{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Nato kontra Hvide Rusland {{forumTopicSubject}}

Vi har her to parter der blander sig i krigen eller, hvad den nu kaldes
på hver sin side, så hvad er mest legitimt?

Begge parter hjælper kun med krigen og ikke freden,

Og tænk at lige nu er det Afrikanske lande der prøver noget der handler om fred.

Det er sørgeligt hvis vi skal lære af dem vi sender U landshjølp til.

Men verden er under forandring, men er det til det bedre, jeg tror det ikke.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nato kontra Hvide Rusland
  • #1   18. jun 2023 Brok S vi ku jo stå og kigge på og hvem vil så blive den næste og jeg har ikke rykket mig en millimeter smiley

• #3   18. jun 2023 #2 Alis

Det er altså noget sludder du siger Alis.

Alle lande har ret til at vælge deres egen politik, men det kan de ikke så længe de kapitalistiske lande holder fast på at dominere.jvf. Alis

Hvad så med Ukraine som er et selvstændigt land, som selv har valgt deres egen politik?

De ønsker at komme af med korruption, ønsker mere demokrati, mere frihed, respekt for menneskerettigheder.

Det modsatte af hvad Putin's Rusland står for. Iøvrigt er Rusland lige så kapitalistisk som alle andre lande.

Men Ukraine; et suverænt selstændigt land bliver angrebet af Rusland!?

• #5   18. jun 2023 #4 Alis

Hvorfor kan din 'version' ikke være den fordrejede?

Jeg er så uendelig træt af at høre ordet neolibralisme.

Ja, Ukraine VAR en del af Sovjetunionen for mange år siden. Ligesom andre af øststaterne, der også ønskede og fik selvstændighed. Væk fra det åg, som Sovjet unionen udgjorde.

Du vil ikke engang forholde dig til, nægter at se alle de uhyrligheder igennem tiden, som diktator Putin har gjort sig skyldig i.

• #6   18. jun 2023 Cris7 enig smiley

• #7   18. jun 2023 #5
    Chris, uanset hvem der har ret så er det ikke kun vestlige land der selv må bestemme,
    bare se på hvad der menes om Kina.

At vi er så heldige, at være født i den del af verden, hvor vi ikke sulter er jo rart, men er vi bedre end andre . Se dog på Tyrkiet, og Tyrkere der lever i den frihed, men stemte på Erdogan,, hvilket vel beviser, at frihed ikke er nok for bestemte befolkningsgrupper.

• #8   18. jun 2023 Kina syntes jeg er svær og de vil jo helst deres inden landspolitik for sig selv at de så vil handle med verden er en helt anden sag og jeg er jo imod dobbelt statsborgerskab grundet hvem er du loyal over for smiley

• #9   18. jun 2023 #7 Brok

Tyrkere der lever i den frihed, men stemte på Erdogan,, hvilket vel beviser, at frihed ikke er nok for bestemte befolkningsgrupper.jvf. Brok

Størstedelen af tyrkerne er muslimer, og Ergodan står for at indføre mere Islam i landet. Derfor vandt han valget.

• #10   18. jun 2023 Chris nu har Erdogan haft magten i mange år, så den tror jeg ikke betyder noget for Tyrkere i EU. For tror nogenat dem der stemmer på Erdogan vil flytte til Tyrkiet frem for, at blive i Danmark.

• #12   18. jun 2023 Jeg hørte forleden, at Nato kan til enhver tid stoppe krigen i Ukraine, hvorfor gør Nato så ikke det ??

Det er grusomt, hvad der sker i Ukraine.

• #13   18. jun 2023 Jetset, der er alt for mange penge i krigen, derfor fortsætter den., for selv om det lyder flot så tror jeg ikke Nato har menneskelige følelser for noget som helst.

