1.057 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 69 Svar

Trænings hjælp gives.. Trænings hjælp gives..

Nu har jeg set over 10 tråde de sidste 2 dage, om spørgsmål ang. styrketræning, kost, kosttilskud osv. osv.

derfor opretter jeg denne tråd, du kan heri stille spørgsmål til mig og jeg vil gøre mit bedste for at hjælpe dig med spørgsmåle og besvare det på bedst mulig måde. smiley

Useriøse spørgsmål vil blive overset..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trænings hjælp gives..
  • #1   4. jan 2008 Træningsråd gives ogdå herfra hvis nogen skulle være interesseret... Kontakt vi PB!

• #2   4. jan 2008 ja har lige et =D
    har trænet lidt useriøst i et år, men nu er jeg begyndt nede i det lokale center,.
    men har ikk tid til at træne alle muskelgrupper hver gang, så vil have det delt op. hvilke muskelgruppe er bedst at træne sammen.

ska lige siges at jeg er der nede 3 gange om ugen

• #4   4. jan 2008 S N , det kan man faktisk gøre som man vil, nogle vil sige bestemte muskel grupper skal trænes sammen men man kan faktisk mixe som man vil.

Men sådan her ville være mit forslag.:

skulder/nak/mave + ben
    Biceps + ryg
    Triceps + bryst

• #5   4. jan 2008 Biceps/ryg
    Bryst/triceps
    Ben/mave
    Skulder/nakke

Jeg træner ikke nakke, så træner Biceps/ryg/Skulder/triceps den ene dag, og bryst/ben/mave den anden.

• #6   4. jan 2008 CH, bryst ville være mest optimal med triceps da du alligevel har gang i triceps med bryst..

SK N, hvorfor ikke give hjælp her så vi kan lave en stor tråd med trænings support?

• #7   4. jan 2008 SK N, læg mærke til han siger han er dernede 3 gange om ugen, ergo skal du ikke dele det op i 4. smiley

Nad, ikke helt dårligt. smiley

• #8   4. jan 2008 okay mange tak for det (;

• #9   4. jan 2008 Nad, godt gået af en tøs ;D

S N, så lidt. smiley

• #10   4. jan 2008 Lyst .Min fejl, havde ikke lige set det med de 3 dage.
    Jeg vil os gerne give råd her, men ved der findes forskellige grupper rundt om i de her som os kommer med råd. er medlem i en, og der er vi da allesammen et eller andet indennfor træningsverdenen næsten.

• #11   4. jan 2008 SK N, ja men folk kigger ikke i grupperne + der skal du vel være medlem?... Men nu lavede jeg den her, nemmere end at have en "gruppe" =).. Hvad er du selv indenfor fitness verdenen?

• #12   4. jan 2008 Nad.. Jo lidt skal i. smiley , ellers gider i jo aldrig prøve smiley - Men hvor ved du sådan noget fra, træner du selv? =)

• #13   4. jan 2008 Nad NEMLIG!! man gider "aldrig" afsted, men man takker sig selv for at have taget afsted når man er dernede og er igang.. smiley

• #14   4. jan 2008 Lyst : Jeg er lægeeksammineret fysiurgisk massør. Og til foråret skal jeg have taget en fitness instruktør udd, selvom jeg allerede ved mere end det kursus indeholder (muskel udspring, tilhæftning, forløb og funktion)
    dertil os om CNS, knogler,celler, osv osv...

Men den her tråd "forsvinder" jo alligevel i mængden om en uges tid.

• #15   4. jan 2008 SK N, kommer an på hvor gode svar vi giver. smiley

Okay, hvorfor ikke bare læse sig til videnen som de får at vide der og så evt. få merit til sådan et kursus? smiley

• #17   4. jan 2008 Lyst : > Så skal man jo sørge for at linke til den her rundt omkring.

