286 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Korruptionen i Ukraine Korruptionen i Ukraine

Zelenskij har blæst til kamp mod landets omfattende korruption og ønsker at straffe dette uvæsen på linje med landsforrædderi som giver 15 år bag tremmer.

https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-08-28-zelenskyj-advarer-ukrainerne-det-skal-straffes-som-forraederi

Han har allerede fyret et utal af militærfolk og højtstående embedsfolk, men det er slet ikke nok i et land der rangerer som nr.116 ud af de 180 mest korrupte lande.

Skærpelsen af straffen for korruption vil kun gælde så længe landet er i
undtagelsestilstand (krig) men alligevel en modig beslutning der uden tvivl vil skaffe ham mange fjender internt.

Hvis Ukraine vil gøre sig håb om at komme med i EU kræver det netop tiltag som disse.
Risikoen er selvfølgelig at han risikerer livet med den beslutning.

Hvad tror i andre ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Korruptionen i Ukraine
  • #1   1. sep 2023 Cody N jeg syntes han tager den rigtige beslutning, men som du skriver får han flere fjender, altså hvis de ikke kan se fornuften i hans forslag og jeg ser stadig Zelenskyj som det bedste der er sket for Ukraine og husk han ku jo være taget til udlandet og levet i fred og ro, men han valgte at kæmpe sammen med den Ukrainske befolkning, så ja han er folkets mand, så jeg håber at han består når der bliver fred i Ukraine smiley

• #2   1. sep 2023 Helt enig Leon han er sku en modig præsident og hvis nogen kan rydde op i korruptionen er det ham smiley

• #5   2. sep 2023 Zelenski gør i det mindste noget, hvorimod Putin trives med korruption, og på ingen måde ønsker det stoppet.

Kommentér på:
Korruptionen i Ukraine

Annonce