{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
266 visninger | Oprettet:

Den hemmelige retssag mod Claus Hjort Fredriksen {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/haabloes-haandtering/9762249

Det er en tragedie. For retssikkerheden. For den gennemsigtighed, der burde være i en sensationel sag, hvor en tidligere forsvarsminister står tiltalt for landsskadelig virksomhed ved at røbe statshemmeligheder.

Ikke mindst fordi vi taler om de vel nok dårligst bevarede statshemmeligheder i danmarkshistorien. Hjort anklages for i fem tilfælde at have udtalt sig til medier om dansk samarbejde med amerikansk efterretningstjeneste om at overvåge kommunikationskabler – det såkaldte ’kabelsamarbejde’. Jvf. EB


Det virker som en farce og overdreven reaktion fra Forsvarets Efterretningstjeneste.

Der havde jo allerede været flere artikler i forskellige medier omkring det 'kabelarbejde', i samarbejde med amerikanerne. Man skal da også leve på en øde ø, hvis man ikke véd at det foregår!

Da Klaus Hjort var i Libbert, og blev spurgt om der var et samarbejde, tøvede Klaus Hjort lidt, og sagde noget ligende som: Ja, jeg må jo nok ikke bekræfte det, men det har jo allerede været omtalt flere steder.

Så han har jo ikke afsløret en 'hemmelighed', for den var allerede ude mange steder.

Hvad mener I, skal Klaus Hjort dømmes?

Eller er det en opvisning af magtkontrol fra Efterretningsvæsnet side?

Er det rimeligt at vi ikke kan få indsigt i en sag, som allerede har været så omtalt?

Kunne Efterretningsvæsnet ikke ha' reageret anerledes i dette tilfælde, og istedet have givet Klaus Hjort en reprimande internt, eller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den hemmelige retssag mod Claus Hjort Fredriksen
  • #2   13. maj 2023 #1 Alis
    Jeg bryder mig heller ikke specielt om Claus Hjort, men ting skal gå retfærdigt til, og det mener jeg ikke kan sker her.

    Jeg tror heller ikke på at det vil komme oplysninger frem bagefter en retssag som denne. Den vil blive mørklagt.

    Det kan godt være at det er alvorligt at Amerikanerne har haft adgang til oplysninger, men det er ikke overraskende, nærmere noget som de fleste véd eller regner med sker.



  • #3   13. maj 2023 Jeg synes, det er svært at overskue, der sker så meget mærkeligt, utro værdige politikere af alle mulige slags, men indtil videre, så er han ikke dømt endnu og jeg synes den skal foregå for lukkede døre. Bliver han dømt skyldig, så skal vi nok få det at vide.

  • #4   13. maj 2023 Ja, der er efterhånden alt for mange utroværdige politikkere. smiley

    Men, hvis Claus Hjort vil blive fundet skyldig, så tror jeg ikke vi vil få ret meget af vide. Men lad os se.


  • #5   13. maj 2023 Jeg tænker i at med det oplysnings Danmark vi har burde Claus Hjort Frederiksen da blive kendt uskyldig.

Kommentér på:
Den hemmelige retssag mod Claus Hjort Fredriksen

Annonce