• #14   18. jun 2023 Brok S pyt men det har jeg smiley

• #15   19. jun 2023 #13

Underligt resonnement Brok.
    Hele din din retorik om fred er baseret på at Ukraine skal overgive de besatte områder til Rusland og det er endnu ikke gået op for dig at Putin’s utallige krigsforbrydelser har gjort denne løsning umulig.
    Han bomber ukrainske byer dagligt med mange civile ofre og du øffer minsandten stadig om fredsforhandlinger 🙄
    Hvorfor er det så svært at forstå at våben hjælpen fra den frie verden udelukkende sker fordi man under ingen omstændigheder vil acceptere Ruslands modbydelige invasion af et naboland ???
    Rusland får tilmed hjælp af straffefanger samt bl.a., Uzbekiske og Tjetjenske lejesoldater fordi han ikke kan mønstre tilstrækkeligt mange frivillige russere og så piver putinisterne minsandten over at lille Ukraine får våben fra vesten 😲

Spørg dig selv hvor mange civile Ukrainere der er døde som følge af de russiske bomber og dernæst hvor mange civile russere der er døde af ukrainske bomber.
    Så har du forklaringen på hvorfor Putin har en verdensomspændende arrestordre hængende over hovedet og hvorfor han aldrig kan vinde.

Han har isoleret Rusland totalt fra vesten længe efter han selv er død og borte og det formåede Stalin ikke engang så når terroristen er væk og folk tør åbne munden igen vil han uden tvivl og ganske fortjent få både verdens og russisk histories værste eftermæle !

• #16   19. jun 2023 #15
    Ja Cody, du ved da hvad jeg tænker og mener, så at fortælle dig at du ikke aner noget som helst.
    Jeg kan godt se at fred er det eneste der ikke giver penge til Nato landenes våbenindustri, så alle de mærkelige nye ord om at krig er bedre end fred kan du godt glemme.
    Der findes nok ikke så mange nye kloge der kan se hvad Putin tænker og mener og for første gang har jeg oplevet, at krig er det bedste der findes, så ja jeg er anderledes, jeg tror ikke på, at våben er til gavn for en befolkning, men vi har intet lært om de krige der har været.

Bare det at man straffe en befolkning fordi de er født i Rusland viser hvor umulig fred er med våben.

Vil Russere spille fodbold så er det forbudt fra den frie verden, men spiller de Tennis har de ikke samme forbud.

Så fortæl mig lige, hvor gode den frie verden er overfor folk født i Rusland og ikke har fået købt sig et nyt pas.

• #17   19. jun 2023 Jeg har et meget stort problem for jeg kan ikke, hverken se eller forstå Putin, men det ser ud til, at de fleste andre kan.

Jeg lærte i mine unge år, at krig ikke fører noget godt med sig, men jeg ser nærmest ud til, at være den eneste der ikke ønsker krigen fortsætter.

Men jeg fatter ikke, at vi som oplyste mennesker først opdager Putin efter 9 år har besat Krimhalvøen.

Det er som en reklame,

https://www.google.com/search?q=kombar+du+reklamen&oq=kombar+du+reklamen&aqs=chrome..69i57.47759724j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:be80cecf,vid:7TxjYqKI3ss

• #18   19. jun 2023 Brok - jeg er vitterlig nysgerrig på hvorfor du absolut vil belønne terroristen uden at forholde dig til alle hans mord og forbrydelser i Ukraine ?

Mener du seriøst at verden i det 21 tyvende århundrede blot skal lukke øjnene for Ruslands modbydelige invasion af sit naboland ???

Du bliver ved med at klandre vesten for at føre proxy krig mod Rusland uden på noget tidspunkt at give terroristen skylden for at starte krigen, men der findes russiske mindretal i samtlige østlande så hvorfor tror du lige at terroristen ville nøjes med kun at invadere Ukraine hvis vesten havde blandet sig udenom ??

Du er forhåbentlig selv klar over at din “fredsløsning” blåstempler store slyngelstaters ret til at invadere sine nabolande !

• #19   19. jun 2023 #18
    Cody, du har en god evne til, at lyde som USAs forlængede arm, slyngelstat, ondskabens akse m.m.

Cody hvor i mine indlæg ser du, at jeg holder med Putin og hans vanvids krig, andet end
    du ikke godkender, at fred er bedre end krig.

Mærkelig nok er de fleste total blinde med andet end kroner eller skal vi sige Dollar som tilfalder våbenindustrien, som nok ikke ejes af Rusland.

Men at tro på hjælpen til Ukraine er på grund af deres søde smil og hunde øjne er naivt.

