277 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hysteri! Hysteri!

https://www.dr.dk/nyheder/politik/partier-splittet-om-et-forbud-mod-rygning-ved-udeservering

Trods jeg aldrig har røget, ikke mindst at mange er stoppet med at ryge, mener jeg at der er gået hysteri i det.

Mange er stoppet grundet udsigter til helbredet, eller de dyre priser.

I juni indledte sundhedsminister Sophie Løhde (V) forhandlinger med Folketingets partier om forebyggelse af nikotin, tobak og alkohol - med særligt fokus på unge. jvf. dr. dk

Det kan da være træls at sidde udendørs og nyde en god frokost med venner, og vinden bærer røgen i ens retning. Men så bør almindelig god opdragelse og pli være der, hvis man høfligt gør opmærksom på det, så man tager hensyn til hinanden.

Hvorfor er hash ikke nævnt i den forebyggelse, 'med særlig fokus på unge'?

I byen, bænke, parker, kan blive mødt at den grimme lugt, som man også indånder.

Synes I at udendørs rygning skal forbydes ved udeservering?

Hvordan ser I på det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hysteri!
  • #1   9. jul 2023 He he Cris7 som storryger og stor tilhænger af HENsynsfulde RYgere kunne det aldrig falde mig ind at ryge i nærheden af folk der spiser og det har jeg faktisk praktiseret i de 57 år jeg har røget.
    Helt overordnet synes jeg dog at langt størstedelen udviser det samme hensyn, men der vil jo altid være nogle få idioter der skider på andre 🤨😶‍🌫️

En løsning kunne måske være at forbyde rygning i spise områder, men det kræver nok en lovændring når det er udendørs 🤔

• #3   9. jul 2023 Ja med tanken om at jeg stoppede med at ryg i 84 og er ikke blevet ekstremikkeryger af den grund og ja jeg vil kalde folk hysteriske og der var ingen der sage noget hvis vi børn var på tur og der blev røget i bilen, det var jo ganske naturligt den gang smiley

• #4   9. jul 2023 Det er nu 6 1/2 år siden, at jeg stoppede med at ryge pibe.

Så kunne jeg have valgt, at jeg var blevet hysterisk antiryger, og vise antipati over for rygere: - MEN det har jeg IKKE valgt.

Jeg nyder det da, når jeg står sammen med andre, der stadig ryger (specielt piberygere) Duften af røgen nyder jeg stadig, og uden at det generer mig det mindste.

En gang, kom der en fyr, der spurgte ind til chaufførernes rygeregler. Jeg stod uden for bussen, med min tændte pibe. Han fortalte, at han havde allergi for tobaksrøg.
    Jeg kunne kun more mig over ham, for han stillede sig LIGE der hvor vinden førte røgen hen i hovedet på ham.

• #5   10. jul 2023 smiley smiley Busmann

Ja, din lille historie viser tydeligt at nogle bare vil brokke sig, og ikke selv vise hensyn.

• #6   10. jul 2023 Ja Busmann, men det var han jo også nødt til hvis han skulle klage smiley

Du kunne jo også have bedt ham om en skærv når han åbenbart vælger at nasse på din røg smiley

• #7   13. jul 2023 Der er bare 0-tolerance alle steder og uanset, hvad det end måtte være

Jeg ved ikke, hvad der sker med folk, den ene er mere hysterisk end den anden, det er stort ingen, der vil tage hensyn eller finde sig i noget, jeg huske ikke, at det har været sådan før, det er gået helt over gevind.

Men de kunne da passende lave udendørsservering, som de havde i fly i gamle dage, hvor alle rygerne sad bagerst i flyene, ville det være svært, er du rygere, skal du gå til højre, hvor svært kan det være smiley

Kommentér på:
Hysteri!

Annonce