424 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Eskimovej - krænkende eller ej. Eskimovej - krænkende eller ej.

Ja ser på TV-NEWS hvordan politikerne i Århus har Eskimovej op til diskussion om det sku være krækende og jeg tror jeg tænker som mange gør, hvornår stopper krænkelsestendensen eller vil gadenavnet grønlandsvej også ku krænke nogen, desværre ku jeg ikke finde en oversættelse.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Eskimovej - krænkende eller ej.
  • #2   19. okt 2023 Jojo jeg smiler og de to vejnavne er kun et vejnavn i mit univers og jeg ser intet krænkende i dem smiley

• #4   19. okt 2023 Jojo dog du køre da ikke for stærkt smiley

• #6   19. okt 2023 Jojo dog er du en fartbølle og det var jeg i mine ungedage smiley

• #8   19. okt 2023 Jeg er bestemt ikke fartgal, men jeg bliver sku gal i skralden på alle dem der bliver krænket på andres vegne.
    Gad nok vide hvor længe de skulle lede før de fandt en Eskimo der kunne overtales til at føle sig krænket over isen af samme navn. Gætter på at flertallet eskimoer er komplet ligeglade.
    Jeg glæder mig til den idiotiske woke trend løber ud i sandet smiley

• #9   19. okt 2023 Jojo ja netop alt med måde smiley

• #10   19. okt 2023 Cody N ja meeeeeeen tror der går lang tid, de skal nok findes noget at føle sig krænket over.

• #12   20. okt 2023 Tak for en lærerig udlægning JoJo, altid rart at få udvidet sin horisont smiley

Det er dog utopi at forvente andre skulle have samme kendskab til eskimo og inuit folket som du har så jeg tillader mig stadig at være sur over de krænkelsesparate woke fjolser smiley

• #13   20. okt 2023 Jojo ku de forskellige Inuit så ikke bare grine af resten af verdens uvidenhed og du har også lært mig noget i dag smiley

• #14   20. okt 2023 Cody N vi må bøje os, dog husker jeg hvordan jeg i gennem Høng Privatskole og hvor min historielære lære Johansen fortalte om hvordan, hvis man kom til en bygd oppe på Grønland sku sove sammen med konen af den ældste og det sku give nyt blod til bygden, om det holder var eller var en and, ved jeg faktisk ikke, men hvorfor sku min gode gamle historielære lyve smiley

• #16   20. okt 2023 Denne beretning er forfattet af en mand der hedder Per Clausen på et andet fora og illustrerer meget godt hvorfor alt det woke fis er skruen uden ende smiley

“ I USA har nyhedsbureauet AP fået gennemført, at man skriver Black (stort forbogstav), men white (lille forbogstav). Smartphones opdateres til dette.
    Vil det også blive indført i Danmark, hvid og Sort? Bliver det fremover strafbart at skrive "sort"?
    Verden er af lave! Jeg husker at jeg for noget tid siden sad på et amerikansk flyselskab, hvor kabinepersonalet kom igennem flyet med serveringsvognen.

Den cabin attendant som betjente mig var sort - hvilket kun er vigtigt p.g.a kontexten i historien.

Da hun kom til min plads og spurgte hvad jeg ønskede, svarede jeg: “Hi, may I have a black coffee please!” Hun smilede og serverede den for mig.

I samme øjeblik hun kørte væk fra vores plads, lænede passageren (hvid) ved siden af mig (som jeg ellers ikke havde talt særligt meget med) sig over mod mig, og sagde medfølende ”Oh Honey - you can’t say that” - hvor hun henviste til at jeg havde brugt ordet “black” i forbindelse med min kaffe.

Jeg kikkede bare på hende, og kommenterede det ikke.

Men så er vi sgu’ da langt ude hvis vi ikke engang kan bestille en sort kaffe uden at fornærme nogen.”

• #18   20. okt 2023 Ja og det er godt vi her kan debatter også selv om jeg nyder sort humor smiley

• #19   21. okt 2023 Alt for mange vælger at se negativt på en masse ord, ikke mindst gør sig stor umage overfor at finde nogen det kan krænke.

Kommentér på:
Eskimovej - krænkende eller ej.

Annonce