Ukraine skal hjælpes så USA forsat kan køre os rundt i manegen, Og ja de har fået solgt det hele til EU. Men skal vi være enige om, at salget om ideen ikke lige blev købt af alle Nato lande.

Så Cody, det er ikke kun mig der ønsker fred selv om de siger det, så er der ikke meget fred i bomber uanset hvor de rammer.

• #20   19. jun 2023 Sørgeligt at du ikke forholder dig til mine påstande Brok, men i stedet blot kører videre med fred svadaen.
    Forklar nu en gang for alle hvorfor du mener at en fredsløsning er bedst for alle parter når alle (undtagen dig) kan se det kun gavner Putin !
    Og hvad med alle de russiske krigsforbrydelser - skal de bare glemmes i din fredsløsning ?
    Og hvad med alle ødelæggelserne i Ukraine - skal de bare glemmes i din fredsløsning ?
    Og hvad med de besatte områder - skal de tilbage til Ukraine eller skal de nu tilhøre Rusland ?

Det er simpelthen så intetsigende og kontraproduktivt at messe om fred hvis man ikke engang gider forholde sig til hvordan denne fred skulle kunne opnåes !

• #21   19. jun 2023 #20
    Cody, det er sørgeligt at du ikke forholder dig til, at jeg såvel som alle andre ikke kan gætte på hvd hvor og hvordan en fred skal opnås,

men fakta er, at det eneste der er sikkert er, at jo længere krigen varer jo flere dør der.

Men jeg mener mennesker er vigtigere end alle kloge Åges gæt på, hvad der sker fremad rettet.

Dog er det ikke gæt fra min side, at våbenindustrien tjener styrtende og Ukraine mister masser af menneskeliv.

Så ja jeg kender ikke løsningen, men det lader til, at du Cody kan fortælle hvordan fremtiden i Ukraine bliver, for jeg aner det ikke.

• #22   19. jun 2023 Brok S da Putin tog Krim tog han Ukraines lillefinger og du ser jo at han forsøger at forsætte.

• #23   19. jun 2023 Leon, nu kender jeg ikke Putin og hans tanker og ideer, så ved ikke hvad han vil,
    men en ting er sikkert og det er der dør mange i galskabens uvenskab.
    Håber der er kanonføde nok til, at tilfredsstille alle der ønsker fortsættelse af krigen.

• #24   19. jun 2023 Putin køre som Rusland plejer at gøre de offer en masse uskyldige soldater og det betyder jo ikke at Putin vinder snare tværtimod og ja hvem ønsker ikke fred på jord.

• #25   20. jun 2023 Leon, ja i mine øjne er Ukraine på samme kurs, man ofrer soldater, men der er jo krig så hvem er naiv, hvis de tror det er gratis. Men skide være med menneskeliv for Putin startede.

• #26   20. jun 2023 Brok S der er himmel hvid forskel Putin angriber og Ukraine forsvare sig smiley

• #27   20. jun 2023 Ja på den ene side dør de som fluer med smil på læben fordi Putin startede i 2014 med
    Krim.

Så Leon de dør selv om de er glade forsvarer af deres land.

• #28   20. jun 2023 Brok S heller dø som en fri mand end leve som stavnsbundet resten af livet.

• #29   20. jun 2023 #28
    Ja Leon du kan selvfølgelig finde andet end tro om stavnsbinding, hvid din drøm om krig bliver til virkelighed. Så lid bevis Tak

• #30   20. jun 2023 Brok S ingen ønsker krig - men det er der jo andre der gør smiley

• #31   21. jun 2023 Leon, når man donerer kampfly, så er det vel ikke fordi man vil nedlægge våbnene , men for at bruge dem. Så jo våbenindustrien ønsker mere af den slags, og det kalder jeg krig.

• #32   21. jun 2023 Og Iran har forsynet Russerne med de droner der har slået flest civile ihjel.
    Krigen varer lige indtil russerne pakker sammen og fiser hjem og indtil det sker er fly og våbenleverancer selvfølgelig nødvendige.
    Det er heldigvis kun ganske få tåber der holder med slyngelstater der invaderer sine nabolande.

