336 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

WM i Qatar, sportwashing? WM i Qatar, sportwashing?

Sport og politik har altid været et no no at blande sammen.

Men sådan er det bare ikke mere, eller nærmere været i et godt stykke tid, desværre!

Qatar, som er en ikke-eksisterende fodbold nation, men ekstremt rige, bliver tildelt værtsskabet?

Ingen tvivl om at det er pengene der har talt til UEFA, da de 'godtog' WM i Qatar.

8 flotte spitnye stations? Mere end 6.500 døde, som man véd af.

Der er omkring 300.000 fastboende quataere, 2 millioner arbejdere fra mange forskellig nationer.

Qatar påstår at der er sket forbedringer i forhold til menneskerettighederne, men er det kun ord?

Kafala = slavesystem. Det fortsætter i bedste velgående.

Qatar vil så gerne anerkendes politisk, og deres mange penge bruger de nu på 'washing' deres image.

De ønsker også at COP28 skal gennemføres i deres land).

Så hvad gør man, når man elsker fodbold, men synes at det er forfærdeligt at WM foregår i Qatar?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  WM i Qatar, sportwashing?
  • #1   27. nov 2021 Man kunne også være ligeglad, jeg gider ikke fodbold give dem for fanden en bold alle.

Så kan man lave en hel ny sport målscore sport.

• #2   27. nov 2021 Ok, du gider ikke fodbold eller WM.

Men det er der altså mange som gør.

• #3   27. nov 2021 Cris7 jeg tror også på at det er pengene der gør at Qatar har fået WM og hvis 300.000 kan give arbejde til 2 millioner arbejder er det vel ikke det at de 2 millioner har arbejde for det i sig selv er da en god ting og ja der findes jo gode og dårlige ting over hele verden - så jeg vil skille det ad og se fodbold.

• #4   27. nov 2021 Jeg syntes at man skulle tænke sig om når man bygger fundamentet på 6.500 lig. Jeg ved godt at man ikke skal blande politik og sport sammen, det her er sgu for galt.

Men som alt er så er det pengene som bestemmer og så skide være med 6.500 døde.

Det er som at lægge en lort i munden på de døde, undskyld mit franske.

• #5   27. nov 2021 Polysl sådan er det du ved ligesom medicin og politik - samfundspolitik smiley

• #6   11. dec 2021 Ja, det skær også i mit hjerte, hvordan kan man finde på at VM i Qatar skal foregå i en Ørken og hele måden den er blevet til på, så mange menneskeliv de har på samvittigheden, men den er sq ikke eksisterende for arabere smiley

• #7   11. dec 2021 Nu vi er ved Arabien, og historen slet ikke hører under 'sport' så får I den alligevel her.

I Arabien har der lige været skønhedskonkurrence, altså skønhedskonkurrence for kameler. smiley
    Hovedkriterierne er lange hængende læber, en stor næse og en velskabt pukkel.

Premien er temmelig stor. Ca. 434 millioner. Den store premie har gjort at flere er blevet taget i at snyde, ca 150 som nu kan forvente store bøder.

Hvordan snød de så? Jo, kamelerne fik såmænd botox, fillers eller skønhedsoperationer. smiley (Tør væde med at de ikke ville bruge så mange penge på deres koners udseende).

Sådan umiddlebart kan man ikke lade være at trække lidt på smilebåndet først, at de går så meget op i deres kamelers smukke udseende. smiley

Men bagsiden er at det er ren dyremishandling, som vicepræsidenten fra en dyreværnsgruppe siger: "De mennesker, som bruger sådanne taktikker er ekstremt grimme". smiley

• #8   11. dec 2021 De har lige så mange penge, som de har sand. Jeg synes også det er dyremishandling, det skulle være strafbart. Jeg er ligeglad med mennesker, hvad de får lavet og hvad der sker på sigt, se alle de mislykkede operationer på ganske unge piger, men det er tiden vi lever i, vi skal alle åbenbart se ens ud, det værste jeg synes pt er de læber, der laves, jeg sammenligner dem med den fisk, som jeg ikke lige i skrivende stund, kan huske, hvad hedder, men dem som suger sig fast på glasset, det samme kan de kvinder, som får lavet sådanne rædselsfulde læber smiley

• #9   11. dec 2021 En sugemalle.

Ja, det ser rædselsfuldt ud.

Jeg blev ekspederet at een i Matas forleden. Hun havde kæmpelæber, næsen var også tydeligt opereret, sikkert også mere. Hendes ansigt 'bevægede' sig ikke. Hun lignede en plastic babiedukke. Ikke mindst havde hun så meget make up på. Det gjorde hende grim istedet for flot. Ihvertfald i mine øjne.

• #10   11. dec 2021 Gyseligt, de mister og mimikken, da huden er strammet godt op, mon de også ved, at det kunne holder i X-antal år, så skal de igen til plastic kirurgen og til sidst, kan der ikke mere strammes. Og så bliver de rigtig gamle at se på, fordi deres hud er ødelagt, forfærdeligt.

Og ja en sugemalle smiley

Kommentér på:
WM i Qatar, sportwashing?

Annonce