Skatteledelser! {{forumTopicSubject}}
https://www.dr.dk/nyheder/politik/moderaterne-og-venstre-vil-give-danskerne-nye-skattelettelser-socialdemokratiet-er#:~:text=En%20redeg%C3%B8relse%20har%20vist%2C%20at%20der%20i%202030%20er%2016,%C3%B8konomisk%20plan%20frem%20mod%202030.
Skattelettelser, udover hvad der er aftalt i regeringsgrundlaget, ønsker Venstre og Moderaterne, ikke Socialdemokratiet.
Det er vel noget som vil glæde mange, men er det sund fornuft?
Den 'nye' regering var meget længe om at tage et kasseeftersyn, ihvertfald officielt, men pludselig lå der 16 milliarder til rådighed!
Det er naturligvis godt.
Men hvad med alt det som halter i samfundet, et nedbrudt sygehusvæsen, ekstrem fordyret supersygehuse.
Manglende offentlig transport mange steder, alt for dyr offentlig transport.
Børnehaver, skoler, mv. der trænger til fornyelse og flere medarbejdere.
Der er så meget som kunne nævnes, hvor pengene ville gøre større gavn for alle.
Hvad mener du/I om det?
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 88 Emner: 504 Svar: 3.886
Der er mange ting som bør styrkes.
Men især vores sundhedsvæsen, for grundet de ting som er sket indenfor de senere år, så har mere end 400.000 forsikret sig, inden for kort tid.
Hvilket nok er en glæde for Venstre og Moderaterne, men hvad med alle dem som ikke har råd til denne forsikring?
Skal de bagerst i køen?
Ikke mindst ser det ud til at den optur, som selv ikke regeringen regnede med, begynder sin nedtur.
Så det er ikke tid til skattelettelser, hvor rart det end lyder.
Sørg istedet for at rette op på mange ting som er nødvendige, for at landet kan fungere for alle.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 450 Svar: 9.999
De er fulde af løgn, det hele er KUN et prioriteringsspørgsmål, pengene er der, så NEJ TAK, ikke mere skat til mig, jeg betaler mere end rigeligt, og alligevel er der ikke noget, som fungerer, jeg kan ikke blive indlagt, jo højst et døgn, så er det ud af vagten og ej heller kommunen, kan man få fat i uden at bestille tid og hvad ved jeg, og du er nr 28 i køen. Danmark står ikke højt mere, tværtimod ift verdens højeste skattetryk.
dec 2014
dec 2014
dec 2014
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 450 Svar: 9.999
Alis, mit indtryk er, at der ikke mangler penge, men kapacitet til at canser patienter kan blive opereret pga mangel på anæstisisygeplejersker, de har lige fået tildelt milliarder af penge.
#9 Alis fra dit link: - Der er mange gode elementer i vores beskæftigelsessystem, men der er også 30.000 siders lovstof, som betyder, at vores medarbejdere på jobcenteret skal håndtere en rigtig svær og kompleks lovgivning, og så kan vi engang imellem ryste på hovedet over, at vi har nogle sager, som bliver for langstrakte og urimelige, siger Per Møller.
Jeg er enig, det er fuldstændig hul i hovedet. Jeg kan undre mig over, hvordan man kan udarbejde en sådan lovgivning, men siger mig også, at dem som sidder og laver sådan en lovgivning ikke aner, hvordan samfundet ser ud udenfor Christiansborg, slet ikke nogen tanke om, hvordan syge mennesker og grænserne skal sættes, jeg formoder, der forelægger adskillige lægeerklæringer o.lign. der må være gældende og den løbende bliver opdateret.
dec 2014
Skatteledelser!