{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
139 visninger | Oprettet:

SKAT overvåger danskerne med AI {{forumTopicSubject}}

https://nyheder.tv2.dk/politik/2024-04-09-styrelse-begrunder-nej-til-aabenhed-om-ai-kontrol-med-misbrug

SKAT kan åbenbart godt finde ud af at udvikle 25 AI systemer til overvågning af danskerne.

Selvfølgelig er det godt hvis man kan finde snydere, men man kan også gå for vidt.

Skatteminister Jeppe Bruus anerkender, at der er spørgsmål om borgeres retssikkerhed på spil.

- For mig er det vigtigste retssikkerheden for os som borgere. Retssikkerheden står over brugen af kunstig intelligens, siger han i en skriftlig kommentar til Ritzau.

Der er både store muligheder og store risici forbundet med den øgede brug af kunstig intelligens, siger ministeren videre. jvf. Tv2


Ja, så er der jo også lige sætningen: For mig er det vigtigste retssikkerheden for os som borgere, udtalt af Jeppe Bruus. Hvordan hører den lige sammen med hvad der sker omkring Vurderingsstyrelsen, og de mange frustrerede borgere?

Overvågning af danskerne er gået for vidt efterhånden. Det gælder også den nye Rejsekort app.

Hvordan ser du på den massive overvågning fra mange forskellige sider?
Er du tryg ved den?

Eller synes du at det er blevet for meget, og for grænseoverskridende i et demokratisk frit land?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SKAT overvåger danskerne med AI
  • #1   11. apr Jeg får kuldegysninger, når jeg læser om SKAT, jeg synes, det er ved at være en SPOT, der lyser bagom rygsøjlen. Jeg har, jeg ved ikke hvor mange henvendelser om at gå ind på skat.dk fra skat, deres nye oplysninger, de har fået om een. Så sent, som i går, talte jeg med skat, hende jeg talte med, kunne ikke svare på mine spørgsmål, det fandt hun ud af, efter 15 min., og jeg fik et andet nr., som hun mente kunne svare på mine spørgsmål, jeg har ikke haft tid i dag, ej heller lyst, men jeg fortsætter i morgen, for jeg vil gerne have svar på, hvor de har alle deres oplysninger om min færden fra og alle de tal, jeg ikke forstår og kender til. Vi taler her om opgørelsen fra 2020, tænk, de har lige fået nye oplysninger, skriver de til mig.

    Jeg er meget træt i mit hoved.


  • #2   11. apr Problemet er netop, at mange ikke kan få svar på deres spørgsmål, men bliver viderestillet.

    Mange gør en stor indsats for at give korrekte oplysninger, men efterfølgende får rigtig mange spørgsmål.

    Den overvågning som finder sted af alle borgere, og deres færden er ikke okay.





  • #3   11. apr Jeg er enig, Cris. Og jeg burde også mene, at årsopgørelsen for 2020 må forlængst være overstået, men bare ikke for mit CPR.NR smiley

  • #4   13. apr Ja Jeppe Bruus hvor var retssikkerheden for de stakler der blev opkrævet ejendomsskat for alle naboerne også og hvor du først kom på banen da journalisterne forfulgte dig smiley

Kommentér på:
SKAT overvåger danskerne med AI

Annonce