Hvilken konsol burde jeg vælge? {{forumTopicSubject}}
Goddag,
For at følge lidt op på emnet "xbox", som drejede sig lidt væk fra det egentlige emne, så i kan diskutere jeres "hvilken er bedst"-debat her.
Jeg står og skal købe enten en PS3 eller Xbox 360, men jeg ved ikke hvilken en jeg skal vælge.
Der er lige et par faktorer der skal medregnes:
Jeg vil stort set (hvis ikke udelukkende), spille bilspil på den - Jeg køber konsollen for henholdsvis og spille Grand Turismo 5 og Test Drive unlimited 2, eller Forza Motorsport 3 og Test Drive Unlimited 2.
Jeg overvejer at købe et logitech g25 / g27 som ikke er kombatibel med xbox - findes der andre, lige så gode alternativer af rat til xbox?
Håber i kan hjælpe mig
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 43 Svar: 240
jeg ville ta ps3
dec 2007
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 5 Svar: 92
Hvorfor?
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 43 Svar: 240
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 394 Svar: 2.150
Grafik: Grafisk er begge konsoller nærmest lige flotte. Det er spiludviklerne der bestemmer hvor flotte deres spil bliver.
Titler: Som du selv siger er der eksklusiver til hhv. den ene og den anden konsol. GT5 til PS3 og Forza til Xbox.
Hvis du er indifferent overfor de to titler er det faktum ude af verden.
Online: Hvis du har planer om at spille online så skal du være opmærksom på at du betaler for det på Xbox, mens det er gratis på PSN. Dermed ikke sagt at det virker dårligere på PSN, men xbox har et bedre online community, hvor folk generelt er mere seriøse, hvis man bare vælger de rigtige servere (der er dog en knægt der er banned fra xbox live i 9999 år for at posere nøgen i et spil Uno)
Umiddelbart ville jeg sige Xbox da du siger bilspil grundet den controller standard er bedre end ps3'ens, men man kan købe triggers til sin PS3 controller og så er den ligeså god, MEN MEN MEN du siger at du køber RAT/PEDALER til formålet, så er det lidt ligegyldigt.
Til sidst: Jeg ville vælge PS3 fordi: gratis online, mere for pengene (WiFi, bluetooth, BluRay hvis man på et eller andet tidspunkt får lyst til at se FastFurious på Bluray eksempelvis) og så fordi LOGITECH G25/27 er det fedeste sæt derude. Du kan sagtens finde et rigtig godt et til Xbox også, kan ikke lige huske hvad det hedder, men det kan stadig ikke måle sig med G-serien.
dec 2007
Tak for svaret, det var meget fornuftigt
Angående spillene - Nu ved jeg ikke om du spiller bilspil, men hvilket er fedest af Forza 3 og GT5?
mar 2007
Forza er rigtig fedt og jeg ville ønske jeg kunne spille det mere, men min lillebror er rejst lidt længere væk med sin xbox og jeg har en ps3.
GT5 er ikke ude endnu, så det kan vi ikke udtale os om, og der går desværre mange måneder endnu før det bliver udgivet. De er "kun" 90% færdige med udviklingen af det.
Lige p.t. spiller jeg dog Racedriver GRiD som ikke helt måler sig med de to andre på realismen, men det er et rigtig fedt spil der kan bruges til at slå ventetiden ihjel til GT kommer...
dec 2007
Okay
Man kan vel altid sammenlignet GT5 Prologue og Forza, og det er primært realismen jeg er ude efter, også derfor jeg vil invistere i et rat.
Nej, jeg ved godt det ligger lidt langt ude i fremtiden, både gt5 og Test drive unlimited, hvilket selvfølgelig ikke taler så meget for PS3'en, men på den anden side, håber lidt det er ventetiden værd hvis det er ps3 jeg vælger ^^
mar 2007
GT5 Prologue kan ikke sammenlignes med Forza da både grafikken og, ja, alt ikke bliver det samme som i GT5. I GT5 vil der endda være skade på racerbilerne (muligvis ikke de almindelige gadebiler, da producenterne er bange for det image det vil give dem at få damage i et så anderkendt spil som GT-serien jo ikke uden grund er).
