576 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Krigens spil Krigens spil

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/rusland-lande-der-donerer-f-16-fly-til-ukraine-oeger-deres-involvering-i-krigen

Jeg må give Rusland ret i, at vesten er en del af den krig ikke stopper.

Vi er og har et kæmpe ansvar for, at krigen bliver langvarig.

Det eneste der mangler er at Nato befrier Krim.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Krigens spil
  • #1   27. aug 2023 Ja hvad i alverden bilder vesten sig ind at hjælpe mægtige Ukraine mod stakkels uskyldige Rusland smiley

• #2   27. aug 2023 Cody, mener du virkelig, at vesten er en flok uskyldigheder?
    hvis man blander sig i en konflikt er man nok ikke den hvide engel.

Men krig kan aldrig blive retfærdig.

Men enhver so synes bedst om sine grise.

• #3   27. aug 2023 “ Men enhver so synes bedst om sine grise.”

Åbenbart ikke altid smiley

https://www.dr.dk/nyheder/penge/russiske-sanktioner-danske-svineboender-har-tabt-op-mod-fire-mia-kr-paa-et-aar

Og noget tyder på at resten af verden også er ved at være trætte af russiske svin 🤔

https://effektivtlandbrug.landbrugnet.dk/artikler/marked/80334/men-eksporten-svinder.aspx

• #5   27. aug 2023 Brok S jeg rykker mig ikke en millimeter før Ukraine er frit smiley

• #6   28. aug 2023 Ja i vores iver efter frihed for Ukraine er vi total blinde for menneskeliv.
    Tænk hvis vi tog resten af verden under vores vinger og gav dem frihed og ikke
    militær øvelse.
    Se på Afrika, og hvad med den arabiske verden, mon ikke de burde bankes på plads,
    men vi skal være stolt af vores store evner som nationen der fik storhedsvanvid.

Hvad er værst Russere eller Saudi Araber, vi har mest brug for muslimske penge end Russisk venstreorienteret politik.

• #7   28. aug 2023 Det er lige meget.
    Det hele handler om Ukraines frihed.
    Så hul i resten af verdenen.
    De er selv ude om det smiley

• #8   28. aug 2023 Ja i vores iver efter frihed for Ukraine er vi total blinde for menneskeliv.

Ja hvorfor ikke lægge sig fladt ned og overgive alt hvad vi har kært - lad dem tage vores land og lad dem røve, plyndre og voldtage hvis bare de ikke slår os ihjel !
    Så kan vi efterfølgende glædes over resultatet af vores pacifisme - som fornedrede, misbrugte og traumatiserede mennesker uden hjem, uden land, uden selvrespekt og en fremtid i frygt for næste invasionsbølge men hurra vi trækker stadig vejret !!!

• #9   28. aug 2023 De er selv ude om det

Det må du da meget gerne uddybe Kitty !

• #10   28. aug 2023 Ja den der 2 verdenskrig er jo nok ikke slut.

Og jeg kender stadig ordet fred. Beklager, at jeg ikke går ind for kollektiv mord uanset, hvem der udøver det.

• #11   28. aug 2023 Jo den 2 verdenskrig er slut fordi verden netop stod sammen mod despoten i kampen for freden !
    Jeg kender skam også ordet fred, men til forskel fra dig ved jeg at den er værd at kæmpe for !

Hvorfor beklager du ?
    Der er vel ingen der går ind for kollektivt mord, hvad det så end er !

• #13   29. aug 2023 Alis C

Hvis du påstår at ww2 ikke er slut er det vist dig der drømmer Alis !

Hvad har nynazister med noget at gøre ?
    Efter enhver bekæmpelse af despoter opstår der sympatisører som ex. nyfascister, neo marxister, stalinister, maoister og når den russiske despot falder ud af et vindue vælter det nok frem med Putinister smiley

• #14   29. aug 2023 Cody, der er da mange der mener, at den Russiske befolkning må betale med deres liv.

Mange borger i Rusland kender kun til det de ser i TV, helt på samme måde som dig og mig.
    Men hadet må du gerne beholde, det er sku sørgelig, at de Russer der arbejder i Danmark ikke mere tør sige hvor de kommer fra.

• #15   29. aug 2023 Hvilket had snakker du om Brok ?
    Hvor har du læst at mange mener at den russiske befolkning må betale med deres liv ?
    Hvem siger at herboende russere ikke tør sige hvor de kommer fra - dine venner eller medierne ?
    Vi har hver vores subjektive meninger om Ukraine krigen og vi vælger selv hvilke kilder vi henter vores viden fra og når dine meninger deles af et mindretal i Danmark indikerer det jo at mine meninger hviler på et bredere grundlag smiley

• #16   29. aug 2023 Cody, jeg tror nu ikke altid flertallet har ret.
    Og ja det er de 2 ægtepar jeg kender der nu lægges for had fordi de er Russere,
    så kan du jo tro det eller ikke, men flertallet i Iran og mange andre steder er det nok ikke
    altid dem jeg tror på.
    Men få dig til at forstå, at jeg ikke holder med Putin er nok en opgave jeg ikke kan klare.

• #18   29. aug 2023 #9

Ja det virker som om resten af verdenen er selv ude om deres problemer.
    Men Ukraine de skal hjælpes.

