2.176 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Sebastian
Sebastian
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

alternativ til proteinpulver alternativ til proteinpulver

Hej
Står lidt i et lille dilemma, brugte det sidste proteinpulver i dag efter træning. Har selvfølgelig penge til at købe noget nyt, men ville meget gerne være fri, da jeg er 16 år og går i skole, derfor føler jeg ikke at jeg har tid til et arbejde og føler bestemt heller ikke for at bruge min opsparing på proteinpulver. Mine forældre betaler for mit trænings kort og sådan, men de har desværre bildt sig selv ind at proteinpulver er usundt. Så det må jeg selv betale.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at få nok protein i gennem min kost. Spiser sådan nogenlunde sådan her:
Morgenmad: Stor skål havregryn, gerne med mandler.
Formiddag: Hvad der nu lige er til madpakken, kan være en banan, 2 skiver rugbrød med noget pålæg.
Middag: Det samme som formiddag eller mad fra aftensmaden dagen før.
Eftermiddag: Ofte 3 skiver rugbrød med 3-4 æg til og en grovtoast som dessert
Aften: Der er altid kød og spiser store mængder mad her. Kan nemt være en 10 kartofler og 3 stykker kød eller sådan noget
Natmad: mandler, havregryn eller noget brød

Drikker masser af mælk og vand

Er gået fra 55 kg til 68 kg siden sommerferien og der er kommet en del mere kød på min krop. Er 1.75, så der mangler lidt flere kilo.

Skal jeg have meget mere protein?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alternativ til proteinpulver
  • #1   8. jan 2013 Du skal have ca 1.5 gram protein pr kilo. Dvs 68`1.5 = 100 gram ca. Så er du dækket ind. 100 gram er meget nemt. En dåse tun har 25 gram protein pr 100 gram.Jeg har aldrig rørt proteinpulver smiley det er slet ik så svært at blive dækket ind med almindelig mad. F.eks en dåse tun og 1 liter mælk spiser jeg tit kl 9 eller 15. Husk jo mere du vejer jo mere protein har du behov for. Jeg vejer 100 og indtager mindst 150 gram protein om dagen.

• #2   8. jan 2013 Det bedste alternativ til proteinpulver, er det som proteinpulver er et alternativ for.. nemlig ordentlig mad smiley
    Proteinpulver skal kun spises af folk der er så store, at de ikke kan indtage alt protein gennem maden, uden at overskride Kcal m.m.. så få du bare styr på kosten, så behøver du ikke proteinpulver smiley

• #3   8. jan 2013 bare spil sting med højt protein indhold? nødder, kerner, bønner, kød, æg, linser, kikærter,mælk(især jersey mælk: kan købes i blandandet bilka, og smager bedre end alm mælk) osv osv osv.

• #4   8. jan 2013 spis*

• Jay
    Jay Tilmeldt:
    aug 2012

Følger: 1 Emner: 84 Svar: 275
    #5   8. jan 2013 Dalle .
    Husk at du kun kan optage ca 30 gram protein pr måltid.

Kommentér på:
alternativ til proteinpulver

Annonce