{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
272 visninger | Oprettet:

FE sagen {{forumTopicSubject}}

https://www.dr.dk/nyheder/seneste/sygdom-kan-ikke-stoppe-socialdemokratiet-fra-stemme-nej-til-udvidet-fe-undersoegelse

Jeg så i går debat i Folketinget omkring sagen, hvilket var interessant.

Her er lidt mere om det hele: https://www.altinget.dk/artikel/fe-sagen-gav-de-hemmelige-tjenester-lige-hoejesteret-en-langfinger

Så vidt jeg forstår, så går regeringen efter juridiske termer, og ikke efter hvordan det hele foregik, fra start af. Hvem sagde hvad, hvem gjorde hvad.

Som jeg ser sagen, så handlede man helt forkert. Især omkring Klaus Hjort F. Det drejede sig mere om at vise handlekraft til andre udenlandske tjenester, om noget som slet ikke var hemmeligt, men kendt i 10 år. Kabelsamarbejdet, overvågning af borgere, som der har været skrevet dør op og ned om.

Anklagemyndigheden kunne ikke få ret i fuldstædig lukkede døre, og trak sig, af hensynet til fortroligheden omkring klassificerede oplysninger, og arbejdsmåder som PET og FE arbejder under. ?

Hvis anklagemyndigheden havde haft en solid sag, så ville Højeste Ret havde fuldt den, men det havde de ikke.

Der er også Samsam sagen. Som også bør undersøges.

FE og PET kan ikke bare ha' 'carte blanche', til at gøre som de vil, og så derefter at benægte alt. Ikke mindst dem som har hjulpet dem.

Der skal være en vis form for retfærdighed, hvilket ikke indebærer at vi skal vide alt, ikke engang lidt omkring hvordan meget foregår.

Men retfærdighed er meget vigtigt, også selvom det sker hemmeligt.

Hvad mener I om sagen?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FE sagen
  • #1   6. dec 2023 Jeg er ikke specielt meget inde i Samsam sagen, men når en islamist der tydeligvis har kæmpet med IS bliver fanget og skal stå til regnskab så ringer mine alarmklokker for hvad er nemmere end at påstå samarbejde med en efterretningstjeneste når alle ved at sådanne tjenester ikke kan tage til genmæle.
    Tilbage i hullet med ham og smid nøglen væk smiley

• #2   6. dec 2023 Skal man have rigtige efterretningstjenester, så skal det være lukket ellers kan man jo åbne det hele og så søge indsigt i sager hvor ens egen ageren er til debat

• #3   6. dec 2023 Det er jeg ikke helt enig i, Cody.

Ingen tvivl om at Samsam har en kriminel baggrund, samt var yderliggående muslim.
    Men der er heller ingen tvivl om at han har arbejdet for og videregivet informationer til efterretningstjenesten. Det er der alt for mange beviser på.

Selv Ny Borgerlige ønsker sagen undersøgt, for de mener heller ikke at han er blevet behandlet retfærdigt. Det blev nævnt så sent som i går i Folketinget.

Efterretningstjenester arbejder sammen i al hemmelig rundt omkring i verden, det ved vi alle. Hemmelig aftaler indgås.

Men man får ingen informationer fra nogen, hvis man har opført sig så klodset som man har gjort i denne sag.

• #4   6. dec 2023 #2 Brook

Skal man have rigtige efterretningstjenester, så skal det være lukket ellers kan man jo åbne det hele og så søge indsigt i sager hvor ens egen ageren er til debat
    jvf. Brok

Ja rigtigt, det skal være lukket. Det er nødvendigt.

Men der er nogle få mennesker i Folketinget, betroet i et udvalg, som får fortrolig viden og indsigt i meget. Men de har intet at skulle ha' sagt, hvis efterretningstjenesten går for vidt.

• #5   6. dec 2023 Cris7

Korrekt at Folketingets sikkerhedsudvalg har indsigt, men de kan ikke bruge deres viden til noget og når NB vil have sagen undersøgt er det ren populisme for det lader sig simpelthen heller ikke gøre og sådan vil det altid være når vi taler efterretningstjeneste smiley

• #6   6. dec 2023 Sandt Cody

Den kommision som hele oppositionen har skrevet under på, indgår rent faktisk også sagen omkring Samsam.

Og man kan være nok så meget et 'røvhul', men man skal ikke smides i hullet, fordi man har hjulpet 'dem', og har givet oplysninger om ting, og så bliver smidt under bussen. For så får man ingen til at hjælpe 'tjenesten' fremover.

Vi kan alle risikere at komme i helt utilsigtet knibe, hvis efterretningstjenester får helt frie tøjler, uden nogen til at se dem efter.

Så er vi tilbage, hvor alle kan blive anklaget for alt.

Vi er i forvejen overvåget rigeligt. Digitalt m.m.

• #7   6. dec 2023 Det er helt korrekt at vi bliver overvåget i hoved og røv og derfor er det også en fordel at være lovlydig og fuldstændig uinteressant, men det er der som bekendt mange der ikke formår smiley

• #8   7. dec 2023 Ja ingen kan gå gennem livet som total uskyldig, men hvor er bagatel grænsen.
    Og i Danmark er vi nærmest kriminelle, hvis vi skal på besøg hos kommunen.
    Og vi ser jo også en opfordring til at melde naboen hvilket jeg tager afstannd fra
    den slags opfordringer fra offentlige myndigheder.

Kommentér på:
FE sagen

Annonce