SAS SAS
Så fik SAS klippet deres reklame om, så alle de som ikke er i besiddelse af fornuft får svesken på disken.
Jeg forstod godt reklamen i den originale - men det bragte sindende i kog i hele Skandinavien som åbenbart har svært at læse et budskab i en reklame.
Det var da klart i den første reklame at man rejser ud og tager sine oplevelser med hjem, det kan være inden for madkunst, varer, osv...
Flere læste at at Skandinavien er et mix af verden - som de mente var en hån mod det at være Skandinavisk. Det kan ikke være mere rigtigt at Skandinavien er et mix af udtryk udefra samt indvandring., men det som faldt dem mest for brystet var at der ikke findes skandinaver men et mix af verden. Så nogle fortolkede det som om at man ikke er dansker. Rigtigt jeg er ikke dansker - men EU borger med rødder til Polen- udvandret i (1900 tallet - Sjælland)
Stop med det lort at fortolke folk som dansker - som intet har med kultur at gøre, men bare om 2 ting, sprog og et danske pas.
Man er sgu da ikke dansker fordi man spiser røde pølser, flæskesteg, og smørebrød eller drikker rød sodavand eller vifter med det danske flag, når de dyreste bistandsklienter står på balkonen - det er da en forkvaklet måde at definerer danskhed på.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
Jeg har spist røde pølser i Israel - som jeg havde med samt brød. Det er ikke tit det sker.
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
dec 2014
Følger: 10 Følgere: 71 Emner: 153 Svar: 3.755
Sandheden bliver jo fordrejet i den reklame.
At rugbrød skulle komme fra Tyrkiet..... Jamen så vis mig et tyrkisk rugbrød, for jeg har aldrig set et, heller ikke under min ferie i Tyrkiet.
Hollænderne har opfundet smørbrødet.... Nå, hvad er det for noget smørbrød? Har aldrig hørt eller set det, ej heller da jeg var i Amsterdam...… Etc.
Klart at folk føler sig trådt på manchetterne.
Det er næsten det samme som at sige, at det var Adam og Eva der opfandt æbletræet.
SAS