• #19   29. aug 2023 Jeg kender nu også nogle Russer og de har da ikke det problem her.

• #20   29. aug 2023 Hello Kitty Kokos mange lande hjælper da andre lande på kryds og tværs smiley

• #21   29. aug 2023 Cody N jeg er enig der er for mange tilfælde af folk der falder ud af vindue, fald på trappe, fly der styrter ned og at tage ordet nynazisme og bruge det som en undskyldning for at starte en speciel operation ser jeg som at være helt til grin, det næste bliver vel at de rødhåret for skylden for dårligt vejr smiley

• #22   29. aug 2023 19
    Leon, hvilke problemer kender dine russere?
    Hvis du vil påstå, at de opfører sig og bliver modtaget som før
    krigens start, så er det, hvad jeg vil kalde en løgn der kan ses og høres.

• #23   29. aug 2023 Brok S jeg gentager lige at de er som de altid har været smiley

• #24   30. aug 2023 Ja Leon og jeg gentager lige, at det er en stor løgn.

• #25   30. aug 2023 Brok S

To ægtepar ud af ca. 6.000 herboende russere er hvad du bygger nedenstående påstand på - det er sku en tynd kop the Brok !
    det er sku sørgelig, at de Russer der arbejder i Danmark ikke mere tør sige hvor de kommer fra.

• #26   30. aug 2023 Brok S

Hvis du vil påstå, at de opfører sig og bliver modtaget som før
    krigens start, så er det, hvad jeg vil kalde en løgn der kan ses og høres.

Med mindre du kender Leon’s russiske venner vil jeg mene du er en ubehøvlet klaphat med ovenstående udtalelse - især med tanke på at du selv udtaler dig på 6.000 russeres vegne når du kun kender 2 par smiley

• #27   30. aug 2023 Brok S jeg ændre da ikke mit syn på de Russer som bor omkring mig og det er jo ikke deres skyld at Putin vil den speciel operation.

• #28   30. aug 2023 Cody du udtaler dig flot på 44 mill Ukrainers vegne mod 144 mill Rusers så ja jeg udtaler mig på dem jeg kender som inden krigen aldrig havde problemer.

• #31   30. aug 2023 Brok

Jeg håber du kan dokumentere den tåbelige påstand at jeg udtaler mig på Ukraines vegne !

• #32   31. aug 2023 Cody, håbet r lyserødt, tænk, at du ikke tåler andre meninger, Du ligene til forveksling Putin, han er helt på din side.

• #33   31. aug 2023 #29 Alis

Det sker at en journalist får kontakt med russere og får dem til at udtale sig. Det ser ud til at Putin overvejende har opbakning til sin politik, fordi russerne ikke vil laves om til amerikanere, de vil have frihed til selv at bestemme hvilken politik, de vil føre.jvf. Alis

Det er noget sludder Alis. Der har været mange forsøg på at få russere til at udtale sig, men dem som er imod hvad der foregår tør ikke udtale sig, eller det er meget få.

Derfor ser du næsten kun dem som støtter Putin udtale sig. Hvilket ikke er ensbetydende med at der er stor opbakning til Putin.

Men selvfølgelig er der opbakning til Putin, for han og hans følgesvende lyver værre end en hest kan rende overfor befolkningen.

Ingen har talt om at russerne skal laves om til amerikanere, kun dig og dine ligesindede.

Men russerne har så heller ikke SELV friheden til at bestemme hvilken politik de vil følge. For Putin vil ikke afgive magten til nogen som helst. Al opposition bliver der slået hårdt ned på, selvom du nægter at anerkende det.

• #34   31. aug 2023 Brok

Cody, håbet r lyserødt, tænk, at du ikke tåler andre meninger

Jeg kan sagtens tåle andre meninger, men sku da ikke når du spreder usandheder om hvad jeg mener og skriver smiley
    Man kan ikke bare slynge usande postulater ud om andre debattører hvis man ikke kan dokumentere det !

At du generaliserer 6.000 herboende russeres mening på baggrund af dit kendskab til to par er helt på månen og det samme gælder når du gør mig til talsmand for 44 mio. ukrainere !

• #36   31. aug 2023 JOJO ser man rundt i hele verden så er der mange lande der ikke er demokratisk, ikke mindst Rusland.
    Hvornår mon vi skal til Afrika og kæmpe, for Putin ser ikke ud til, at opgive sin drøm.

Men vi har det jo godt i Danmark selv om den regering ikke ser ud til, at være blevet bedre end ved sidste meningsmåling.

• #46   2. sep 2023 #38 Alis

Det er noget sludder, du siger, Cris, og den vending vil jeg bruge indtil du vænner dig af med at kalde mine holdninger for sludder.jvf. Alis

Det skal du nok ikke regne med at jeg vænner mig af med. Lad vær at ta' det så tungt som du gør.

Jeg kan være enig med dig i flere ting, men jeg mener også at du nogengange skriver noget sludder, og det vil jeg ha' lov til at pointere.

Iøvrigt har Putin selv samlignet sig med Peter den Store, samt har russerne for flere år siden omtalt Putin som deres nye zar. Så det er ikke bare grebet ud af luften, når flere her omtaler at Putin ønsker at ses som zar.

Kommentér på:
Krigens spil

Annonce