239 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

cris7
cris7
Online Tilmeldt:
16. dec 2014
Følger: 11 Følgere: 87 Emner: 350 Svar: 3.720

Jacob Elleman's stressforløb Jacob Elleman's stressforløb

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/stress-forsker-om-ellemann-det-har-vaeret-alvorligt/9885642

Der er ingen tvivl om at Jakob Ellemann virkelig har haft det skidt, og har været gået helt ned med flaget, i hans stress-sygedom. Det kan være livstruende.

Godt at han forhåbentligt er kommet over det, og passer på sig selv og lytter til kroppen, hvis symptomer igen skulle vise sig.

Jakob Ellemann var så heldig at kan kunne sygemelde sig på ubestemt tid, med løn. Men var det i 6 måneder.

Måske kan hans forløb, åbne øjenene lidt mere for de arbejdstagere der også har samme forløb, men som ikke kan sygemelde sig på ubestemt tid, uden at skulle stå til ansvar for syge/dagpenge og kommunens jagt på lægeerklæringer, prognose for hvornår man kan komme i omdrejninger og arbejde igen.
Hvilket må være en ekstra stressfaktor som pålægges, hvis man kan risikere at miste sit hjem også, grundet manglende/nedsat indtægt.

Som regel er det først når politikkere selv bliver ramt, at de måske indser at nogle af deres love og regler har store konsekvenser for almindelige mennesker, og at det er nødvendigt at der er et vist råderum tilstede, og ikke regide regler, uden undtagelser.

Hvordan ser I på det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jacob Elleman's stressforløb
  • #1   6. aug 2023 Jeg håber at Jacob Elleman har lært at stress er noget lort og at har tager det med sig ind i politik og søger for at jobcenter skal behandle borgerne på en anden måde smiley

• #2   7. aug 2023 Ingen tvivl om, at hans stress har været og er stadig alvorligt. Som jeg har sagt hele tiden, så er han ikke den rette, til den post han har, set med mine øjne, jeg kan se, at han ikke tror på sig selv, det lyser ud af ham, men han har desværre noget, som han mener, han skal leve op til, nemlig hans afdøde Far, det må være forfærdeligt at have det sådan, men koste hvad det vil, det SKAL han.

Men han skal ikke være frontfigur, ingen tvivl om, at han er dygtig, men han skal lade en anden træde i hans fodspor, hvis ikke det er meningen, at partiet skal køres helt ned.

Og rigtigt, der er meget stor forskel på, hvilken position vi har på arbejdsmarkedet, det er meget tydeligt, og det mener jeg heller ikke er fair, det burde være ens for alle lønmodtagere, men det er det så åbenbart ikke.

Mht Jobcentrenes medarbejdere, må vi huske, de arbejder efter det Politikerne bestemmer. Jeg har en nær ven, som har job i syge- dagpengeafd, de udsættes dagligt for ubehagelige borgere, der truer med både det ene og andet, prøver på at snyde systemet og andet ubehageligt, det ødelægger de for dem, som ikke gør, det er grunden til, at der er kommet strenge restriktioner.

Men jeg må gerne skrive her, at min ven får meget ros af div borgere for god behandling, kommer med gaver, som bliver delt ud i Centret - det sætter plaster på såret over dem, som er truende og meget ubehagelige.

• #3   7. aug 2023 Jetset jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at mange af dem der arbejder inden for den offentlige sektor behandles som skidt og det er ikke fair, meeeen hvordan vil vi reager hvis vi stod og sku blive hjemløs eller andet grimt.

• cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

#4   7. aug 2023 Mon ikke Jakob Elleman kan få lidt mere ro på nu, da han ikke har sin far i baggrunden, selvom det er trist at han har mistet sin far.

Jeg tror også som dig Jetset, at han ville kunne gøre det meget bedre ved ikke at være frontfigur, for som du siger, så tror han ikke på sig selv.

Det er helt sikkert ikke godt hvis nogen truer ansatte på syge/dagpenge eller kontanthjælpkontoret.

Men der er altså nogle som går over stregen af de ansatte, og overtræder loven.

Jeg kan huske lige efter min arbejdsskade at jeg var på syge/dagpenge kontoret til samtale. En rigtig rar mand, men, det var han så ikke.

Pludselig fik jeg ingen penge, og jeg havde intet fået af vide om det. Ringede til ham, fordi jeg troede at det var en fejl. Hvortil han sagde: Du skal bare ha' et spark i røven!

Jeg var rystet over det, grædende ringede jeg til en person, som havde en god kontakt til den øverste på stedet, og han ringede forklarede hvad der var sket.

Chefen dér sagde; det har han gjort før, og fået af vide at det er helt ulovligt, og at han ville blive fyret hvis han gjorde det igen.

Så ham blev fyret. Og ja, det havde jeg det helt fint med.

• #5   7. aug 2023 Cris7 hvis ikke du havde kendt en højre oppe i systemet + ikke havde kræfter til at ringe, hvor vil du så havde stået i dag.

• cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

#6   7. aug 2023 Det var så ikke en jeg kendte direkte, og jeg vidste slet ikke at han kendte nogen oppe i systemet, men han reagerede med det samme, fordi han havde hørt om problemer med den samme person før.

Men du har ret, for hvad skulle jeg ha' gjort ellers? Ved det ikke.

• #8   9. aug 2023 #3 - Leon - jeg ved ikke, hvordan jeg ville reagere, for jeg har ikke prøvet det. Men alt vores elendighed og hvad vi ellers har i rygsækken giver ikke anledning til, at vi har lov til at reagere voldelige, så det er ikke en undskyldning.

#4 - Cris - jeg synes også, det var en ualmindelig grim oplevelse du havde, og det hører ingen steder hjemme, godt din klage faldt ud i retfærdighedens navn.

Men en god sagsbehandler går aldrig ud over lovens rammer, der er desværre så mange brugere, der misbruger systemet og vil s**** på en god sagsbehandlers research, som er det bedste af det bedste, tænk sådan foregår det i DK, stod det til mig, så skulle de afskrives og sejle i egen sø - berammede møde, er der desværre for mange, der ikke har respekt for.

• #9   9. aug 2023 Jetset vold er noget skidt og nej det må ikke bruges, men jeg beskriver hvordan et menneske vil reager hvis personen ku se sult og hjemløshed forude, så ja hvor der det berømte danske sikkerhedsnet.

• cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

#10   12. aug 2023 Det var en hård omgang at komme tilbage til for Jakob Ellemann.

Men han har gjort det rette ved at fyre departementschefen. Ellers havde han selv været nødt til at gå.

Hele sagen har 'lugtet' lige siden den blev omtalt første gang. For der lå jo lige en retssag og 'skjulte' sig fra Israels side.

• #11   12. aug 2023 Cris7 ja uanset hvem man er og hvad man er er stress en grim ting der gør rigtigt ondt.

Kommentér på:
Jacob Elleman's stressforløb

Annonce