{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
362 visninger | Oprettet:

Julehjælp. {{forumTopicSubject}}

Ja hver gang vi kommer op imod jul og jeg høre at der er stigninger i ansøgninger om julehjælp, tænker jeg nogen gange på hvilken kriterier, de steder der uddeler julehjælp køre efter.
Og jeg tænker på hvorfor enlige ikke kan få julehjælp (og nej jeg mangler ikke noget), men jeg kender da en del der godt ku bruge julehjælp,
Og hvorfor er det altid ved juletid folk bliver åhhh så gode og tænker at hvis man vil hjælpe andre mennesker, gør man det jo hele året, sult og andet er jo ikke anderledes i juli måned.
Men lad mig høre om hvorfor Godheden for mange ku sker ved juletid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Julehjælp.
  • #1   21. nov 2023 Rigtig Leon !
    Det må gælde hele året den godhed….

    Min far sagde til mig for nogle år sidden han var så ked af jeg sad alene juleaften.
    Og jeg sagde det gør jeg også alle de andre aftner.
    Men jeg var lige så glad for hans selskab en hverdags aften som var det en juleaften.
    Og han ikke være ked af det på mine vegne.
    Jeg har det godt.
    Og for mig er det ikke juleaften han er vigtig. Men hele året rundt smiley


  • #2   21. nov 2023 Hello Kitty Kokos jeg er også alene juleaften, men det er også selvvalgt og mon ikke vi ku fylde alle Danmarks forsamlingshuse, hvis det var det vi ønskede og jeg har det sådan at jeg ikke vil sidde og se glad ud, hvis ikke det er det jeg ønsker også selv om jeg er en glad mand smiley

  • #3   22. nov 2023 Hvor end det underligt kan lyde så nyder jeg min juleaften alene.
    Nyder maden, roen og hyggen smiley

    Om jeg savner mine familie jule… nej men jeg mindes dem med glæde. Men det var den tid…. Nu er det nu….

    Leon laver du os and til dig selv ?

    Det vil jeg gøre eller flæske steg. Har ikke besluttet endnu..

    Men gætter på det ender med and


  • #4   22. nov 2023 Jeg bliver også irriteret når nogle siger: Vi skal være gode ved hinanden her i julen!

    Nej, vi skal være gode og hjælpsomme ved hinanden hele året rundt.

    Jeg forstår heller ikke hvorfor nogle som har anden tro eller bare ikke holder jul, søger julehjælp?

    Man kunne evt. også lægge 25 kr til side hver uge, så ville man ha' 1300 kr til jul.







  • #5   22. nov 2023 Enig Cris…

    Holder man ikke jul skal man da ikke ha julehjælp !

    Jeg drillede min kollega hele sidste uge med hun sku med gratis bussen til København op til jul…. Så siger jeg det er sgu da for dem der ikke har råd til en bus billeteller tog billet…. De hjemløse. Folk på pension, overførsels indkomst….. da ikke folk med et fuldtids job så grinende vi lidt af det…til,sidst sagde jeg du er ligesom de muslimer der søger julehjælp smiley


  • #8   22. nov 2023 Helt enig med jer alle, dog kan jeg ikke udtale mig om at sidde alene juleaften for det har jeg af gode grunde aldrig prøvet smiley
    Nu må man desværre ikke registrere folks religiøse tilhørsforhold, men jeg er ikke i tvivl om at der er mange modtagere af julehjælp som af religiøse årsager ikke fejrer jul smiley


  • #10   22. nov 2023 Hello Kitty Kokos jeg har besluttet mig for at lave en ribbensteg og så lave ribbensandwich med rødkål og et strejf af sennep på + lidt salt og hvad jeg vil nyde til øl, vin, sodavand, kaffe også en masse ro eventuelt med god musik smiley

Kommentér på:
Julehjælp.

Annonce