{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.226 visninger | Oprettet:

Surfboard - Søger hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej.

Er der en derude der evt. kan komme med noget kort og konkret rådgivning, om hvad man skal tage til efteretning som ny og uerfaren surfer, når man skal vælge sit første board.

Jeg har indtil videre kun fundet frem til, at brede og halvstore boards, er godt som begynder, eller tager jeg helt fejl og kan man overhovedet generelisere, da det vel er en smagssag, hvad man som surfter prioritere?

Jeg søger som udgangspunkt et billigt board, som eksempelvis dem BIC laver. Derudover også et board som skal være nemt at stå på, for en som ikke har ret meget erfaring inden for denne verden.

Håber der er en eller flere derude der kan smide lidt guldkorn.

På forhånd tak smiley

- Jeppe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea skab 500 kr.
  • Terrassedør kan ikke lukkes 1.536 kr.
  • Opsætning af lampe 400 kr.
  • Service stiga håndplæneklipper 1.500 kr.
  • Sikring af højseng og opsætning af væghængt tv 749 kr.
  • Nedrivning af 2x vindueskarme 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Surfboard - Søger hjælp
  • Mathias..
    Mathias.. Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #1   2. apr 2013 Hej Jeppe . Jeg tror ikke dette er stedet at spørge om dette. Dog kan jeg snildt hjælpe dig.

Surfboard bliver målt i Fod og tommer..

Det vil være super, hvis du skriver din højde samt vægt, da det godt kan spille ind.
    Selv surfer jeg et 5'10 som det hedder - Altså et shortboard- men det er ikke der man begynder.

Som begynder skal du gå efter at købe et longboard, gerne et med god volumen omkring center, så bølgerne er nemme at paddle op. Bic laver nogen ret dårlige boards. Jovel er de ok til begynder, men hvis du udvikler dig hurtigt, er du på ingen tid vokset fra det.. De boards er gode som udlejningsboards og til institutioner, for de kan tåle nogen tæsk!
    Du vil få langt mere glæde af, at købe et epoxyboard, evt et Southpoint.

Jeg ved, at mange fortryder, at de køber for stort til at starte med, da nogen udvikler sig ret hurtigt.. Skriv endelig en pm, hvis du skal have lidt mere specifik hjælp.. Men start lige med at skriv din højde og vægt, så har man noget at få udfra smiley

• #2   2. apr 2013 Regnede jeg skam heller ikke med, men nogle gange er man heldig. Jeg vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle lede. smiley
    - Lyder alt for skønt. Jeg har pt en vægt på omkring 82 kg. i sæssonnen hvor det skal bruges er jeg vel nede på godt 75 vil jeg tro. smiley

- Tusind tak for hjælpen, det rart at se der er en venlig sjæl der tager sig tid til at hjælpe et fortabt hoved som mig smiley

• Mathias..
    Mathias.. Tilmeldt:
    sep 2011

#3   2. apr 2013 75, så er det det samme som mig. Så kan du snildt gå efter noget på omkring 7'5'' - 8'0 til at starte med smiley Du vil hurtig blive træt af et for stort board. Evt et southpoint bonga som dette på 8'0 http://www.southpointepoxy.com/index.php?cccpage=bonga80

Ellers kan du gå brugt, og kigge på denne (link fjernet) den er godt nok kun 7'3'' men har en god bredde og volumen. 2 1/2'' tyk og 21 1/4'' bred..

Det er nogle tal du også kan tage med i søgen efter nyt, hvis det er. Webber laver også nogen super boards. bare hold dig fra mærket SPIDER.. De knækker konstant ! smiley

• #4   2. apr 2013 Tusind tak. Det har været til stor hjælp. Når man ikke ved noget om det eller har erfaring med bredde, længde og tykkelse, er det svært at vide hvad man skal gå efter, da der også er mange forskellige holdninger at hente på nettet. Super du lige forklarede mig det med BIC boardsne, det vil jeg forsøge at holde mig fra og så evt. kaste lidt flere penge efter et bedre board. smiley

• Mathias..
    Mathias.. Tilmeldt:
    sep 2011

#5   2. apr 2013 Ja smid du hellere lidt flere penge, der er ofte også gode brugte boards at finde i surfshops rundt omkring. Westwind klitmøller har nogle rigtig fine, og har lige fået en hel ny sending Fantom boards hjem, de er super brede og tykke og perfekte til danske forhold. Køber du et lidt dyre har du også et større +, når du skal sælge det igen, hvis det bliver.

• #6   2. apr 2013 Det er naturligvis rigtigt. Nu er jeg fra westkysten, så når jeg skal ud at kigge i en fysisk butik, kunne jeg forestille mig det blev i Bork, hvor der garentert også er nogle der kan give mig lidt ekstra rådgivning, hvis det er det jeg har brug for. smiley

Kommentér på:
Surfboard - Søger hjælp

Annonce