Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskift af jord med muld i bede 3.000 kr.
  • Starthjælp til en benzinbil 220 kr.
  • inst af opvaskemaskine 500 kr.
  • Køleskabsreparation 1.380 kr.
  • Reparation af Samsung vaskemaskine 800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg høre at lastbil chauførerne er i gang :-)
  • #2   15. maj 2023 Jojo hej og lastbil chauførerne laver en strejke grundet at der laves en afgift på 1,5. kroner per kørt kilometer og vi bør stå sammen da den afgift vil gå ud over alle som en afgiftsskrue smiley

• #3   15. maj 2023 Desværre for vognmændene vil blokering af motorvejs nedkørsler betyde mindre sympati på den lange bane.
    Det var Christiansborg de skulle blokere og ikke adgangen til motorvejene 🤔

• #4   15. maj 2023 Cody N det jeg høre er at størstedelen af dem der køre på vejene støtter op om lastbil chauførerne smiley

• #6   15. maj 2023 https://ekstrabladet.dk/nationen/regeringens-frygt-roevhuller/9766129

Som jeg forstår det, så har lastbiltrafikken intet imod forbedringer og vedligeholdelse, som hjælper miljøet og vejnet.

Men de vil ha' pengene øremærket til det. Så det ikke er en skjult skat som skal bruges til en masse andet, som regeringen nu kan finde på at bruge penge til.

• #8   15. maj 2023 Men der er jo også problemer omkring styringen når man skal vedligeholde veje, der fordyrer det.

Man graver op, gør halvfærdigt arbejde, lukker til, og senere graver op igen. Hvilket mange har undret sig over fx. her i København.

Men det er noget med nogle myndigheder/styrelser der ikke taler og korrordinere tingene sammen.

• #9   15. maj 2023 Jeg støtter 100 % op om chaufførerne !!!

Det er jo ikke vognmændene det rammer, og chaufførerne rammer det kun på deres privatforbrug, ligesom os (Hr. og Fru Danmark)
    Vognmændene bliver nødt til at hæve transportprisen for kunderne som er virksomhederne.
    Og I sidste ende bliver det så os forbrugere som kommer til at betale hele "gildet"
    Staten får ekstra ind fra vognmændene, hvorefter regningen når ud til os alle - efterfølgende skal staten yderligere have 25 % moms oveni det allerede forhøjede beløb = samfundets rigeste mærker det lidt, medens de fattigste bliver endnu fattigere !!!

• #11   15. maj 2023 Ah nej, hvis man ikke kan finde ud af logistiken med en St. Bededag som har været i flere hundrede år, så er man ikke værd i sit job!

St. Bededag var fast, sygedom er variabel.

• #13   15. maj 2023 Helt iorden JoJo.

Men det er jo fordi du bruger den smiley , konstant. Så er det svært at forstå hvornår du mener noget eller om det er sjov/vits.

• #15   15. maj 2023 Jojo at diesel igen er blevet billig kan jeg kun glæde mig over på vegne af alle dem der bruger den - men vejnettet har da sku vedligeholdes altid det kan da ikke komme som en overraskelse for de forskellige regeringer smiley

• #16   15. maj 2023 Cris7 netop chauførerne har intet imod eksempelvis at sku skifte til el lastbiler - men jeg tror det er måden regeringen vil gøre det på og hvis der eksempelvis ikke er ladestander nok ej heller kapacitet nok i elnettet + en el lastbil ikke er gratis og de ting tror jeg gør at lastbil chauførerne siger fra.

• #17   15. maj 2023 Jojo 1000.kr om måned i vejafgift det lyder godt nok dyrt og var det en auto camper smiley

• #18   15. maj 2023 Cris7 netop halvfærdigt arbejde og når der laves noget lige fra vejarbejde til ned gravning af kabler og andet burde det ku gøres af en gang men nej når den ene er færdig lappes der og der efter kommer den næste og graver og det er en rigtigt Gø og Gokke planlægning som fordyre det hele.

• #19   15. maj 2023 Å.R. helt enig smiley

• #20   15. maj 2023 Jojo jeg tror ikke at dem fra kommunen vil arbejde som chaufør og jeg tror ikke chauførerne vil arbejde som kommunal ansat.
    Og hvis ikke der var chaufør til at køre ting ud til sygehusene/supersygehusene vil meget være tabt og at sætte de 2 ting op imod hinanden vil ikke være fair for nogle af de omtalt parter og Jojo du vil vel heller ikke opereres af en chaufør vel smiley

• #22   15. maj 2023 Der har ikke været nogle oplysninger om de udenlandske lastbiler/chauffører.

Hvis de udenlandske går fri, får vi MASSER af ekstra udenlandske lastbiler, der ligger og kører i DK i strid med EU-reglerne. (Dem er der alt for mange af i forvejen)

• #23   15. maj 2023 #22 Busmann

Det koster 59 kroner om dagen, når en udenlandsk lastbil vil køre i Danmark. Det skyldes afgiftssystemet ”eurovignetten”, som Danmark, Holland, Belgien, Luxembourg og Sverige er fælles om. Afgiften dækker kørsel i alle de lande, der er med i systemet. Afgiften kan betales for en enkelt dag, per uge eller per måned.

• #25   15. maj 2023 Jojo dog engle og djævle der er jo nærmest til overskriften på en stor film og de 2 sektor vi taler om er vigtige begge 2 altså vil jeg ikke undvære en af dem smiley

• #26   15. maj 2023 Busmann forstår jeg det sådan at udenlandske vognmænd har en fordel når de køre i Danmark.

• #27   15. maj 2023 Jojo jeg tænker på hvor mange Tyske vognmænd der køre i Tyskland og tænker at de er flere til at betale deres vejafgift smiley

• #28   15. maj 2023 I øjeblikket er det klimamål “über alles” uanset om infrastrukturen følger med eller ej og det er sku hul i hovedet med den form for klima populisme.
    Ifølge vognmændene er en el lastbil pt. 3 gange dyrere end en ditto fossil og der findes endnu ingen ladestandere til lastbiler.
    Det er sku da ikke særlig svært at forstå hvorfor vognmænd venter med at skifte til El så længe forsyningsnettet ikke er iorden.
    En vognmand kom lige med et guldkorn:
    Hvad med de vognmænd der har sæsonkontrakter ude på Lars tyndskids hvor der med garanti aldrig kommer ladestandere op ??
    Vognmændene kører i pendul ml. Mark og halmfyr i ugevis og betaler for diesel fra lokale landmænds tanke fordi der ikke engang er en tankstation i nærheden.
    Jeg forstår sku godt chaufførerne, men de burde lukke “Borgen” inde i stedet for at genere hverdags billismen smiley

• #29   15. maj 2023 Cody N jeg er helt enig og ja der er ingen god økonomi i det regeringen vil tvinge lastbil chauførerne til at gøre og ja der findes et klimamål men det skal hele verden være med til at betale ikke kun de danske lastbil chaufør og ja der findes ting jeg absolut ikke er enig med regeringen om og hvordan vil regeringen forsvare de lastbil chaufrø der pludselig må gå arbejdsløse og det endog nok med en gæld du ved ligesom vores fisker der må ophugger deres fiskekutter grundet manglende kvoter.

Kommentér på:
Jeg høre at lastbil chauførerne er i gang :-)

Annonce