189 visninger
|
Oprettet:
Krig er underholdning. {{forumTopicSubject}}
Hvad er forskellen på virkelighed og underholdning?
https://www.dr.dk/nyheder/kultur/anbefalinger/5-krigsspil-der-rammer-plet-det-er-fedt-skyde-folk-fra-en-anden-tid
https://nyheder.tv2.dk/tema/konflikten-om-ukraine
https://www.youtube.com/watch?v=p3jF20NDmUo
dec 2014
Følger: 139 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.644 Svar: 7.656
apr 2019
Følger: 4 Følgere: 31 Emner: 344 Svar: 2.151
Ren underholdning om hvor forfærdelig Putin er og hvor åndsvage russerne opfører sig m.m.
I sidder da her nogle stykker her og roser jeres store viden om hele verde, der jo er fantastisk, hvis bare den har samme farve som Ukraines flag.
dec 2014
apr 2019
Skulle jeg vælge så fik plejehjemmet i Danmark mere, og ikke en Tank til Ukraine.
Men vi er jo forskellige.
dec 2014
apr 2019
Det kan været siden oprettelsen af staten Israel. var det 1944 og nu
har vi 2023 og de er stadig uenige, så støtte til fortsat krig er håbløs.
dec 2014
Følger: 11 Følgere: 88 Emner: 354 Svar: 3.897
Det er så trættende at høre at du og et par stykker mere mener, at fordi man støtter Ukraine så er det ensbetydende med at man støtter krig, våbenindustrien, oprustning, de forfærdelige mange milliarder som vores regering vil bruge på det, osv.
Jeg kan naturligvis kun tale for mig selv, og jeg støtter det ikke. Hvilket jeg heller ikke tror ret mange andre gør.
Det er som om at nogle af jer har misset pointen. For hvem ialverden vil ønske krig? Se et europæisk land og folk blive bombet synder og sammen? Alle de lidelser og døde på begge sider?
Først tog Putin Krim i 2014, hvilket man ikke rigtig turde blande sig i. Nu vil han ha' Ukraine.
Han angreb et suverænt land på et falsk grundlag. En helt ulovlig, illigitim krig.
Hvilket land bliver det næste, der skal indtages? Så hans drøm kan opfyldes?
Naturligvis vil Ukraines befolkning ikke underlægges russisk styre. Så, skal man bare sætte sig tilbage i sofaen og være ligeglad, mens de bliver bombet tilbage til stenalderen og slået ihjel?
Eller skal man hjælpe, trods det koster, så Putin ikke får flere 'gode idéer'?
Alt for ofte rundt om i verden ser man alt for mange magtfulde ledere/herskere, lave rav i den. Mens blandede befolkninger sagten har kunnet leve sammen, for de ønsker hellere fred en krig. Men det ændrer en tyran/despot på.
Jeg tror såmænd også at EU overreagerer i deres iver efter at vise handling, og derfor opruster helt vildt, med så forfærdelig mange penge der kunne ha' gået til så mange vigtige ting, som kunne være til nytte for deres befolkning.
Så at støtte Ukraine er IKKE ensbetydende med at man støtter krig på nogen måde, derimod at man IKKE støtter så slemt et overgreb, fra en vanvittig person.
Jeg véd udmærket godt, Brok, at du er ganske ligeglad med det som jeg har skrevet, for det vil ikke ændre på noget, hverken for dig eller andre som har den fastlåste indstilling.
Jeg ville ønske at krigen ville stoppe i dette sekund, om du tror mig eller ej, tja det er op til dig.
dec 2014
apr 2019
Jeg kan ikke komme med en mulighed for fred, men jo mere våben der bliver leveret til
begge sider jo længere varer krigen.
Og tror du på Putins fald fordi Ukraine får alle Europas våben så giver det nok ikke fred.
Vi kan vel blive enige om, at starten af det her er helt tilbage til 2015 og intet er blevet bedre, men faren for endnu flere uroligheder andre steder bliver ikke mindre.
Men du må vel indrømme, at våben dræber, og det støtter vi gennem måden betalingen er til Ukraine.
dec 2014
men at jeg er tilhænger af Putin fordi jeg er for fred som fylder mest i min læsning.
jvf. Brok
Ja, du må undskylde mig, men jeg forstår simpelthen ikke den sætning?
Det er jo netop Putin der er skyldig i denne ufred, så hvordan får du det til at hænge sammen med at du er for fred, men støtter Putin?
Vi kan sagtens være enige om at våben slår ihjel, og at våben er forfærdeligt, men Putin angreb med våben, så hvorfor ser du ikke ham som skurken?
Skal man bare lægge sig flat ned når man bliver angrebet, eller har man ikke lov til at forsvare sig?
dec 2014
Der har været masser af svar omkring, 'Hvad slås de om' , men tilsyneladende så er din mening fastlåst.
Alt er neo-... et eller andet.
Zelenskyj har opført sig så dårligt, at jeg tror på at det gjorde han også før. Han er marionetdukke for Vestens neoliberale magter.
jvf. Alis
Uanset hvordan du ser på Zelenskij, så er det ret ligegyldigt, for fakta er, at Putin angreb et suverænt land. Det kan du ikke komme uden om.
apr 2019
Ja Chris, jeg har da læst flere gange her på siden, at jeg er for Putin, fordi jeg ikke er tilhænger af våben til Ukraine.
Jeg har ingen fantasi til, at se en løsning på krigen, hvis det eneste vi laver er, at fylde så mange bomber og misiler til Ukraine som muligt,
og Belarus og andre hjælper sikkert Putin med våben, så den med link til og fra diverse
for og imod krigen giver ingen mening.
Havde jeg en stor pose penge til f.eks. aktier ville jeg bestemt købe dem i våbenindustrien og ikke i El biler eller vedvarende energi, hvis de skal vokse.
Krig er underholdning.