Er tonen i Folketinget for hård? Er tonen i Folketinget for hård?
https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-12-08-er-tonen-i-folketinget-for-haard-det-er-der-delte-meninger-om
Inden afstemmning, torsdag, blev Koranloven debatteret i Folketinget.
Ord som Kujon, rygradsløs, bangebuks, skødehund og skvat, blev brugt om regeringspartierne og andre der stemte for loven.
Er det en hård tone?
Nej.
Som Hans Engell siger:
Han vurderer, at mange vælgere føler, at politik er blevet kedeligere.
- Hvis der ikke er plads til temperament og nogle opgør om de forskellige synspunkter, så kan det ende med, at vælgerne siger, at det er for blodfattigt
jvf. Tv2 news
Hvis man ser hvordan der debatteres i andre lande rundt om, så er tonen en helt anden. Meget hård.
Ikke mindst USA, hvor den ligefrem er modbydelig, grim og løgnagtig.
Til gengæld hvis man ser på vores politikkers beskeder på forskellige medier, så kan det godt kamme for meget over i hån og sarkasme der ikke er nødvendig.
Hvordan ser I på det?
maj 2023
Følger: 3 Følgere: 10 Emner: 7 Svar: 361
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 87 Emner: 350 Svar: 3.719
Ingen fra regeringspartierne havde den mindste lyst til at gå på talerstolen og forsvare loven, eller svare på spørgsmål, trods de blev opfordret til det mange gange.
I stedet gik de ud og ind i salen, satte sig sammen, viste hinanden ting på telefonen, talte og grinede sammen. Endda så meget at at selv Statsministeren blev af formanden bedt om at dæmpe sig.
Det er respektløst, overfor dem som debatterede.
Som at sige: Ha, ha, I kan debattere alt det I vil, men I kan ikke gøre en pind ved det, for vi har flertallet bag os.
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 54 Emner: 147 Svar: 2.266
dec 2014
Jeg er helt enig i dit indlæg.
Som et eksempel kan være en lov som bliver indført, som kan have store, måske utilsigtede konsekvenser for mange danskere. Eller den bliver misbrugt/misfortolket, på en måde som slet ikke var intentionen. Det sker jo ofte.
Så er det nødvendigt at den ændres, (hvilket sjældent sker), og derfor kan hårde ord og 'beskydninger' være nyttige, for at presse på og få mere af vide om grunde.
Der er også alt for mange politikkere på talerstolen, der får stillet spørgsmål som de bare ikke vil svare på, og i stedet kører i ring om noget helt andet. Dem er man også nødt til at 'gå på klingen', for ofte er der også skjulte dagsordner, som de ikke ønsker frem.
nov 2017
dec 2014
Han har allerede fundet på nye måder at omgå loven på.
dec 2014
dec 2014
Idiot er han.
Han har lavet et 'teaterstykke' på en time, hvor 2 skiftes til at forhåne 'profeteten', og så de sidste 5 minutter bruges til at brænde koranen af. Det skulle gå under kunstnerisk frihed.
Han vil starte med det, vist fra mandag.
dec 2014
Men der skal desværre nok være nogle idioter der føler sig trådt over tæerne.
Men han har jo stadig politibeskyttelse, så det koster meget.
maj 2023
Men der er jo nogle derude som synes han er fin og støtter ham.
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 445 Svar: 9.927
Men det er fordi, det er et ualmindeligt betændt emne.
Mit spørgsmål: Må vi have lov til at have en mening om det, eller er det nu blevet forbudt, jeg synes den regering vi har nu, tramper godt i Spinaten, vi må ikke have en mening om, hvad der står i deres Lovreligion, det er sq ikke godt
nov 2017
En uhørt falliterklæring at lovgive sig ud af og dermed ligge under for islamiske trusler >:(
dec 2014
Det er helt sikkert iorden at ha' en mening om det. Og, helt rigtigt regeringen har trådt godt og grundigt i spinaten.
Det er også helt rigtigt som Cody siger at det er dem som lader sig provokere af det.
I stedet for burde man ignorere Paludan.
Jeg ser Paludan som lige så radikal fanatiker, og syg i hovedet som dem han plæderer imod. Ikke mindst barnagtigt provokation at brænde 'bogen' af.
I stedet burde han argumentere mod hvad der står i koranen, den måde den bliver praktiseret og fortolket på. Den ufred, død og ødelæggelse den skaber, selv i lande der er muslimsk regeret.
Blogger
Følger: 14 Følgere: 259 Emner: 445 Svar: 9.927
Har han ikke gjort det, via det Parti han dannede engang. Han har en helt sin egen måde at sige sin mening på, så selv en 5-årig forstår det. Jeg er meget enig i det han siger og står for, og det har vi fået beviser for utallige gange. Paludan er ingen i tvivl om, hvad han står for, ligesom Preben Møller-Hansen, Fælleskurs og enten kan man lide eller ikke, de har samme fremgangsmåde, en spade er en spade.
Men DK bliver desværre mere og mere konservativt, en spade er ikke mere bare en spade, det kan også være en stikspade. Den retning er jeg ikke til, det er ikke det, jeg er opvokset med, vi skal være så "rummelige", dog er der ikke plads til alt i det "rummelige".
dec 2014
Men regeringen er også helt forkert på den, for det de har gjort for at stoppe netop Paludan, har den modsatte virkning.
maj 2023
Er tonen i Folketinget for hård?