269 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Desinformation - Ruslands digitale felttog Desinformation - Ruslands digitale felttog

Krigen mod Ukraine finder ikke kun sted på slagmarken. Der er også en hård kamp i medierne og på internettet. De sociale medier er fulde af falske nyheder, og desinformationer spreder sig efterhånde med lynets hastighed.

Våben har ikke stået stille i Ukraine i over et år, tusinder er blevet dræbt. Og desinformationerne er stigende - kampagner bliver mere sofistikerede og spredes gennem flere kanaler.

Desinformation om krigen i Ukraine har ændret sig i løbet af de seneste 12 måneder – både på russisk og ukrainsk side:

Rusland hævder: Ukraine ønskede at angribe Kreml med droner
Den ukrainske hær siges at have forsøgt at angribe Kreml onsdag aften. Det oplyser det russiske nyhedsbureau "Tass". Angrebet blev udført ved hjælp af to droner og beskrives som en "planlagt terrorhandling". Målet var et mordforsøg på den russiske præsident, Vladimir Putin.

Putin er i sikkerhed. Der skete heller ingen skader på bygninger. "Præsidenten for Den Russiske Føderation blev ikke såret i terrorangrebet. Hans arbejdsplan har ikke ændret sig og vil fortsætte som normalt," sagde Putins kontor.

Ukraine afviser påstanden. Mykhailo Podoliak, rådgiver for den ukrainske præsident Volodymyr Zelenskyy, siger, at Ukraine ikke har noget med angrebet at gøre. En sådan handling kan resultere i, at Rusland træffer "mere radikale beslutninger". Det ville kun skade Ukraine selv.

Hvad skal man snart tro, og hvad skal man ikke tro på? Hvilken af de to påstande er nu den sandfærdige?

Een af dem er det sikkert men hvilken? det kan jeg kun gætte om, og det vil jeg ikke gætte om, da i krig (og kærlighed) alle kneb gælder, og det første offer i en krig er sandheden.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Desinformation - Ruslands digitale felttog
  • #2   4. maj 2023 Ja jeg tror heller ikke på den historie om angrebet på Putin og det begrunder jeg med at de droner vil være blevet opdaget + hvis først Putin bliver angrebet personligt vil han være historie.

• #9   5. maj 2023 #8
    jojo

og sidste meldinger er over 95% tilslutning til deres præsident

du har da helt sikkert beviser / links til den påstand om også de næsten 8 millioner ukrainske flygtninge fordelt i hele Europa og omkring 5 millioner internt fordrevne i Ukraine er med i de 95%? Eller et det ukrainsk propaganda?

• #16   5. maj 2023 Lur mig om ikke Putin har jagtet ZelenskyJ siden krigens start det er ikke noget han lige har fundet på.

Kommentér på:
Desinformation - Ruslands digitale felttog

Annonce