Længe før kineserne opfandt krudtet har mennesker brugt våben til at bekæmpe hinanden og lige så længe der findes slyngelstater uden respekt for andre vil der være brug for våben for hvordan skulle man ellers hjælpe de stakkels ofre ??

• #33   21. jun 2023 Og lige så længer der har fundet grænser er der en part på hver side,
    Der er fremmedord som ondskabens akse, slyngelstater og meget mere, men om det er den ene der får droner eller det er den anden, så er formålet vel at dræbe.

For mig er et liv et liv men der er forskel hvilket ses tydeligt på mit indlæg

https://www.baboom.dk/forum/politik/628009-dobbelt_moral_vdr__sportsfolk

Se dog på, hvad EU er ved at udvikle sig til, et mini USA, hvad jeg ikke ønsker.

• #35   21. jun 2023 Brok S så længe Putin sender droner og misiler imod Ukraine syntes jeg det er godt at den frie verden hjælper Ukraine smiley

• #36   21. jun 2023 Den frie verden er hvad nogle fortolker til hvad. ?
    Tænker du her på EU som fri, eller Nato som fri.

Nej Leon så længe det kun er støtte til våbenindustrien så giver jeg ikke meget for den frie verden.

• #37   21. jun 2023 Brok der er noget der tyder på at du ikke ved hvad en fri verden indebærer.

For blot at nævne nogle få indebærer det at leve i fred med sine nabolande, frie valg, ytringsfrihed, forsamlingsfrihed og ikke mindst en fri presse.

Ingen af delende er til stede i Rusland.

Hvordan sikrer man sig så mod sådanne slyngelstater - det gør man simpelthen ved at stå sammen og bekæmpe slynglerne i de okkuperede områder og læg vel mærke til at man undlader at sende bomber ind over fjendens land for at ramme civile.

Se det er den store forskel på den frie verden og div. slyngelstater.

Er våben nødvendige ? Ja naturligvis for man lader da ikke bare et land der er blevet invaderet i stikken !

Alle dem der bare sidder og råber på fred har lige glemt at despoter med imperialistiske ambitioner selvsagt ikke kan få nok hvis ikke de bliver stoppet og så kan de freds-ivrige sidde skamfuldt og glo ned i gulvet den dag slyngelstaten står ved vores egne grænser !

Urovækkende at der overhovedet findes mennesker som hellere vil opgive end forsvare sit land og sin frihed.

Tak og lov for at våbenindustrien findes for alternativet er sku uhyggeligt du 😲

• #38   21. jun 2023 Brok S at du ikke ved hvad den frie verden består af, må være dit eget problem og hvis der bliver brugt våbenmagt imod et frit land, må det frie land jo gøre modstand ved at bruge våben.

• #40   21. jun 2023 Ja den frie verden hedder dollar, og krudt og kugler plus Afrika og ikke mindst Kina som også mener sig i deres gode ret til at være fri. Kina ejer jo snart mere end USA og de kan ikke holdes nede, så håber de har en anden indstilling end dem der tror verde er bedst tjent med krig.

• #42   21. jun 2023 Ja Alis og Brok og så vågnede i forhåbentlig op til virkeligheden hvor terroristen stadig sender bomber ind over Ukraine og slår en masse uskyldige ihjel, men det er i jeres logik nok helt ok når de nu ikke bare vil overgive sig smiley

Alis du snakker om at fryse ihjel på gaden, dårlig kræftbehandling og ingen boliger til fattige samt ødelægge kloden med vækst.
    Hvis du synes det går skidt i Danmark vil jeg forslå dig en tur til dit drømmeland Rusland så du ved selvsyn kan konstatere hvad det vil sige når det står skidt til og du skal såmænd ikke længere end til Moskva’s forstæder.
    Hvis der rigtig skal smæk på fattigdom og ulighed skal du lidt længere ud på landet.
    Jeg er ikke i tvivl om at du hurtigt kommer til at savne lille Danmark smiley

• #44   21. jun 2023 Cody N jeg fortrækker også vores demokratiske frihedselskende del af verden så skal vi splejse til billetten smiley

• #45   22. jun 2023 Alis #43

Super Alis - Putin er den eneste der smider bomber i hovedet på folk så nu er han ikke kun terrorist men også neo liberalist smiley

• #46   22. jun 2023 Lyder som en god ide’ Leon, men så skal jeg lige samle lidt flere tomme flasker først smiley

• #47   22. jun 2023 Helt ærlig Cody og Leon, kan vi være enige om, at fred mellem Ukraine og Rusland ikke bedre end krig.

