alternativ til proteinpulver alternativ til proteinpulver
Hej
Står lidt i et lille dilemma, brugte det sidste proteinpulver i dag efter træning. Har selvfølgelig penge til at købe noget nyt, men ville meget gerne være fri, da jeg er 16 år og går i skole, derfor føler jeg ikke at jeg har tid til et arbejde og føler bestemt heller ikke for at bruge min opsparing på proteinpulver. Mine forældre betaler for mit trænings kort og sådan, men de har desværre bildt sig selv ind at proteinpulver er usundt. Så det må jeg selv betale.
Derfor kunne jeg godt tænke mig at få nok protein i gennem min kost. Spiser sådan nogenlunde sådan her:
Morgenmad: Stor skål havregryn, gerne med mandler.
Formiddag: Hvad der nu lige er til madpakken, kan være en banan, 2 skiver rugbrød med noget pålæg.
Middag: Det samme som formiddag eller mad fra aftensmaden dagen før.
Eftermiddag: Ofte 3 skiver rugbrød med 3-4 æg til og en grovtoast som dessert
Aften: Der er altid kød og spiser store mængder mad her. Kan nemt være en 10 kartofler og 3 stykker kød eller sådan noget
Natmad: mandler, havregryn eller noget brød
Drikker masser af mælk og vand
Er gået fra 55 kg til 68 kg siden sommerferien og der er kommet en del mere kød på min krop. Er 1.75, så der mangler lidt flere kilo.
Skal jeg have meget mere protein?
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Emner: 222 Svar: 4.358
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 32 Emner: 299 Svar: 2.839
Proteinpulver skal kun spises af folk der er så store, at de ikke kan indtage alt protein gennem maden, uden at overskride Kcal m.m.. så få du bare styr på kosten, så behøver du ikke proteinpulver
sep 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 95 Svar: 580
sep 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 95 Svar: 580
aug 2012
Følger: 1 Emner: 84 Svar: 275
Husk at du kun kan optage ca 30 gram protein pr måltid.
alternativ til proteinpulver