Af frygt for ikke at blive kaldt fanboy undlader jeg at kommentere yderligere på det faktum, da det er op til dig. Begge konsoller er rigtig fede, men det er den enkelte spiller der skal vælge de ting der betyder mest for en selv. For mig var det at spille gratis online det vigtigste efter alle de eksklusive titler der skulle komme til PS3, som jeg kendte fra PS2 der valgte det for mig. Xbox har dog også rigtig mange titler jeg meget gerne ville prøve kræfter med.
mar 2007
dec 2007
Men man skal jo selvfølgelig også tænke på, at PS3'en er væsentligt dyrere end en xbox, plus at jeg skal købe et g25/g27 rat til ps3'eren også, det skal jeg jo ikke til xboxen.
Det er sku et svært valg, må jeg nok indrømme.. Du taler godt for begge konsoller
feb 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Fotoprofiler: 1 Emner: 105 Svar: 1.189
hvis den er så god. hvorfor vil du så bytte den væk ? (: haha
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 83 Svar: 117
Selv har jeg xbox 360 og er 100% tilfreds, men jeg spiller også mest call og duty, gta og lignende
og kan godt ske man skal betale for at være online men det koster jo næsten ingenting, tror jeg gav 400kr for mit
maj 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 83 Svar: 117
mar 2007
nej. Der er ikke tale om det samme spil overhovedet. Det tager mange fejl af.
Korrekt, Xbox er billigere, men hvis du vil have den på dit trådløse net så skal du købe en WiFi adapter (den har jeg ikke set til under 600kr) + betal for live, 400 kr årligt.
Du skal jo også købe et rat til din Xbox, og den er ikke meget billigere end G27 (g25 kan ikke fås mere næsten) hvis du skal have noget ordentligt alligevel.
Det der taler imod ps3'en pt er at GT5 først kommer om lang tid...
Du skal ikke kigge på prisen. Du bliver forvirret. Tag det du kommer til at nyde mest.. Du kan jo sagtens købe et fjernsyn til 4.000 kr i dag, men om du bliver ligeså glad for det der koster 5000 er jo ikke helt sikkert. Jeg siger ikke hermed at Xboxen er dårligere fordi den er billigere, men du skal kigge på dit eget behov. Hvis du ikke skal bruge de ekstra ting du får med en ps3, så er der ikke grund til at give de ekstra penge...
Jeg gav i sin tid det dobbelte for min PS3 (4500kr, xboxen var på det tidspunkt ca. 2300kr.) og har ikke fortrudt. Men jeg ved at der er folk derude der er ligeså tilfredse med deres Xbox som jeg er med min PS3.
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 50 Svar: 565
Den forceback der er i rattet er mega godt lavet, plus pedalerne er lavet med hver sin "hårdhed" når man trykker dem ned. Dvs det føles som en rigtig kobling speeder, og bremse.
Jeg vil ikke sige at det er bedre at købe ps3'en da jeg ikke rigtig har spillet på xboxen, så kan kun sige jeg er meget tilfreds med mit køb
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 50 Svar: 565
Ps3 for på et tidspunkt en opdatering der gør det muligt at se film i 3D og muligvis også spil.
Det kræver selvfølgelig at man også invistere i et fjernsyn der kan vise det
jan 2007
Følger: 92 Følgere: 90 Emner: 18 Svar: 774
Hvorfor? - fordi du får Blu-ray, gratis onlineplay osv.
mar 2007
Natal har også virkelig stor betydning for realistisk bilspil....
dec 2007
Natal kommer ikke til at betyde særligt meget for bilspil.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 130 Svar: 1.797
Så er det helt op til den enkelte spiller.
Jeg har personligt både en Ps3 og en xbox 360. Jeg giver 235kr for live om året. Det syntes jeg ikke er galt.
Jeg spiller mest på min Xbox og bruger min ps3 som mediecenter.
Syntes bare at oplevelsen er bedre og joystik er MEGET bedre end PS3'ens (som jeg også har købt "triggers" til)
dec 2007
dec 2007
jan 2007
Bare tilføj mig, Andse1.
sep 2009
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 7 Svar: 14
feb 2007
de har begge samme grafik ...
sep 2009
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 7 Svar: 14
mar 2007
det er spilspecifikt og Xbox har ikke et eneste spil der grafisk hamler op med Killzone 3 ... eller Uncharted 2 ...
feb 2007
jo... alan wake.
jan 2007
mar 2007
feb 2007
mar 2007
feb 2007