Sådan et kursus (massør) betales af egen lomme. Det svarer til en overordnet fys udd på 6 mdr. Fitness udd få jeg af det center jeg er blevet tilknyttet, så det vil jeg ikke sie nej til. Så kan jeg os komme ud på "gulvet" og snakke med folk, lave programmer osv.

• bing b
    bing b Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Emner: 22 Svar: 85
    #18   4. jan 2008 okay jeg har ikke råd til at gå ned i en fitness center hvad for nogle øvelser kan jeg så lave der hjemme for at min krop op????
    jeg kan ikke overskue at google det da man for vildt mange forslag...

• #19   4. jan 2008 CH Ja ja, men altså der stor forskel på benyttelsen af triceps ved ryg og bryst træning.. smiley

Ja okay det rigtigt, hvis det er gratis. smiley

• #20   4. jan 2008 CH> HELT ENIG!!!

F.eks hjælper Latissimus Dorsi til med Humerus' bevægelser, og Deltoideus deltager i alle bevægelser af Humerus, dog primært en Abduktion.

Så det er ikke muligt at træne EN muskel!

Og det er personlig erfaring man kan komme med i sådan en tråd her.

• bing b
    bing b Tilmeldt:
    nov 2007

#22   4. jan 2008 stramme min krop op skulle der stå

• #23   4. jan 2008 Bing B> Invister i en pilates bold (fald 50'er på tilbud i fakta sommetider) Der kan man lave MANGE øvelser med. det er en god start. sammen med et sæt håndvægte.

I gang med armstrækkere, mavebøjninger, og ud og løbe i kuperet terræn, så er man "godt på vej"

• #24   4. jan 2008 SK N, hvis man vil stramme kroppen må man jo tabe sig.. det bliver svært uden at gå i fitness center, så skal man ud af løbe eller cykle og evt. lave armbøjninger, maveøvelser, chinups(hvor man løfter sin egen krop).. osv.

• bing b
    bing b Tilmeldt:
    nov 2007

#25   4. jan 2008 jeg kan ikke løbe da jeg har haft smadret mit ene knæ og det er derfor jeg har taget på da jeg har siddet stille i et godt stykke tid....

• #26   4. jan 2008 Lyst : Hvilket er præcist det jeg har skrevet ovenoer smiley

• #27   4. jan 2008 bing B, så det svært at tabe sig.. så må du lave øvelser du kan gøre, evt. kontakt en læge eller fyse, som kan give dig de bedste råd og øvelser.. Ville være for risikabelt at give dig råd når vi ikke kender til dine skader osv.

• #28   4. jan 2008 SK N, næsten, men havde ikke opdateret sitet da jeg skrev så havde ikke set dit svar. smiley

• #29   4. jan 2008 bing B> Så en cykeltur i stedet, eller svømning. Der er der ikke meget pres på dit knæ som ved løb.

• #30   4. jan 2008 Bing> Men kontakt fys/læge inden du springer ud i det med træning.

Regel #1 Pas på dig selv under træning!

• #31   4. jan 2008 SK N lige det jeg skrev ;D

• #32   4. jan 2008 Lyst > Ikke set det før nu smiley

• #33   4. jan 2008 heh ;D men godt vi skriver de samme ting, viser bare at det ikke er helt skidt smiley

• #34   4. jan 2008 Lyst> Ja vi har styr på tingene smiley

• #35   4. jan 2008 SK N, nemlig smiley

• #36   4. jan 2008 Lyst> Hvad er din erfaring fra træning?

• #37   4. jan 2008 SK N min egen, læst på nettet og trænet i center, har været instruktør i et center med min viden fra nettet, har ingen form for uddannelse. smiley har læst alt det jeg ved/fået fortalt..

• #38   4. jan 2008 Lyst . > Okay, hvor længe var du instruktør? Og hvor?

• #39   4. jan 2008 SK N, puha, havde ikke tid mere så stoppede for 2måneder siden ca. i en naboby hvor jeg bor,. men var instruktør i over 6måneder i hvert fald. smiley hvorfor da?

