Sprog Sprog
Nu er jeg god til tysk, selvom jeg ikke bruger det så tit, men når man rejser er det altid en god ting at lære basale sprogkundskaber.
Folk der bare vil ligge på stranden er ok for mig, men jeg vil mere, jeg hader at ligge på en strand og tage sol- for mig er det spild af tid. man er måske 14 dage et sted og så skal det udnytterens. Jeg gider ikke Wienerpølser eller dansk bøf i Torremolinos. Når man rejser er at slippe for det danske eller tyske.
fantastiske mad som normalt koster en formue i Danmark kan man få i udlandet til små penge. Jeg har smagt de mest mærkelig ting som til et bryllup i Israel, fårehjerne - det lyder ulækkert, men smager faktisk godt.
Men den røde tråd er at bare lære lidt af sproget, Franskmænd er meget fokuseret på folks sprog - så bare man kan en smule så bløder de op - de er ekstrem konservativ vedrørende deres sprog.
Tyskere derimod forventer at alle kan tysk, men de kommer lidt til kort i en argentinsk regnskov eller flere andre steder.
Men det jeg vil fortælle er at man åbner op for landet ved at lære en smule af sproget. Det er din måde at vise respekt.
apr 2019
Følger: 4 Følgere: 31 Emner: 324 Svar: 2.128
Hvis du mener sprog er vigtig, hvorfor ødelægger du så det Danske med alle dine engelske ord.
Min svoger der er Tysker har aldrig kunnet forstå hvorfor vi i Danmark bruger engelske ord når der er fint dækkende på dansk.
Men du klarede da lige, at få fortalt hvordan andre folkeslag opfatter alt og alle.
Så lær lidt af sproget så glider maden bedre ned. Velbekomme
dec 2014
Følger: 9 Følgere: 238 Emner: 882 Svar: 8.576
nu er "aber" sat i tegn. det giver en hel anden mening.
dec 2014
Jeg ved ikke hvor meget du rejser, men det er min oplevelse at tyskere forventer at man kan forstå tysk, Når man er på en strand så har de en masse liggestole som de laver om til en "borg" For lige at fortælle omverden hertil og ikke længere. Jeg skal ikke kunne sige det er generelt for alle tyskere, jeg elsker jo Tyskland - men det er også på plads at komme med kritik for nogles adfærd som tyskerudviser.
Jeg har set den slags adfærd mange steder, som Italien, Spanien, Marokko. De bure sig inde for lige at fortælle omverden at det her tilhøre mig.
dec 2014
apr 2019
Følger: 4 Følgere: 31 Emner: 324 Svar: 2.128
For mig har det aldrig været et problem, for næsten alle steder
kan de fleste forstå, hvis man med hænderne viser, hvad man
gerne vil.
Og jeg har godt nok været glad for mobilen er opfundet.
Sprog