Hysteri! Hysteri!
https://www.dr.dk/nyheder/politik/partier-splittet-om-et-forbud-mod-rygning-ved-udeservering
Trods jeg aldrig har røget, ikke mindst at mange er stoppet med at ryge, mener jeg at der er gået hysteri i det.
Mange er stoppet grundet udsigter til helbredet, eller de dyre priser.
I juni indledte sundhedsminister Sophie Løhde (V) forhandlinger med Folketingets partier om forebyggelse af nikotin, tobak og alkohol - med særligt fokus på unge. jvf. dr. dk
Det kan da være træls at sidde udendørs og nyde en god frokost med venner, og vinden bærer røgen i ens retning. Men så bør almindelig god opdragelse og pli være der, hvis man høfligt gør opmærksom på det, så man tager hensyn til hinanden.
Hvorfor er hash ikke nævnt i den forebyggelse, 'med særlig fokus på unge'?
I byen, bænke, parker, kan blive mødt at den grimme lugt, som man også indånder.
Synes I at udendørs rygning skal forbydes ved udeservering?
Hvordan ser I på det?
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 54 Emner: 147 Svar: 2.266
Helt overordnet synes jeg dog at langt størstedelen udviser det samme hensyn, men der vil jo altid være nogle få idioter der skider på andre 🤨😶🌫️
En løsning kunne måske være at forbyde rygning i spise områder, men det kræver nok en lovændring når det er udendørs 🤔
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
dec 2015
Følger: 13 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 241
Så kunne jeg have valgt, at jeg var blevet hysterisk antiryger, og vise antipati over for rygere: - MEN det har jeg IKKE valgt.
Jeg nyder det da, når jeg står sammen med andre, der stadig ryger (specielt piberygere) Duften af røgen nyder jeg stadig, og uden at det generer mig det mindste.
En gang, kom der en fyr, der spurgte ind til chaufførernes rygeregler. Jeg stod uden for bussen, med min tændte pibe. Han fortalte, at han havde allergi for tobaksrøg.
Jeg kunne kun more mig over ham, for han stillede sig LIGE der hvor vinden førte røgen hen i hovedet på ham.
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 87 Emner: 460 Svar: 3.721
Ja, din lille historie viser tydeligt at nogle bare vil brokke sig, og ikke selv vise hensyn.
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 54 Emner: 147 Svar: 2.266
Du kunne jo også have bedt ham om en skærv når han åbenbart vælger at nasse på din røg
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 446 Svar: 9.938
Jeg ved ikke, hvad der sker med folk, den ene er mere hysterisk end den anden, det er stort ingen, der vil tage hensyn eller finde sig i noget, jeg huske ikke, at det har været sådan før, det er gået helt over gevind.
Men de kunne da passende lave udendørsservering, som de havde i fly i gamle dage, hvor alle rygerne sad bagerst i flyene, ville det være svært, er du rygere, skal du gå til højre, hvor svært kan det være
Hysteri!