{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.745 visninger | Oprettet:

Silas A
Silas A
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6

Luftgeværer. General brug og jagtregler {{forumTopicSubject}}

Jeg har læst bekendtgørelsen: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=13103
Men har nogle spørgsmål, som jeg ville høre om nogen vidste noget om?

- Må jeg skyde på , tyrkerdue, kragefugle, vadefugle og stær, selvom jeg ikke har jagttegn, eller skal dette erhverves, trods det blot er skadedyr der beskydes?
- Hvor må et luftgevær benyttes?
- Hvilken afstand er et luftgevær effektiv på?
- Nogen der har en skabelon for beregning af projektilets bane?

Stats for mit Luftgevær: Hatsan Torpedo 150th 5,5 mm, mundingshastighed 305 m/s, hagl: 1,4 g spidshagl (har også nogle andre guldbelagte spidshagl af lavere vægt)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Luftgeværer. General brug og jagtregler
  • #1   7. jun 2011 - Må jeg skyde på , tyrkerdue, kragefugle, vadefugle og stær, selvom jeg ikke har jagttegn, eller skal dette erhverves, trods det blot er skadedyr der beskydes?
    NEJ.. Kragefugle går ind under jagtloven som "regulering" og kræver ikke kun jagttegn, men du må heller ikke skyde dem, fange dem eller slå dem ihjel før du er over 18.. Tyrkerduer og nogle vadefugle er der jagttid på og nogle er fredede.. Stær må du slet ikke skyde..

- Hvor må et luftgevær benyttes?
    Jeg er ikke sikker, men jeg skulle mene at det kun er på privat grund eller en skydebane..

- Hvilken afstand er et luftgevær effektiv på?
    - Nogen der har en skabelon for beregning af projektilets bane?
    Det kan jeg ikke svare på, men jeg ved at man kan købe en skabelon igennem dansk jægerforbund..

• Silas A
    Silas A Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
    #2   7. jun 2011 Jeg er 20 år og har ikke jagttegn. Er der nogen af de fugle jeg må skyde på, under de rette forhold?

• #3   7. jun 2011 Nej smiley Du må ikke engang selvom du følges med en jæger..

• #4   8. jun 2011 undskyld men har lige et side spørgsmål? hvad er det man skal gå efter med hvor hårdt den skyder ? og hvad skal den minimun skyde med hvis man skal kunne nakke en krage eller 8 smiley måske en due ?

• #5   8. jun 2011 Lars S

kommer an på hvilket gevær du bruger smiley Anskaf et pcp gevær med 12,7 mm hagl. Så tror jeg sku ikk fjerene betyder så meget, men til gengæld er der lavet et hul så den ka komme på spyd over grillen xD

Kommentér på:
Luftgeværer. General brug og jagtregler

Annonce