1.471 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Styrketræning - antal reps? Styrketræning - antal reps?

Hej drenge og piger.
Jeg var nede og træne i dag, og snakkede med min centerleder omkring gentagelser.

Til at øge volumen på musklerne, mener han, at 10-12 reps er optimalt, hvorimod jeg har forstået at 6-8 gentagelser, evt med 2 forced reps - gir større muskler?

Hvad mener I er optimalt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Styrketræning - antal reps?
  • #1   3. sep 2011 Kører 4x12 og 6x12 alt efter hvad man træner..det vigtigste er gentagelserne, ikk så meget vægten, bare de sidste 1-2sæt er hårdt og kan mærkes

• Ham D
    Ham D Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 581
    #2   3. sep 2011 8-12 reps

• #3   3. sep 2011 Hej, min kæreste er bodybuilder. Han siger at få gentagelser øger volumen og mange gentagelser øger styrke og ikke volume.
    Min egen gamle træner sagde til mig at hvis jeg ikke vilke vokse skulle jeg tage 10-12. For mange år siden forsøgte jeg med 6-8 og der voksede mine muskler.
    Det kan dog være individuelt. Men alle dem jeg har snakket med har jeg forstået det således og af egen erfaring.

• #4   3. sep 2011 4 sæt, med 8 gentagelser, det er det jeg for det meste køre nu, evt et dropsæt i sæt 4, og så gentagelser til dødpunkt, er det helt hen i vejret så?

• #5   3. sep 2011 jeg gør bare sådan her ? (:

1 sæt: 15 reps med lidt kamp for de 15 stykker
    2 sæt 12 reps med meget kamp for de 12 stykker
    3 sæt 6-8 hvor du skal være ved at dø når du er færdig

det har givet mig meget masse men osse styrke er steget ekstremt ! (:

• #6   3. sep 2011 Anton, med tryk på STYRKE..
    Efter hvad denne artikel har at sige, så er det vist ok det jeg køre smiley
    http://www.news.bodylab.dk/artikler/261-storre-muskler-back-to-basics

• #7   3. sep 2011 det står nu ikke at det (med tryk på) SKAL være styrke han spørg hvad vi syntes er bedst/optimalt eller om det skal være masse eller styrke (;

• Søren l
    Søren l Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 17 Svar: 84
    #8   3. sep 2011 Bare træn noget kettlebell til du er færdig. Intet slår den træningsform

• #9   3. sep 2011 Søren L lol det kommer da an på hvad du skal træne ? xD

• Multiracen !
    Multiracen ! Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Svar: 149
    #10   3. sep 2011 Som Ham D siger mænds max volume(størrelsen på musklerne) er 8-12 gentagelser. <8 gentagelse er styrketræning dvs mindre volume men stærkere (tættere muskelfibre)
    Kettlebell giver en meget god fysik, det er godt til at booste test. produktionen men som eneste træningsform giver det ikke meget volume eller desideret styrke.
    Der er self. virkeligt mange meninger om det her og der er helt sikkert flere der er uenige.
    I "gamle dage" sagde man 3-6 reps hvis man ville være et ordentligt jern men som begynder(<5 år) så har man ikke meget at hente dernede andet end skader og husk at ca 60% af bodybuilding er kost så uanset hvor godt et program du har eller hvor meget du knokler vil resultatet være småt hvis kosten ikke er med.
    Dine bedste venner i træningscentret er tålmodighed og sund fornuft.
    Der er ingen der blive grande på 6mdr uden at dope!

• #11   3. sep 2011 Tak for jeres svar, jeg holder mig til 4 sæt, x8 smiley

• Torben B
    Torben B Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 23
    #12   3. sep 2011 8-12 for at øge massen

• #13   23. sep 2011 En gylden middelvej for både volumen mht. muskler og styrke ville være 10 reps..

Mine 4 bænk-sæt er følgende:
    - 10 reps af 20kg (kun stang)
    - 10 reps af 60kg (20kg hver side)
    - 10 reps af 110kg
    - 10 reps af 110-115kg

Når du kommer op i vægt er et med stor fordel af tage to "opvarmningssæt" så du ikke ødelægger dine led. Dine skuldre har det meget bedre når du gør det på denne måde smiley .. Armbøjninger fra tid til anden er dog nødvendige for at styrke senerne.. Vejer ca. 100kg og det tog mig 5 måneder med intens træning og korrekt kost..

Kommentér på:
Styrketræning - antal reps?

Annonce