SKAT overvåger danskerne med AI {{forumTopicSubject}}
https://nyheder.tv2.dk/politik/2024-04-09-styrelse-begrunder-nej-til-aabenhed-om-ai-kontrol-med-misbrug
SKAT kan åbenbart godt finde ud af at udvikle 25 AI systemer til overvågning af danskerne.
Selvfølgelig er det godt hvis man kan finde snydere, men man kan også gå for vidt.
Skatteminister Jeppe Bruus anerkender, at der er spørgsmål om borgeres retssikkerhed på spil.
- For mig er det vigtigste retssikkerheden for os som borgere. Retssikkerheden står over brugen af kunstig intelligens, siger han i en skriftlig kommentar til Ritzau.
Der er både store muligheder og store risici forbundet med den øgede brug af kunstig intelligens, siger ministeren videre. jvf. Tv2
Ja, så er der jo også lige sætningen: For mig er det vigtigste retssikkerheden for os som borgere, udtalt af Jeppe Bruus. Hvordan hører den lige sammen med hvad der sker omkring Vurderingsstyrelsen, og de mange frustrerede borgere?
Overvågning af danskerne er gået for vidt efterhånden. Det gælder også den nye Rejsekort app.
Hvordan ser du på den massive overvågning fra mange forskellige sider?
Er du tryg ved den?
Eller synes du at det er blevet for meget, og for grænseoverskridende i et demokratisk frit land?
Blogger
Følger: 14 Følgere: 255 Emner: 436 Svar: 9.786
Jeg er meget træt i mit hoved.
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 83 Emner: 432 Svar: 3.529
Mange gør en stor indsats for at give korrekte oplysninger, men efterfølgende får rigtig mange spørgsmål.
Den overvågning som finder sted af alle borgere, og deres færden er ikke okay.
Blogger
Følger: 14 Følgere: 255 Emner: 436 Svar: 9.786
nov 2017
Følger: 6 Følgere: 50 Emner: 138 Svar: 2.221
SKAT overvåger danskerne med AI