For jeg er ved at tro på, at i kun ønsker døde kroppe rundt overalt, helt på samme måde som i tror på jeres vilde påstande om min tilslutning til Putin og hans krig..

Og når man tror på, at våbenindustrien laver dødbringende våben så er det for, at bekæmpe terror, ja så er de da nogle amatører, men de er godt betalt.

• #48   22. jun 2023 Brok S nu tager du både Cody N og mit navn og jeg tror ikke at Cody N som jeg ikke ønsker fred - men denne krig vi taler om Ukraine - Putin kan vi vel blive enig om at der skal to til en tango + Putin jo bare kan gå tilbage til den oprindelige grænse - så vil der være fred smiley

• #49   22. jun 2023 Leon, det er jo ikke en garanti der er givet fra Ukraine, og hvornår skal vi regne fra, før 2014 eller hvad.
    En ting er sikkert og det er at Ukraine ikke vil forhandle fred, hvilket jo klar er udtalt.

Så freden bliver først hvis en af parterne må give op på grund af manglende penge.

• #50   22. jun 2023 Brok S

Det kan faktisk siges meget enkelt:

Hvis Rusland indstiller kampene er der fred, men hvis Ukraine indstiller kampene er der ikke mere Ukraine

Det kan vel ikke være være så svært at forstå medmindre man ønsker Ukraine væk !

• #51   22. jun 2023 Der er desværre mennesker der ønsker fred for enhver pris så længe det er på andres bekostning, men den dag de selv bliver bombemål får piben en anden lyd smiley

• #52   22. jun 2023 Ja Cody, og nogen har en tyrkertro til, at våben klarer alt.

Se dig rundt i verden og på historien,

Hvor mange krige har vi vundet, og hvor mange lande har vi underlagt vores tro på
    våben og penge, men nogen er jo total ligeglad med de menneskelige ofre, bare de har vist deres overlegenhed på slagmarken.

Men nu har vi jo gode erfaringer med vundne krige så du Cody har sikkert ret.

Fred er noget skrammel , bare se på Irak, Afghanistan , o.s.v.

Bare se hvor kloge vi var med oprettelse af statn Israel, du ved de fredelige område i mellemøsten som vi var garant for med vore evner som krigsnationer.

• #54   22. jun 2023 Brok - fred på jorden er lige så sandsynligt som at jorden er flad.
    Du kan messe din evindelige tro på fred lige til du er borte eller til du indser at der aldrig nogensinde vil være fred på jorden så længe der blot er mere en to mennesker.
    Den fred vi oplever i Danmark skyldes modige mennesker der turde slås for freden og friheden så du og jeg kan sidde og mundhugges fredeligt.
    Fred og frihed koster liv og sådan har det altid været så pak nu din fredspibe sammen og nyd freden og friheden som modige mennesker har skaffet dig og som de måtte dø for !

• #55   22. jun 2023 Alis - hvis Rusland skrider hjem bag egne grænser vil det stadigvæk være verdens største land, men desværre lider terroristen af storhedsvanvid og kan ikke få land nok.
    Hvis du påstår at livet bag jerntæppet var en dans på roser så synes jeg du skal læse op på historien og mens du er igang vil du nok opdage at Reagan ikke havde en skid med Sovjet opløsningen at gøre.
    Det var ene og alene Gorbatjov’s beslutning.
    Det duer sku ikke at du sidder og opfinder din egen verdenshistorie smiley

• #56   22. jun 2023 Jaaaaa hvis ikke den frie verden havde holdt sammen i sin tid - tænker jeg på om ret meget af verden ikke havde talt Tysk smiley

• #59   22. jun 2023
    Alis - inden din historieforfalskning går helt amok synes jeg lige du skulle læse denne artikel fra kommunist bladet Revolution som du nok kender til.
    Det vil nok overraske dig hvordan dit forbillede Stalin bliver omtalt i artiklen og ligheden med Putin er iøvrigt slående.

