{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
141 visninger | Oprettet:

Minkskandalen vokser igen! {{forumTopicSubject}}

https://www.zetland.dk/historie/se6DLgm2-aekdaa3R-7a02d

Minkskandalen har ikke lagt sig, men vokser på ny. Allerførst var der tale om 11 til 12 milliarder i erstatning. Senere 18 milliarder. Nu drejer det sig om ikke mindre end 11 milliarder ekstra, altså 29,5 milliarder i erstatning til minkavlere.

Minkkommissionen er ikke neutral, men har en overvægt af minkavlere, som dermed kan få gennemført deres syn på erstatning, som i den grad har påvirket det store ekstra beløb.

I 2018, altså før corona, stoppede flere at de største modehuse med pels, både grundet bæredygtighed, men også grundet ANIMA's store kampagne mod pels.

Kopenhagen Fur måtte skære ned med 20 % i deres stab. Så man vidste udmærket godt at pels/mink industrien var ved at smuldre. Det var, og ville ikke mere være IN at købe og gå med pels som før.

https://www.sn.dk/udland/flere-modehuse-fjerner-pels-fra-salg-og-produktion/

Branchen var allerede i knæ, INDEN befalingen om at slå minkene ihjel.

Trods det, bruges alle knep til at flå flere penge ud til erstatning.

Flere minkavlere forsøger at få erstatning for 'planlagte' udvidelser!

Men også for mink de IKKE havde, men KUNNE have haft, hvis foderet i 2019 ikke var blevet dårligere!

Foder fra Holstebro Minkfodercentral spiller nemlig en central rolle, når det skal opgøres, hvor stor en erstatning minkavlere skal have for, at de tilbage i 2020 måtte aflive alle deres dyr under corona-pandemien.

En række avlere hævder i erstatningssagerne, at en ændring i sammensætningen af foderet i 2019 gav færre hvalpe i 2020.

Derfor skal de ikke have erstatning for det antal mink, der rent faktisk blev aflivet i de kaotiske uger i slutningen af 2020, men for det antal, de ville have haft, hvis foderet havde været bedre, og de havde fået flere hvalpe.
jvf. dr.dk

https://www.dr.dk/nyheder/politik/daarligt-foder-sikrer-minkavler-seks-millioner-kroner-mere-i-erstatning

Det er svært at se, hvorfor Regeringen skal punge ud for dét? For det burde da være en sag mellem minkavlerne og Holstebro Minkavlercentral, omkring erstatning.

Der er også problemer med prisen på skindet, som er blevet 99 kr. dyrere pr. stk., grundet den baglæns regnemetode man har brugt.

Trods at alt tyder på at minkavlerne forsøger at flå og malke flere penge til dem selv, altså vor allesammens penge, så lader det til at Regeringen bare punger ud uden kny!

Der er noget galt!

Hvad mener I?











Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Minkskandalen vokser igen!
  • #2   9. apr Alle taler om hvor godt minkavlen i Danmark blev fjernet fra jordens overflade.
    Danmark havde ikke kun de bedste skind fra mink, men også den bedste avl, som blev eksporteret til hele verden.
    Hvorfor tales der kun om skind fra mink ?
    Chinchillaer avles i samme slags små bure, kyllingefarme hvor de går som sild i en tønde, køer der står bundet, og aldrig kommer ud, grise på tremmebunde hvor de dårligt kan vende sig osv. osv.
    Alligevel var det "kun" mink der skulle udryddes, - begrundelsen var smittefare
    Alle de andre dyr kan så være lige meget, bare vi kan få billig mad på bordet. (man bliver sgu lidt harm)
    Lad nu de minkavlere som gennem et langt liv har opbygget deres farme få deres erstatning, og kom videre.
    Gider sgu ikke høre mere om mink !!!


  • #3   11. apr #2 Å.R

    Lad nu de minkavlere som gennem et langt liv har opbygget deres farme få deres erstatning, og kom videre.
    Gider sgu ikke høre mere om mink !!!
    jvf. Å.R


    Nej, jeg mener ikke at man bare skal ignorere, at det koster dobbelt så meget i erstatning som der oprindeligt var estimeret med. Det er jo ikke småpenge der er tale om, men mange milliarder.

    Både kommuner og regeringer forsøger altid at holde krampagtigt på pengene, såsnart der er tale om erstatning for noget. Men hér, kan man få penge for noget man aldrig har haft!

    Ellers er jeg enig med dig Å.R. at de forskellige slags pelshandlere burde væk.


  • #4   11. apr Min mening er, at denne her sag, kunne være lukket ned forlængst, hvis bare de havde sørge for, at give minkavlerne deres erstatning, men dette blev ikke gjort, det er bare ikke OK. Og tænk så også på, at disse minkfarve var generation efter generation, altså deres livsfundament, som pludselig blev revet væk med et Mette F slag smiley .

    Giv dem så, deres erstatning, som de har krav på. Jeg synes det er en uoverskuelig stor sag, der ikke er til at gabe over. Hvorfor var der ikke nogen, som havde bemærkninger til disse Minkfarme før udover Green Peace.

    Verdens flotteste mink, havde disse mink lidt under deres liv, havde de ikke haft prædikatet verdens flotteste mink.


  • #5   11. apr https://www.dr.dk/nyheder/politik/minkavlere-var-med-til-afgoere-hinandens-erstatninger-nu-vil-minister-have-dem-smidt

    - Vi mener ikke, at der skal være en direkte repræsentation i kommissionerne, hvis man kommer fra erhvervet, lyder det i dag fra ministeren.

    Whau, en lyspære sprang i fornuftents tegn! ????


  • #6   11. apr Ja, jeg er nok ikke helt inde i den kompliceret sag, og mener den er blevet så kompliceret, fordi det bare ikke er OK, at de ikke har fået udbetalt deres erstatninger, så de kan komme videre med deres liv.

  • #7   11. apr Og ja, jeg synes så heller ikke at Politiet skal afgøre Politisager, Læger skal ...., Tandlæger osv., men jeg synes, det må være på tide, at Minkavlerne får deres erstatninger Mette F smiley

  • #8   11. apr Naturligvis skal mink avlere ha' erstatning. Men ikke på nogen måde overerstatning, som er i milliardklassen.





  • #9   11. apr Jeg mener, de skal have den erstatning, de kan dokumentere for uanset størrelsen, det må være fair.

  • #10   11. apr Men man ved jo hvor mange mink som hver virksomhed har haft, samt deres anlæg.

    Ikke mindst at flere så, og i forvejen vidste at deres branche var 'dødsdømt', lang tid i forvejen.

    Det at man giver 'muligheden' for hvalpe i fremtiden, og skal ha' erstatning for er forkert.





Kommentér på:
Minkskandalen vokser igen!

Annonce