• #40   4. jan 2008 Lyst> Bare for lige at høre smiley Jeg glæder mig bare til at komme i gang i centret. Kunne have været på kursus i kos og vitaminer her i weekenden, men grundet eksamen måtte jeg vælge det fra, desværre...

• #41   4. jan 2008 SK N Okay, kunne være dejligt at få nogle kursuer , har overvejet evt. at tage en uddannelse indenfor fitness når jeg er færdig med tømrer engang i år 2010 ;D

• #42   4. jan 2008 Lyst> Jeg får betalt et kursus om året der hvor jeg er kommet ind, så det er bare genialt! smiley Det skulle gerne blive noget karriere for mig med tiden!
    Skal os i gang med akupunktør og andre med tiden, er planen lige pt.

• #43   4. jan 2008 SK N okay, lyder sku godt, hvor er det henne hvilken by? , Men sørg nu for at tage det i rækkefølge så du kommer på et hvor du skulle have taget noget andet inden du kan forstå det du sidder i nu smiley

• #44   4. jan 2008 Lyst> www.byensfitness.dk i Randers... Ja ja, jeg får det instruktør kursus i foråret, så ved jeg ikke om der kommer mere i år. Ville nu gerne have været på det kost/vitaminer.

• #45   4. jan 2008 SK N , okay, lyder so met godt sted. smiley , ja kost og vitaminer kunne være godt og så evt. kosttilskud og muskler.. hvis du ved hvad jeg mener ;D

• #46   4. jan 2008 Lyst> Det er et rigtig godt sted. (skal jeg jo sige, men det er det nu os alligevel) Og wellness afd er lækker! Spa, koldtvandskar, dampbad og sauna... Yes sir!

Kosttilskud og muskler, mener du med at kosten bliver splittet og sendt ud til musklerne ved hjælp af Mrna og ribosomerne?

• #47   4. jan 2008 nej bare at kunne være dejligt at få et kursus i kosttilskud og muskler generelt =) men det med msukler har du jo ikke brug for som fyse..

jamen hvis man kommer derned en dag, giver du så rabat?;D

• #48   4. jan 2008 Lyst> Muskler og kosttilskud er noget man aldrig bliver færdig med at lære om. Mna vil hele tiden kunne lære noget nyt.
    Nu er jeg ikke fys, men Fysiurgisk massør smiley

Det må du ikke snakke med mig om, men centerleder i stedet smiley hehe...

• #49   4. jan 2008 Du må da få lidt personale rabatter ;D

SK N, ja men kunne være dejligt med et kursus i det alligevel smiley - Nå mig der har misforstået så. .:D , hvad er forskellen på dig og så en almindelig massør?

• #50   4. jan 2008 Lyst> Får da rabatter på kosttilskud og gratis træning/wellness... Så det er sgu fint smiley du kan da få en prøvetime... hehe

Mener ikke der er nogen forskel. Jeg arbejder bare mere i dybden af musklerne, og ikke sådan noget wellness massage/hygge pusse nusse massage... smiley

Efter en behandling ved mig kan du godt være øm i muskulaturen i en dags tid, men efter det har du det rigtigt godt! Bedre blodomløb, renset igennem for affaldsstoffer osv osv.

Centret afholder kurser en gang imellem. Det kursus i kost/vitaminer blev afholdt dernede af fitnesschefen. www.power4you.dk
    En ret seriøs hjerne han har for træning og kost. (se cv)

• #51   4. jan 2008 okay, hvad koster sådan et kursus?

• #52   4. jan 2008 Lyst> 1995 kr mener jeg det var... Varer en weekend, kan ikke huske hvor mange timer om dagen.

• #53   5. jan 2008 SK N okay, ligger priserne normalt også på, omkring 2-4k alt efter hvor og hvormange der er med til det.