“ Stalin, der var opportunist til fingerspidserne, begyndte i dybeste hemmelighed at bejle til Nazityskland, hvilket førte til det ultimative forræderi mod den internationale arbejderklasse i form af ikke-angrebspagten mellem Sovjetunionen og Nazityskland i august 1939.”
    https://marxist.dk/artikler/teori/6256-myten-om-stalin-og-anden-verdenskrig.html

• #60   23. jun 2023 Alis C nu vll jeg ikke forlange urimeligheder men du burde vide at den frie verden og især USA og deres industri jo gjore at Rusland - Kina kan tale deres eget sprog og ja det kostet Rusland en masse menneskeliv - men hvordan tror du historien vil være uden hjælpen fra USA og jeg vil heller ikke forklejne den frie verdens modstandsbevægelse som kom fra øst til vest og fra nord til syd og jeg siger bare gentag din læsning af anden verdenskrigs historie.

profilbillede
  • #61   23. jun 2023 Ja fred har den frie verden, men hvem er den frie verden?

Lige nu er den frie verden total imod fred.

Og jeg vil da beklage , at jeg ikke går ind for krig.

Men det pladder med, at nogen bliver ved med, at sammenligne 2 verdenskrig med
    dagens krige rund om i hele verden er total forfejlet.

Men måske skal den frie verden bare igen smide et par A-bomber hist og her, så varer det igen nogle år inden næste gang, hvor vi skal prøve nye bomber.

• #62   23. jun 2023 Ja Leon, nu kan vi jo se hvad du mener om debattører der ikke er enige med dig,
    måske skulle vi andre bruge det Russiske flag og påklistret en finger. Virkelig flot.

Jeg vil opfordre dig til, at fjerne billedet.

• #63   23. jun 2023 For mig virker det som om der er gået dollar i den krig. Og der er en skjult dagsorden.
    Det er synd for Ukraine.
    I min verden er krigen i mellem vesten og Rusland.
    Ukraine er bare taget som gidsel i mellem dem.
    Men jeg kan ta fejl som jeg gjorde med ubåden smiley

• #64   23. jun 2023 Kokos - krig koster altid en hulens masse penge, men humlen i denne krig er ganske enkelt at ingen må slippe godt fra at invadere et naboland blot fordi man kan.
    Specielt i Europa betød ww2 at diplomatiet blev den foretrukne måde at ordne uoverensstemmelser på og det har betydet næsten 80 års fred lige indtil Rusland besluttede at invadere Ukraine.
    Forklaringen på invasionen har været flere forskellige, men uanset hvad årsagen har været ændrer det ikke på at det er fuldstændig uacceptabelt at Putin udnævner først Krim og senest det østlige Ukraine til russiske regioner.
    Der er store russiske mindretal i alle østeuropæiske lande og det er absolut nærliggende at forestille sig at Moldova og dernæst Georgien er de næste lande hvor de russiske mindretal begynder at gøre oprør og forlange løsrivelse præcis som det foregik i Ukraine.
    Det vil det øvrige Europa selvfølgelig ikke risikere og netop derfor betyder krigen at langt mere end blot Ukraine’s frihed står på spil smiley

• #65   23. jun 2023 Ja og der kun os som forbruger til at finansiere krigen med de prisstigninger der kommer på alting.
    Men det tyder ikke på at der er nogen som ønsker en afslutning lige nu og her. Hverken Rusland eller USA

• #66   23. jun 2023 Kokos - du kan sammenligne Putin med en simpel hjemmerøver.
    Ukraine vil have ham retsforfulgt og det stjålne tilbage.
    Putin vil frifindes uden at aflevere det stjålne tilbage.

