Alt for mange små folkeskoler lukker; Problem? {{forumTopicSubject}}
https://www.bt.dk/samfund/19-folkeskoler-lukker-vi-sparer-cirka-45-millioner-kroner
Alt for mange mindre folkeskoler lukker i ydreområder, hvilket er et stort problem.
Regeringen ønsker at flere mennesker bliver spredt rundt om i landet. Det siger de, men om de mener det, er noget andet, for det koster på den korte bane, og er man villig til at give de ekstra penge, så det kan lade sig gøre?
Mange ønsker at flytte væk fra storbyer, og til mere landlige områder. Men der skal jo være både arbejde, børnehaver, skoler og læge til rådighed for ellers kan det jo ikke ske.
Man bygger løs i storbyerne, med huslejer som alt for mange ikke er i stand til at betale, selv ved 2 almindelig indkomster.
Der er noget helt galt med den måde der prioriteres på, og der bør virkelig sættes stort ind så hele vores, lille land, bliver beboet til folks behov og udvikling af mindre byer.
Hvad mener I?
apr 2019
Følger: 3 Følgere: 27 Emner: 310 Svar: 2.099
De viser jo jo bedst ved, at melde deres egne børn i privat skoler.
Når jeg tænker på, hvor mange umulige politiker vi har haft gennem mange år, men de har jo fået en ny fratrædelses ordning med navnet EU.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.660
dec 2014
Blogger
Følger: 14 Følgere: 255 Emner: 436 Svar: 9.786
Systemet finder ud af, at det er alt for kostbart at drive små skoler og de lukkes ned, det samme skete, da de fandt ud af, at det var for dyrt med Amterne og det blev til Regioner i stedet, det samme ske med kommunerne, de skulle sammenlægges, og så kunne de spare mange penge på vedligeholdelseskontoen, for så kunne de også nedlægge mange Rådhuse, hvad var det lige, der skete med alle disse Rådhuse, de eksisterer da stadig, de bliver bare brugt til noget andet kommunalt rigtig mange steder.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at spørge, hvad fungerer i det offentlige, for jeg kan ikke nævne noget i skrivende stund, kan være andre kan ??
Jeg synes ikke Folkeskolerne fungerer, det er derfor forældrene vælger private skoler, Folkeskolen har ikke fornyet sig, de kører bare videre i samme spor, der er alt for mange der går ud af Folkeskolen uden at have lært ret meget, det kan ikke bruges til noget.
dec 2014
Blogger
Men jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg synes Folkeskolen er svag - de skulle få nogle regler, alle kunne forstå. Folkeskolen er til for at lære vores børn færdigheder i div fag, ikke at opdrage vores børn. Men forældre kan så ikke finde ud af det mere, sørgeligt.
Blogger
Jeg ved godt, hvad der skulle til - det samme, som dengang vi gik i skole.
dec 2014
Alt for mange små folkeskoler lukker; Problem?