Krænkende adfærd. Krænkende adfærd.
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-07-22-ansatte-ved-hospitalsafdeling-i-aarhus-udsat-for-kraenkende-adfaerd
Det er ikke længe siden der var den store Metoo sag, som trods gode intentioner gik alt for vidt, og nærmere blev til et massehysteri, hvor folk blevet fyret for noget der var sket for 20-30 år siden.
Men trods dét, så trives disse krænkelser stadig i bedste velgående alt for mange steder.
Ikke mindst på Folkemødet på Bornholm, og som i linket øverst, på hospitaler.
På det omtalte hospital er der eksempelvis bemærkninger som "Jeg kan bedst lide en kvinde på alle fire" og "Du er så irriterende - kan du ikke gå i byen og blive bollet tyk?",
Hva' er det for 'retarderet' måde at udtrykke sig på?
Mænd der udtrykker sig sådan, ser jeg som latterlige, og dumme/lave, og har ikke den mindste respekt for, uanset hvilken stilling de har.
Det er svært at forstå at flere piger/kvinder ikke siger fra direkte, hvis der bliver talt sådan til dem.
Hvad mener I om mænd, og for den sags skyld også kvinder der bruger bruger sådan en måde at tale på?
Har du selv været ude for det? Sagt fra?
Hvad mener I mænd om det?
maj 2023
Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 7 Svar: 361
Nogen har for lidt indhold i livet
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 87 Emner: 453 Svar: 3.707
Er det ikke kleinsmed du arbejder som Kokos, så kan sproget vel også til tider være hårdt?
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 445 Svar: 9.927
Men jeg har også oplevet, at nogle kvinder selv er skyld i det, de lægger op til det, og vil ikke noget alligevel, det synes jeg også er plat og afstumpet.
Men navnlig på sådanne arbejdspladser hvor linket er fra, vil jeg gerne tror det foregår, for der er "hakkeorden", om hvad titel man har og køn, ingen skal sq tro, de er for meget, de er alle sammen mere eller mindre konger.
Men krænkende adfærd er bare ikke OK, det skal ingen finde sig i, hvis man ikke selv kan sige fra, så gå til chefen og hvis ikke det hjælper, så gå videre, råb højt, det kan være det eneste der virker.
dec 2014
Jep, præsis ordet plat.
Det er også rigtigt at nogle kvinder selv lægger op til det, ved bl.a. selv at udtale sig på en vulgær måde, og de skal også ha' en over nakken.
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 445 Svar: 9.927
maj 2023
dec 2014
Jeg har jo selv prøvet det i tidernes morgen.
Den dårlige adfærd forsvandt helt, det var ikke helt nemt og tog lidt tid. Men det var heller nødvendigt at involvere hverken ledere, chefer. Det er mere måden man gør det på.
maj 2023
Omgangs tonen er også sjofel på vores arbejdsplads.
Men ret hurtigt fandt kollegerne ud af jeg ikke er sådan en type som snakker sådan.
Så de holdte mig udenfor det snak og det er helt fint med mig.
At de snakker sådan til hinanden i mellem vedkommer ikke mig
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
dec 2014
Det er mangel på opdragelse, dannelse og pli.
Mange mænd føler sig mere populære jo grovere de er. Men de er ikke andet en små udskud.
apr 2019
Følger: 4 Følgere: 31 Emner: 326 Svar: 2.124
Nogle gange giver jeg alderen skylden,
Jeg har taget mange valg gennem tiderne, og er også blevet meget kritiseret for det jeg siger, men jeg føler bare, at helle upopulær end lyve for mig selv og andre.
Men en ting er sikkert det giver ikke mange venner.
Bare sådan noget son tatoveringer på kvinder frastøder min grusomt.
Når jeg læser om kvinder der først 10 -20 år efter en tur i høet får problemer med
det der nu bliver omtalt som voldtægt, så kniber det mig, at holde masken.
dec 2014
dec 2014
dec 2014
dec 2014
Jeg har taget mange valg gennem tiderne, og er også blevet meget kritiseret for det jeg siger, men jeg føler bare, at helle upopulær end lyve for mig selv og andre.
jvf. Brok
Det er en lidt letkøbt måde at sige det på. For har du ikke tænkt over at du muligvis selv er nødt til at ændre dig? Ikke for at blive populær, men fordi at de meninger du har, er nødt til at blive revideret?
Du har selv nævnt at du har været alkoholiker, levet på herberger osv., det er ikke noget nemt liv, og man bliver hurtigt hård i filten, selvmedlidende måske, og så hader man bare alle andre, og alt hvad de mener, vil bare være på tværs.
Jeg mener intet ondt med dette Brok, men du er nødt til også at tage et ansvar selv for hvordan du opfører dig og taler/skriver til andre.
Men en ting er sikkert det giver ikke mange venner.jvf. Brok
Nej det gør det ikke, og derfor er man nødt til at tænke over sin egen adfærd.
En krænkende adfærd handler ikke kun om lumske bemærkninger, men den måde man behandler sine medmennesker på.
dec 2014
Cris7 der skal jo to til en tango og jeg er sikker på at der findes x-antal kvinder der kan være ligeså grove i munden og hvis jeg tænker tilbage i tiden, var kvinder og mænd lige gode om det.
jvf. Leon
Det kan godt være at der har været nogle arbejdspladser engang, hvor omgangstonen var sådan. Hvor det var 'normalt' at tale sådan til hinanden.
Jeg blev udlært i 84, og det havde været så forfærdeligt svært overhovedet at finde en læreplads, for ingen ville ha' en pige. Men det lykkedes til sidst, og det var et godt sted.
Derefter var igen alene-pige, med mænd på arbejdspladserne. Jeg blev godt nok 'prøvet' af, ikke kun arbejdsmæssigt, men også med sproget der var. Jeg ville ikke finde mig i dumme bemærkninger osv. Men jeg har aldrig haft brug for at råbe eller skælde ud, jeg gjorde det anerledes.
Jeg har haft de bedste kollegaer, som har respekteret mig, masser at sjove fester/byture, ikke mindst den måde man taler til hinanden på.
Naturligvis har det ikke været helt nemt, og tog tid.
Men det kan lade sig gøre.
apr 2019
Følger: 4 Følgere: 31 Emner: 326 Svar: 2.124
Cris, jo men det er mange år siden, at jeg forsøgte med at forandre mig, men det faldt hurtig til jorden.
Jeg forsøger, at være mig selv på godt og ondt,
dec 2014
Krænkende adfærd.