243 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
7 Svar
Nye flagregler Nye flagregler
Igår frifandt Højesteret en mand fra Jylland for at flage med det amerikanske flag.
https://www.tvsyd.dk/kolding/han-vandt-i-hoejesteret-men-aergrer-sig-over-dommens-betydning
Hvad det indebærer fremover er ikke klart da justitsministeriet først efter sommerferien vil beslutte hvad en ny lov for flagning skal indeholde.
https://www.justitsministeriet.dk/temaer/flagning/udenlandske-flag/
Jeg frygter at folketinget beslutter at fjerne alle restriktioner så vi fremover vil se flag fra alverdens regimer rundt om i landet.
Hvad tror i andre ?
2 synes godt om
maj 2023
Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 7 Svar: 361
Inde i vores nabo by er der en som flager med det Ukrainske flag.
Ja så er det vel også ok at flage med det finske, tyske og russiske flag
Var det ikke sådan i gamle dage at bare dannebrog var højest var det ok at hejse andre flag.
apr 2019
Følger: 21 Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 138
Jo.
maj 2023
Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 7 Svar: 361
Men det er det så ikke længere
apr 2019
Følger: 21 Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 138
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 54 Emner: 147 Svar: 2.266
Jeg håber dog på at der kommer en ny lov på området senere
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 267 Svar: 9.970
- Det er rart at man kan vinde. I nogens verden er jeg nærmest landsforræder, og de synes, at jeg skulle skride til det land, jeg elskede over alt på jorden, siger han.
Enig.
Et af hans vigtigste argumenter for, at det er okay at flage med det amerikanske nationalflag er, at USA er en af Danmarks tætte allierede.
Ja, hvis det havde været under Dannebrog, så havde du respekt for dit nationalflag og regler om, hvad er total uhørt
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 267 Svar: 9.970
Hvis det skal tillades, at vi kan hænge alt op i vores flagstang, hvorfor skal vi så have nationalflag, det her er sq en skamplet i Grundloven, troede ikke, at der kunne rokkes ved den, håber det bliver svært.
Nye flagregler