{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
368 visninger | Oprettet:

Morfin finten! {{forumTopicSubject}}

https://www.dr.dk/nyheder/indland/morfin-finten-holder-pusherne-i-gang-politikere-kraever-hoejere-straf-salg-af

Det vrimler med illegale opioider på nettet, men også i kiosker, parker m.v. hvor pushere har en guldåre ved salget.

Narkotika lovgivningen kan man undres over, for der skal alt meget til før at der gives andet end bøde.

I narkotikalovgivningen står der, at man kan være i besiddelse af op til cirka 3.000 smertestillende lægemidler, mens der kun skal op til cirka 150-200 ecstacy piller eller cirka 25 gram kokain til at blive straffet efter straffelovens paragraf 191, som kan udløse en fængselsstraf i op til 16 år.

Det er katastrofalt at så mange unge som voksne tager det stads, for det er slemt vanedannende lynhurtigt.

Det er nødvendigt at der bliver taget hånd om problemet NU, og ikke vente. Der dør næsten een ung hver eneste dag grundet narko.

Slå hårdt ned på pusherne og bagmændene, for de er ødelæggende for samfundet. Deres liv har ingen betydning, eftersom de tjener penge på andres ulykke og død.

Gør mere ud af at kontrollere pakker.

Hvad mener I om dette store problem?

Kender I nogen som har problemer med stoffer/narko?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Morfin finten!
  • #9   29. nov 2023 Ja jeg siger bare at grundet der er nogen der sælger til svage sjæle, som så bliver misbruger, gør at dem der så har brug for sådan medicin for at tage smerter eller hvad de nu bruges til, skal stå på hoved grundet at der måske kommer en eller flere love som gør det besværlige for dem der så har brug for medicinen, det er jo ikke alle der tager medicin der bliver misbruger, men det kan entre deres liv 180 grader hvis de pludseligt mangler den medicin.

  • #10   29. nov 2023 Som jeg skrev i et andet oplæg, så kan man ikke bare fritage alle de unge selv, samt forældre for et ansvar.

    Der skal også være mere fokus på det i skolerne. Oplysning om hvad det fører til, at det ødelægger manges muligheder, fører til gæld hos personer man ikke ønsker at skylde penge. At krop og hjerne nedbrydes, at det kan føre til en tidlig død.
    Samt hvor man kan henvende sig.

    I alt for mange år har det været en del af nattelivet, og acceptabelt at tage forskellige piller. Det er billigere end at drikke sig fuld, og man kan holde sig vågen længere og feste igennem.

    Man skal passe på med at tro at baggrunden for at så mange tager det skidt, udelukkende er fordi de har problemer, er presset, eller er psykisk belastet. For det er ikke tilfældet.

    Tilgængeligheden og prisen, er et stort problem.

    Det er også en fejl- antagelse at tro, at pushere ofte er narkomaner selv. For det er de ikke. Det er en forretning, kold og hård business, hvor den stor indtjening er det eneste som betyder noget.

    Det er en hurtig vej til stor profit, for en lille indsats. Hvorimod uddannelse og ærligt arbejde, går for langsomt!

    Alt for mange vil bare prøve een gang, og føler sig godt tilpas. Bare een gang til! Og så bliver det pludselig en vane, hvor mere skal indtages for at få den følelse som man fik den første gang, og så kører rouletten.

    Narko af forskellig slags er et globalt problem, og skal virkelig tages meget alvorligt.











  • #12   29. nov 2023 Alis C det er godt vi kan blive enig om noget og jeg husker hvordan jeg fik den gammel apozepam 5. milligram og som jeg ku tage efter behov og jeg fik atvide at den sku jeg aldrig komme til at mangle, men en dag sku jeg så prøve en ny medicin i et år + lægemiddelstyrelsen jo tog den gammel apozepam væk, altså at den ikke længere ku fås, men året gik og jeg var blevet slået mange år tilbage i mit liv og nu hjælper systemet mig med at komme ud igen og mon ikke jeg med lidt ekstra medvind vil ku komme ud til sommer og så kan jeg få lavet mine bisser, de trænger gevaldigt til en opjustering.

  • #14   29. nov 2023 Alis C jeg tror der er mange ting der kan købes på nettet som man skal holde sig fra.

Kommentér på:
Morfin finten!

Annonce