{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jetski regler?
  • Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 2 Emner: 100 Svar: 396
    #1   22. dec 2010 Okay, men det er ikke noget du ved med sikkerhed eller hvad? Hvor gammel skal man være for at tage det og hvad koster det?

• #2   22. dec 2010 så vidt jeg ved er det kun nogle steder i danmark det er tilladt at sejle med dem, og de må ik komme tættere på land end x antal meter (tror det er 200 meter)....

• #3   22. dec 2010 Gratis iPhone - Det har intet at gøre med om det er planende eller ej. Bliver beregnet ud fra længde og HK. Men ja der skal speedbådskørekort eller dueligheds bevis til.

• #4   22. dec 2010 Michael - De fleste nye vandscootere bliver betegnet som speedbåde pga størrelse og vægt

• #5   22. dec 2010 hvis du v ha et speedbådscertifikat kan du bruge dem her www.watergames.dk... det er en kammerat som har firmaet, og de kommer tit med nogle gode tilbud på lynkursus... hold øje med det hvis det er...

• #6   22. dec 2010 mener reglerne lige er blevet underkendt så nu må man bruge dem over alt men er ikke sikker

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 100
    #7   22. dec 2010 speedbådskort eller duelighedsbevis . kan tages som 16 årig
    vandscootere er lovligt at sejle på når de er ce godkendte
    de skal følge samme regler som andre fartøjer

• Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

#8   22. dec 2010 michael B:
    Spørger måske dumt men hvor kan man få dem ce godkendt eller set om de er?

• michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 100
    #9   22. dec 2010 der følger et papir med ce godkendelsen på , ellers kan det laves i tyskland men hverken godt .billigt eller korrekt måde.

• #10   22. dec 2010 Gratis iPhone - Der tager du fejl, det har jo intet at gøre med om den er planende. Du kan tage f.eks de små Jerry joller på et par meter som vejer 30 kg eller sådan noget og smide en 20 hk på, den er planende og sejler ok stærkt af så lille en jolle, MEN du skal ikke have speedbådskørekort til dem smiley

• #11   22. dec 2010 Gratis iPhone - Så må du jo udtrykke dig tydligere, vi kan ikke gætte os til at du snakker om større både når der i denne tråd bliver snakket om en mindre. Kender godt reglerne da jeg selv har dueligheds bevis. Blev bare stødt over du skriver at planende både skal have når det ikke passer. Selv større både som kan plane kan man godt undgå det jo.

• Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

#12   22. dec 2010 Laleyenda:
    Sådan en som du har i dit fotoalbum. Må man sejle med den? Det er dem jeg mener. Hvis jeg nu får speedbådkørekort.

• #13   22. dec 2010 Laleyenda - Nu snakker vi ikke store, men større end en jerry og vandscooter. Men min lille norske kabinebåd på 5 meter har en 40 hk på og den kan også godt plane. Der behøver jeg intet speedbådskørekort/duelighedsbevis til.

• #14   22. dec 2010 Laleyenda - Det er jeg klar over da jeg tvivler på man kan få en jetski eller vandscooter med under 25 hk. smiley Men det vi snakkede om var om man kunne sejle en båd som kunne plane uden at have speedbådskørekort. Nu har jeg aldrig selv taget det da jeg tog duelighedsbevis i vores sejlklub.

• #15   22. dec 2010 Gratis iPhone - Ja det har jeg da. Jeg omgår dem ikke, men kender dem. Du har jo selv sendt linket. Tjek dit eget link, tryk igen på det nye link om Bekendtgørelse om uddannelseskrav mv. til førere af fritidsfaretøj under 15 m. Så læs hvad der står for neden, det er det du skal forholde dig til eftersom det er Retsinfo!

Kan godt skrive det her, der står:

Som eksempel kan anføres at et planende fartøh med en længde på 5,5 meter vil være omfattet SÅFREMT fartøjets fremdrivningseffekt er på 33,25 KW eller DEROVER.

Dvs hvis du har et planende fartøj på 5,5 meter med 33 kw effekt skal du ikke have!

• #16   22. dec 2010 Ja det er korrekt. Det er det jeg har prøvet at komme frem til.

Nu fik jeg godt nok skrevet at min lille kabinebåd var 5 meter men den er nok større, mine forældre gav en ny motor såfremt den måtte sejles uden noget da den gamle ikke har. smiley Så den må være ca. 5,2 meter.

• Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

#17   22. dec 2010 Kim N:
    Så jeg kan købe en båd under 5,5 meter og smide en 45 hk påhængsmotor på uden kort? Lækkert nok

• Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

#18   22. dec 2010 Forstår det nu. Hvis jeg har en båd på 5,5 så må den have 45 hk. Hvis den er 5 meter så 38?

• Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

#19   22. dec 2010 Så en anden ting. Er det lovligt at lave sin egen båd? Altså af glasfiber, træ eller andet og sætte en påhængsmotor på? Eller SKAL den være CE godkendt før man må sejle med den uanset hvad?

• #20   22. dec 2010 Ja det er rigtigt Pirat, du skal følge den tabel med længde og HK. Du skal ikke tage højde for om båden er planende.

ang dit bådbyg ved jeg det faktisk ikke. Om det er lovligt eller ej. Men man kan jo købe støbeforme osv til det. Men ville klart anbefale at købe noget brugt da det hurtigt løber op og bygge sin egen båd + jeg tror det vil være svært at få samme kvalitet som serieproduceret både.

• Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

#21   22. dec 2010 Okay. Sidder og tænker lidt på at købe en bette jolle og muligvis køre den lidt i stand og lave den lidt flot osv. men de motorer der er sq noget dyrer syntes jeg:b

• #22   22. dec 2010 Ja motorer er desværre dyre. Hvis du køber en brugt motor holder de prisen ok. Men de bliver nok ikke billigere jo nærmere vi kommer foråret, kan være du er heldig der er nogen som står og mangler penge nu her op til og efter jul smiley Terminerne skal jo betales selvom det er jul, så prut lidt om prisen smiley

• Frederik
    Frederik Tilmeldt:
    sep 2009

#23   22. dec 2010 Hehe ja, men problemet er at jeg også mangler penge:b. Eller mangler ikke. Har bare ingen:D. Mit næste køb er også en ny scooter/motard så bliver nok først næste år at jeg kommer i vandet med min egen, så må man jo bare låne morfar's bette jolle;).

Kommentér på:
Jetski regler?

Annonce