• #54   5. jan 2008 Lyst> Til det her i weekenden er de 6 stk. (5 af dem personale i centret) de går meget op i at alt personale dernede er uddannet.

• #55   5. jan 2008 SK N okay, det er også godt , giver også kunderne en vis tryghed. smiley

• #56   5. jan 2008 Lyst> lige præcis... Og så kan de spørge hvem som helst hvis de er i tvivl. Kan ikke vente med at skulle begynde dernede!

• #57   5. jan 2008 SK N , nemlig, så ved alle ligemeget.. (stortset). smiley

• #58   5. jan 2008 Lyst> Alle ved det der er nødvendigt i hvert fald smiley Men nogen ved mere (MEGET) mere end andre.... hehe... Tror ikke nogen af de ansatte nogensinde kommer op på siden af fitnesschefen smiley

• #59   5. jan 2008 hehe burde de jo næsten heller ikke kunne komme smiley

• #60   5. jan 2008 Lyst> det er da målet for mig smiley

• #61   5. jan 2008 SK N , ja og det er godt at have et mål. smiley , men han skal jo kunne vejlede og guide jer som jeres chef, ergo skal han jo vide hvad han laver. =)

• #62   5. jan 2008 Lyst> Det gør han os i stor stil... hehe... Målet er da at få en levevej ud af det som ham. Det vil jeg ikke have noget imod...

• #63   5. jan 2008 SK N, nej at leve af noget man elsker at lave smiley og så samtidig kan eje sit eget center og få penge for det ;D

• #64   5. jan 2008 Lyst> Hehe, ville sgu gerne have mit eget center... Hvis jeg vandt en 10 mill kunne jeg godt finde på at starte et nyt center.... smiley

• #65   5. jan 2008 SK N, pudsigt du siger det, her for noget tid siden kunne jeg se cykelhandleren i min by lukkede og tænkte for mig selv: det sted kunne være perfekt til et motions center.. 1 måned senere finder jeg ud af der er en som er ved at åbne et center der og det åbner på mandag og tror det bliver en stor sucess.. ;D

• #66   5. jan 2008 Lyst> Hvad by er det i da? Der kommer nye overalt... Sidder lige og tæller dem der er i Randers... Nåede 8 steder man kan træne..

• #67   5. jan 2008 SK N, hedder noget med alhedens motion og træningscenter mener jeg det er =) det bliver måske mit nye træningssted. smiley ,men hvad i jeres center med stigningerne på kornpriserne, stiger jeres kosttilskud i pris og hvad giver du for proteinpulver og wg og hvad mærke er det?

• #68   5. jan 2008 Lyst> Okay... Ved ikke om det stiger... Alt hvad de handler med i centret er enten økologisk eller af Nutraminos mærker (dansk produceret/dansk kontrolleret) www.nutramino.dk

Det er også det jeg selv bruger. Jeg får det til rimelig favorable priser. Os selvom det er uden "personale rabat"

• #69   5. jan 2008 SK N , nævn priserne på f.eks. 4kg protein pulver. smiley

Marco K , jamen skal du være velkommen til. =)

• #70   5. jan 2008 Lyst> Jeg giver 475 kr for 4,5 kg gainer og samme pris for 2/2,5 kg protein. Køber altid kun gainer.

Marco K> Velkommen til... Jo flere jo bedre!

• #71   5. jan 2008 SK N, så du får det uden moms ikke? smiley - Det passer ca. med prisen du skal give og prisen som står på siden,. jeg fik også uden moms da jeg var instruktør nemlig. smiley Man kan nemt spare et par hundred kroner hver gang man bestiller smiley

• #72   5. jan 2008 Lyst> Nej, de 475 er det som medlemmerne kan købe det til. (Som de siger dernede, er det ikke det de skal tjene på) Jeg får yderligere rabat så vidt jeg har forstået... Centerlederen kender "ejeren" af nutramino sagde han engang...

Kommentér på:
Trænings hjælp gives..

Annonce