For retsbevidste mennesker er det naturligvis en helt uacceptabel løsning - ikke mindst fordi han også har slået beboere ihjel og raseret hele hjemmet smiley

• #67   23. jun 2023 Synes det er lidt sødt sådan som du forsvare Ukraine smiley

Jeg ved ikke helt hvad folk har af forestillinger om krig herinde. Men krig er jo = erobre fjendens land koste hvad det vil.
    Man tager ikke hensyn til de civile eller om tante Olga lige skal ha bagt sin banan kage færdig smiley
    Man kan jo ikke bare mødes på en mark og stille 2 mand op og sige lad den bedste mand vinde og så den der vinder har vundet hele krigen og den anden lusker hjem som en forslået køter smiley

Men din tanke gang er sød og meget kær smiley
    Men nok ikke helt realistisk.

Putin er en bandit. Men tror hverken biden eller trumpf eller zelenski er fromme som små lam hellere. Trumpf er en psykopatisk magt liderlig bandit.
    Og ham som præsident i USA og Putin i Rusland. Ja så er den krig snart slut.
    Men med garanti er en ny startet derefter.

• #68   23. jun 2023 https://danmarkshistorien.dk/fileadmin/filer/Billeder/Jugoslaviens_fald/_WEB__Kort_Jugoslavien.jpg

Ja man husker ikke så godt mere, jeg r blevet så gammel, at det er svært at huske WW2, men det tidligere Jugoslavien husker jeg da som en krig. Selv flygtninge fra det Europa, som nu er glemt som krig, bare fordi Putin er lidt anderledes tænkende end de vestlig påvirkede områder af lande mod øst. For mig er Ukraine ikke lige det land som har bevist deres egenskaber til, at være i EU, men de får nok et fripas til det på grund af Putin er idiot.

• #69   23. jun 2023 Kokos - nu ved jeg ikke lige hvad Trump har med Ukraine krigen at gøre, men derudover kan jeg ikke se det søde i at forsvare Ukraine, snarere alvorligt.
    Vi har en overfaldsmand og et offer - sådan lidt forenklet og i min verden straffer man overfaldsmanden og ikke offeret - længere er historien vel ikke smiley

• #70   23. jun 2023 Brok - du kan ikke sammenligne oprøret i Jugoslavien med invasionen af Ukraine.
    Jugoslavien bestod af 6 republikker og da Bosnien ville løsrive sig fra resten af Jugoslavien i 1992 fik de øvrige 5 republikker blod på tanden og resten af historien kender vi.

Vi taler om invasion Brok og det var ikke tilfældet i Jugoslavien !

• #71   23. jun 2023 Ja og nogen godkender ikke Sovjets kollaps, så sammenligninger dur kun en vej.
    Men for mig var der krig på Balkan uanset hvad Putin og Ukraine enes om, eller bekriger hinanden med. For mig er talen om krig det samme som at sige farven har en anden lyd alt efter hvor den fra.

• #74   23. jun 2023 Trumpf har heldigvis ikke noget med den krig og gøre smiley endnu smiley
    Lad os håbe han ikke bliver næste præsident. I så fald så håb på krigen er slut hvis han bliver præsident.

• #75   23. jun 2023 Alis - nævn bare et land som USA har invaderet og efterfølgende udråbt til ny amerikansk besiddelse !
    Afghanistan er helt og aldeles til rotterne på grund af det hjernedøde islamistiske Taleban styre og det kan du sku ikke tørre af på andre, men du kan jo spørge en alm.afghaner hvilket styre han foretrækker smiley
    Ukraines forrige præsident foretrak øst, men desværre for ham og terroristen foretrak befolkningen vest og så sparkede de den upopulære præsident ud helt uden hjælp !
    Det er træls at høre dine historieforfalskninger og du vendte iøvrigt heller aldrig tilbage med dine synspunkter på artiklen i dit eget socialistiske blad “Revolution” som havde et helt andet på Stalin end den du ynder at fortælle - hvordan kan det være ?

• #76   23. jun 2023 Inden så længe bliver det nok påstået, at guds eget land ikke var med i Vietnamkrigen.
    Og det var nok heller ikke USA der smed den første A- bombe og de har sikkert ikke været andet end små uskyldigheder og slet ikke været part i nogen krigshandlinger efter 2WW.

https://da.wikipedia.org/wiki/Monroedoktrinen

Og hvem har hjulpet alle de diktatorer der har været i SydAmerika ?

Men de er gode kirkegænger og gode til, at være moralens vogter.

Kommentér på:
Nato kontra Hvide Rusland

Annonce