334 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Satan's håndlangere! Satan's håndlangere!

https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-14-efter-to-aar-med-taleban-er-kvindernes-sidste-fristed-forsvundet

Satan's håndlangere er det eneste rigtige at kalde Taliban i Afghanistan.

Det gør ondt at se og høre om hvor forfærdeligt livet er blevet for befolkningen, ikke mindst kvinderne.

Hvad der sker oppe i hovedet på de ørkenrotter til Taliban kan man kun forsøge at forestille sig. Men deres had til specielt piger og kvinder kender ingen grænser.

Ingen kan hjælpe Afghanistan, medmindre man sender store tropper, for igen at forsøge at befri Afghanistan fra Taliban.

Det gør ondt i hjertet at se befolkningens lidelser, samt de konstante henrettelser og den tortur der finder sted.

Hvad kunne der evt. gøres?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Satan's håndlangere!
  • #1   15. aug 2023 Cris7 jeg må give dig ret og Taliban vil kun det de selv vil og hvad mon de laver i det skjulte.

• #2   16. aug 2023 Vi kunne lade dem bestemm for der er vel et flertal, og vi hylder det jo, hvis det er på vore betingelser.

• #4   16. aug 2023 Deadline i går handlede om Taliban, tag skudsikre veste og sid i sikre biler og kør rundt og skyd dem, de er overalt og nem at få øje på, det må være muligt, at få dem afsat, det er et ekstremt rædselsfuldt regime, mishandling af kvinder, børn, men her får vi syn for sagen, hvad en Lovreligion er, FØJ - men der er en grund til, at nogle brander Koranen af, det kan vi ikke fortænke dem i.

• #5   16. aug 2023 Tak for det link, Cris - sørgelig læsning - Taliban lever i 500-tallet Islam er ond, kun for mænd.

• #6   16. aug 2023 Jeg har et spørgsmål til, hvem der er værst den katolske verden eller de små klan høvdinge?

Verden er ond mange steder, men vi forarges meget over, at mange ikke vil underlægges vores system.

• #8   16. aug 2023 Alis C

Tjah hvad lavede usa mon ?
    Udover at fordrive talebanerne til bjergene, genåbne skoler og universiteter, udbygge infrastruktur og etablere vand og el forsyning til udkantsområder, sikre parlamentsvalg, foranstalte diplomatiske forbindelser med omverdenen, foranstalte samhandelsaftaler med omverdenen, fremme dyrkning af spiselige afgrøder for at mindske opiums produktionen - kort sagt vist afghanerne hvordan livet kan være uden religiøs fanatisme.

Mange vestlige kloge-Åge’r glemmer altid at Taleban ikke fører krig efter int.nationale spilleregler og hvis USA kunne bekæmpe disse religiøse galninge på samme måde havde Taleban været udslettet allerede dengang da Rusland invaderede landet, men desværre lyder der ramaskrig fra alverdens humanistiske organisationer og samtlige medier når USA sætter en fod forkert - ikke en kæft råber op når Taleban sprænger 100 uskyldige kvinder og børn i luften midt inde i Kabul…

Man kan ikke vinde over religiøse fanatikere som Taleban, Al Queda, Al Shabaab, Al Nusra, IS m.flere hvis ikke man kan bekæmpe dem på nøjagtig samme vilkår - sådan er det bare desværre, så man kan vel roligt sige at div. konventioner og traktater er den direkte årsag til at disse terrororganisationer kan vokse uhindret smiley

• #9   16. aug 2023 Cody N heeeej og godt at se der er liv smiley

• #11   18. aug 2023 #10 Alis

Afghanistan er et selvstændigt land ligesom Ukraine. De skal ikke finde sig i at blive besat hverken af den ene eller den anden. jvf. Alis

Det er svært at forstå, hvordan du overhovedet kan bruge den samligning!

USA rykkede ind i Afghanistan grundet 9/11, set i bakspejlet har de fortrudt den hurtige reaktion, hvor de istedet burde ha' gjort det anerledes. (Kan ikke finde artiklen igen).

Det var helt vanvittige beløb som USA brugte dér, i et forsøg på at få Afghanistan til at fungere bedre, ikke mindst for befolkningen. Men de havde ikke sat sig godt nok ind i kulturen og den måde som klanherrere fungerer på for at få så meget magt som muligt. Så ufred og korruptionen var helt vanvittig.

Efter godt 20 år, og det er lang tid, var USA nødt til at forlade stedet, der var ikke råd mere.

Men du kan ikke ændre på at Afghanerne trods alt fik det meget bedre, og friere end før. Ikke mindst med skoler, uddannelse, o.m.m.

Du giver USA skylden for alt dårligt. Og, jeg medgiver at USA i flere tilfælde har forsøgt at være 'verdens sherif', hvor de ikke burde blande sig.

Men det ændrer ikke på at Afghanistan have en stor langvarig chance for at ændre på deres egne fremskridt, men tabte den på gulvet.

Mit hjerte græder for befolkningen, især piger og kvinder, for det er forfærdeligt hvad der sker, og den måde som alle bliver tvunget til at leve på.

Taliban burde udslettes helt og adeles.

• #12   18. aug 2023 Chris, som jeg har påpeget op til flere gange så er det ikke friheden eller selbestemmelse du taler or, men den form for frihed som du kan se dig selv i.

• #14   18. aug 2023 #13
    Alis

Det er simpelthen noget sludder!

• #15   18. aug 2023 #12 Brok

Jeg forstår ikke hvad du mener?

• #16   18. aug 2023 Chris, nej det tror jeg heller ikke, men jeg mener ganske enkelt ikke du kan se noget fornuftigt i et liv et sted, hvor vi ikke har delvis Danske eller mindst vestlige normer, at leve efter.

