2.046 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Forstand på MTB cykel Forstand på MTB cykel
Hey alle.
Jeg har ikke en dyt forstand på cykelverdenen, men den lokale cykelhandler har denne cykel til salget for 2.999,-
(link fjernet)
Er det en ok cykel. ?
Den skal primært bruges frem og tilbage til byen for at handle og evt ud i skoven en gang eller to om måneden.
0 synes godt om
jan 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 79
De der mekaniske skivebremser der, de kan dog godt være lidt irreterende de de skal justeres af og til.
Jeg har dem selv.
Husk at du også skal smide lidt mønt efter lås og flaskeholder.
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 209 Svar: 744
jan 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Fotoprofiler: 1 Emner: 42 Svar: 695
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 16 Svar: 521
Jeg har en til 7000,- den holdte til at køre 2 gange i skoven.
Og som allerede sagt, det der skivebremser, det er noget værre pis ja.
jan 2007
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 16 Svar: 521
Men selve mærket specialized skulle være fint nok.
Inde på cykelgalleri var der nogen der var meget forarvede over Bilka var begyndt at sælge Orbea cykler, da det nu blev anset som et lavkvalitets produkt selvom det var et velset mærke.
Jeg kunne selv godt tænke mig den Orbea MTB de har til 6000 lige nu med 29" dæk. Det skulle være det nye sort
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 224
Jeg har som tommelfingerregel: En MTB til under 5000,- holder ikke i længden.
Det kan man selvfølgelig ikke sige. Men cykler til den pris, vil jeg kalde "discount cykler". Hvis du skal ofre 3000,- på en cykel, som du også vil bruge i skoven, går der ikke mere end 2 måneder, før enten din skiftere eller gaffel ryger på denne cykel. Rammen er ganske fin, men for at sige det mildt, så er udstyret noget lort. Det er klart man ikke kan få alt det fineste udstyr til billige penge, men skal du have en MTB, så kan du ligeså godt købe en ordenlig en fra starten.. Det første år, har du nok alligevel smidt 3-4000 afsted på reperationer, så kunne man jo ligeså godt købe en cykel der kunne holde til det i starten
Jeg synes du skal hoppe på cykelgalleri og spørge dem.. Ved de fleste deler den samme mening som jeg gør, og det er folk der har styr på det..
Ellers måske køb en brugt? Der er mange penge at spare! Jeg hjælper gerne med at finde en ny cykel, hvis det kommer til stykket
maj 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Fotoprofiler: 1 Emner: 83 Svar: 1.066
jeg vil mene hvis man køber en cykel til omkring de 8000 og op er man rimelig udrustet til en tur i skoven regelmæssigt.
Jeg købte selv en Specialized Stumjumper for nogle måneder siden, den kostede dog 16.000 kr, men jeg fortryder virkelig ikke mit valg - Hold nu kæft en lækker cykel!
jan 2007
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 209 Svar: 744
Takker for de konstruktive kommentarer. Vil dykke lidt nærmere ned i det og evt vente et års tid med at købe en og så betale det mere for en ordentlig cykel. Dog skal den som sagt bruges mest til frem og tilbage til byen, men en tur i skoven i ny og næ ville også kunne være sjovt. Men så går det heller ikke hvis skidtet går i stykker efter et par gange.
jan 2007
jan 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 79
En MTB er bare ikke så fed at handle på.., man skal have det hele i rygsækken.
Forstand på MTB cykel