Pressemøde idag kl.12 på DR1 Pressemøde idag kl.12 på DR1
Blokeringsfri tråd
Politiet har nu sigtet den 32 årige i Filippa sagen for mordet på Emilie Meng for 7 år siden samt for trusler på livet overfor en anden kvinde i Sorø.
Det bliver spændende at følge om sigtelserne holder for det tyder på at de sætter sin lid til undersøgelsen af den hvide varevogn som de vist endnu ikke har undersøgt.
Den 32 årige nægter sig indtil videre skyldig i mordet på Emilie Meng.
Hvor ville det være godt for Emilie’s familie hvis idioten findes skyldig så de kan komme videre og hvor ville det være godt for resten af Danmark så vi slipper for at bekymre os over at der går en morder løs i samfundet.
Jeg kan ikke finde et link til pressemødet, men det kan i andre måske
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 55 Svar: 613
Normalt har jeg kunnet gå på Tjekbil.dk og kunne se hvor den er indregistreret og synet 1. gang.
Men det kan jeg pludselig ikke i dag - der står bare "Kunne ikke hente synsrapporter fra Færdselsstyrelsen, prøv igen senere. Den er dog blevet synet d. 17-03-2022"
Gu ve om det bare er et tilfælde, eller om det er noget der er blevet fjernet grundet at man ikke skal kunne sammenligne biler af det mærke, type og farve.
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 54 Emner: 147 Svar: 2.266
mar 2023
Følger: 5 Følgere: 7 Emner: 31 Svar: 315
Måske kan det her bruges?
https://www.dr.dk/nyheder/indland/politiet-sigter-faengslet-32-aarig-drabet-paa-emilie-meng
mar 2023
Jeg sidder og har det lidt underligt - vores bil er nøjagtig magen til den politiet har fundet frem til, endda samme farve, og indregistreret/synet på Vestsjælland inden vi købte den brugt i Sønderjylland i starten af 2018.
Jeg tror ikke, du behøver have det underligt, alle motorkøretøjer har i dag et stelnummer, som gør det muligt at identificere køretøjet til enhver tid. Koden, der er kendt som køretøjets identifikationsnummer eller VIN, findes i køretøjets dokumenter og er også anbragt flere steder på køretøjet.
mar 2023
Det mest spændende er, om der findes spor ved undersøgelsen, der kan DNA analyseres.
Faktum er, at et tørret spor af DNA (f.eks. fra blod, sæd eller spyt) holderi årtier. Det har i Tyskland ført til opklaring af mange enkeltsager (bl.a. gamle mord fra 20, 30, 40 år siden, hvor i dag DNA fra sporbærerne med succes kan analyseres med moderne midler).
Der er foretaget systematiske eksperimenter med blod- og spytprøver tage for 50-60 år siden under obduktioner, prøverne blev dengang for en sikkerheds skyld opbevaret. DNA analyserne var alle uden problemer, forklaringenvar, at når først et spor af DNA er tørret, sker der relativt lidt med molekylerne.
mar 2023
https://www.denoffentlige.dk/politi/sigtet-for-drab-paa-emilie-meng-faa-overblikket-over-efterforskningen-af-den-32-aarige-mand?t=deof
feb 2017
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 218
Jeg tror heller ikke, at der er megen tvivl om, at politiet kigget dybt indad for at lære af sagen om Emilie Meng.
Alligevel er det imponerende hurtigt, at Filipa blev fundet og reddet fra denne sindssyge mand.
Tænk, hvilke rædsler hun har været udsat for i det døgn, den sigtede havde fat i hende.
Og føj for en skæbne, hvis han skulle have lykkedes med at forlyste sig med hende i et par dage, for senere at dræbe hende og smide hendes lig et eller andet sted.
Sådan et menneske er jo nærmest et menneskeligt rovdyr, og jeg har ikke ord, der er grimme nok til at beskrive, hvad jeg mener om ham og hans ugerninger.
Forhåbentlig har politiet allerede nu vægtige beviser mod ham, så sigtelserne holder helt frem til tiltale og senere domfældelse.
Den danske straffelov har ikke nogen dom, som vil være passende. Men der kan vel ikke være megen tvivl om, at dom bør være fængsel på livstid eller anbringelse på ubestemt tid, såkaldt forvaring.
Og for min skyld må de gerne smide nøglerne væk.
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 54 Emner: 147 Svar: 2.266
mar 2023
Petr P
Sådan et menneske er jo nærmest et menneskeligt rovdyr, og jeg har ikke ord, der er grimme nok til at beskrive, hvad jeg mener om ham og hans ugerninger.
Den mening kan jeg tilslutte mig og alligevel, om vi kan lide det eller ej, har selv sådanne mennesker rettigheder.
apr 2019
Følger: 4 Følgere: 31 Emner: 327 Svar: 2.125
Ja nogen kan straks finde noget dårligt om politiet.
feb 2017
Følger: 4 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 218
Nu har de fanget en, og så kan de ligeså godt sigte ham for alle forhold i fortiden?
Eller kan politiet virkelig bevise ugerninger så mange år tilbage, er vel et spørgsmål!?
Ja, det er et spørgsmål. Det har du helt ret i.
Og nogle skal jo besvare det spørgsmål. Nogle skal vægte politiets beviser og indicier.
Først skal anklagemyndigheden vurdere politiets efterforskning. Og hvis anklagemyndigheden finder, at der er beviser nok til at opnå domfældelse, så sender de sagen videre til retslig afgørelse.
Det foregår i en ret. Her skal anklagemyndigheden fremlægge, hvad politiet har fundet, og så skal tiltalte og dennes forsvarer have mulig for at udfordre rigtigheden af beviserne og eventuelt modbevise de fremlagte indicier og beviser. Begge parter har mulighed for at indkalde vidner til at afgive forklaring for retten.
Til sidst skal en dommer, eller en dommer og nogle domsmænd, eller en dommer og en jury vurdere både anklagemyndighedens og forsvarets fremlæggelse.
Sådan foregår det i en retsstat. Det er retterne, som i sidste instans skal vurdere, hvad der bliver fremlagt.
Og det er retterne som afsiger dom i sagerne, når de har vurderet, hvad de mener, er rigtigt.
Om nogle måneder bliver vi klogere på, hvad politiet og anklagemyndigheden mener at kunne bevise, når der bliver udfærdiget anklageskrift til sagen.
Pressemøde idag kl.12 på DR1