• #17   18. aug 2023 #16 Brok

Jep, nu forstår jeg hvad du mener. smiley

...men jeg mener ganske enkelt ikke du kan se noget fornuftigt i et liv et sted, hvor vi ikke har delvis Danske eller mindst vestlige normer, at leve efter.jvf. Brok

Det er har du nok delvist ret i.

Jeg ønsker ikke at lave om på landes kultur, og levemåde, der kan være unik og spændende at opleve, fra den gode måde at se det på.

Men når landes kultur og levemåde, indebærer stor korruption som en selvfølge, religiøs vanvid/forfølgelse,
    manglende helt basale menneskerettigheder,
    stor ulighed, hvor bare dét at være født i den forkerte 'klan', ingen muligheder giver,
    hvor drenge og piger bliver opdraget forskelligt,
    hvor tvangs-giftemål er normalt,
    hvor voldtægt ikke straffes,
    hvor rige kan betale sig fra straf,
    hvor befolkningen mangler de mest basale fornødenheder,
    hvor man ikke søger for at udbygge infrastrukturen til gavn for alle,
    hvor gadebørn får lov at leve på gaden til de dør, eller bliver misbrugt af pædofile,
    samt masser af andre ting.

Ja, så mener jeg at disse lande, bør ændre sig i den grad. For det er ikke iorden, at et lands befolkning lider og ingen retfærdighed kan finde, fordi man ikke fx. sætter en stopper for korruption, grådighed, magtsyge bare fordi 'kulturen' altid har været sådan!

Så ja, på den måde ser jeg gerne at mere demokrati som her i Vesten indført. Og, det er ikke fordi vores demokrati er perfekt, langt fra. Der sker også en masse 'rævekager' i det skjulte.
    Men det er i det mindste bedre end den måde mange af de lande fungerer på.

• #18   18. aug 2023 Chris, jeg godkender dn drøm, men jeg tror ikke du kan lave særlig meget om, dog en krig vil hjælpe, men det vil vi heller ikke se, men bestemme over.

• #19   18. aug 2023 #18 Brok

Tak. smiley

Nej, jeg kan ikke lave noget om på den måde nogle mennesker tænker og opfører sig på.

Jeg ønsker ikke krig nogen steder overhovedet. Jeg ønsker at alle skal ha' det godt, og ikke være bange hver dag, eller ikke være istand til at brødføde deres familie.

Hvis du fx. ser på de muslimske lande. Ingen af dem er velfungerende. Man kræver en muslimsk tro, men sådan lige til nød tillader kristne af hensyn til det internationale samfund.

Men indbyrdes er der ikke mange som accepterer det. Vi har lige set hvad der er sket i Pakistan. Hvilket ikke er usædvanligt.

De påstår at følge koranen, men den giver vist ikke lov til korruption, snyd og bedrag, m.m.m.

Vi bliver kaldt 'de kristne lande', men der er efterhånden ikke mange der tror på Gud mere. Vi lader folk tro på hvad de vil, selv julemanden, og fler-forældreret.

Men så fik vi langsomt en stor muslimsk befolkning, og så kom problemerne, som ses fra deres egne lande, trods mange er født her. Korruption, snyd, bedrag, kriminalitet an mass, drab.

Mange muslimer har integreret sig, fået godt arbejde, børnene gode uddannelse, men de bliver presset, og flere har følt konsekvenserne for at tilpasse sig her, fra det 'samfund', som ønsker at leve som i hjemlandet.

Det er ikke iorden.

Så jo, der er noget galt med deres kultur, handlinger og religion.

• #21   18. aug 2023 #20 Alis

Hvis man er et normalt fornuftigt tænkende menneske, vil man se kommunisme som et rædselsfuldt diktatur. Uanset hvilket land man bor i.

Tænk på hvor mange mennesker som har mistet livet under dét diktatur.

Angående at ændre de muslimske lande, så skal man ikke angribe dem, for det får dem bare til at forstærke deres normer for at holde befolkningen fast i religionen. Hvorfor er det så svært at få Vesten til at forstå en sådan ganske normal reaktion? jvf. Alis

Det er IKKE en normal reaktion.

Men det er sandt at dé regeringer, befolkningsgrupper, bruger alt hvad de kan, især løgne, for at ophidse befolkningen til at tro at Vesten er helt og adeles imod dem.

For så vendes blikket mod alle andre, end regeringen og dem som gør ondt mod eget folk.

Det er jo en måde at holde folket i skak på. Nøjagtig som Putin lyver overfor sin befolkning.

• #22   18. aug 2023 Chris, jeg både læser og forstår, hvad du skriver, men kan ikke give dig ret for andre lande har deres egen holdning og den er i de fleste områder kun styret af, hvordan befolkningen
    ser på magthaverne.
    Kan du ellers forklare mig hvordan 2 Rusiske familier levet og opvokset næsten ens, gode uddannelser m,m. og arbejder begge i Danmark i meget velbetalte jog være så uenige om f.eks. hvor Rusland skal være på verdensbilledet.

Og hjemme i Rusland er deres forældre blevet direkte fjender,

Men jeg er af den overbevisning, at danskere næsten når op til USA om deres selvretfærdighed og tro på deres ret til, at ville sætte dagsordenen på alt.

• #23   18. aug 2023 #22 Brok
    Jeg er ganske ligeglad med hvad USA mener og siger.

Ja, jeg kunne godt forklare dig grunden til de to russiske familier er uenige.

Men det må blive en anden gang.

Kommentér på:
Satan's håndlangere!

Annonce