419 visninger
|
Oprettet:
Hvor er ældresagen? {{forumTopicSubject}}
Når jeg ser på hvor lidt de fattigste pensionister får så håber jeg
på, at nogen kan få skovlen under folk som ældre sagens bestyrelse.
Vi har her en forening der politisk kunne være en magtfaktor i dansk politik.
apr 2019
Følger: 3 Følgere: 27 Emner: 310 Svar: 2.099
Se her hvis man skulle gætte var det mere en reklame for et rejseselskab..
Og tænk der snart er 1 million medlemmer.
apr 2019
Se her hvis man skulle gætte var det mere en reklame for et rejseselskab..
Og tænk der snart er 1 million medlemmer.
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 83 Emner: 432 Svar: 3.529
Men de bør gå mere til 'bidet' når det handler om pensionister/førtidspensionister for det er ikke rimeligt at en naturlig forhøjelse sker 2 år bagudrettet.
Beløbet bør også forhøjes for dem som ikke har en personlig pensionsordning oveni. for alt er steget, og flere har svært ved at betale deres regninger.
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 50 Emner: 138 Svar: 2.222
Vi er også medlem, men ikke så aktive må jeg indrømme.
Brok hvordan mener du at ældresagen skulle være en magtfaktor politisk ?
Ældresagen er en interesse organisation sat i verden for at servicere og støtte ældre og som sådan helt upolitisk.
Som ex. behøver du blot at se hvor politisk uenige vi gamle er her på Baboom
Jeg har svært ved at forestille mig hvilket parti vi kunne blive enige om at støtte, men kom bare med nogle forslag så kan vi debattere for og imod
Til din info kan jeg oplyse at jeg ser DF som det mest ældre venlige parti
Cris7 Jeg så lige at vores indlæg kom samtidig, men jeg er skam enig i det du skriver at der er plads til forbedring.
Man skal blot huske på at ex. førtidspension grundlæggende ikke har med ældresagen at gøre
sep 2019
Følger: 2 Følgere: 31 Emner: 53 Svar: 579
Ældresagen kan aldrig blive en magtfaktor, for de må ikke engagere politisk - det eneste de må er, at anbefale hvad de mener der bør gøres.
Jeg har selv været mildest talt tosset over at ældresagen ikke "forlanger"
Min fætter sidder i hovedbestyrelsen og har forklaret mig lidt af hvert.
I dag er vi kun medlem af ældresagen, fordi vi får fine rabatter på mange ting, f.eks forsikringer (billig hundesygeforsikring) - 15% på undervognsbehandling af dytten samt mange andre ting - det overstiger langt langt det et medlemsskab koster årligt.
Alle deres rejser giver jeg ikke meget for, dem kan man finde betydeligt bedre og billigere selv.
apr 2019
at direktøren har siddet på den givtige post siden foreningen blev startet.
Jeg har selv været besøgsven så der er kun en politisk opgave til aktive politisk mulighed.
nov 2017
Jeg har svært ved at se hvordan ældresagen kan gøre noget anderledes.
https://www.aeldresagen.dk/maerkesager-og-resultater/viden-og-tal/oevrige/2022-velkomstbreve-nye-ministre-161222
nov 2017
Jeg har snakket med flere ældre der enten går med aviser el. samler flasker og 4 ud af seks gør det ikke af nød, men fordi de ikke gider sidde hjemme og glo så ganske ofte er forklaringen en anden end man umiddelbart skulle tro
nov 2017
Synd du er så forudindtaget og du glemmer vist at det var DF der indførte ældrechecken.
Du burde rette skytset mod Socialdemokratiet der gennem årene bestemt ikke har været god mod pensionisterne og det har pensionisterne straffet som du kan se her.
https://fagligsenior.dk/2023/04/30/socialdemokratiet-styrtbloeder-vaelgere-hos-seniorer/
https://piopio.dk/svirp-til-messerschmidt-forhoejelse-af-aeldrechecken-og-besoeg-hos-ebert
Radikale venstre er bestemt heller ikke ældrevenlig !
Hvor er ældresagen?