dagens danmark (ungdom) dagens danmark (ungdom)
Ville blot høre de forskellige meninger folk kunne have om følgende, som jeg i øvrigt finder foruroligende.
Når man fra sit vindue kigger ned på legepladsen så ser man for det første meget sjældent børn der leger.
De er at se dernede maksimalt 2 timer på en hel dag, selv i weekenden.
For det andet så kommer de derned for at lege, og de kommer så derned i deres mærkevare bukser, trøjer og totalt upraktiske sko.
Derudover afbryder de ofte spillet fordi deres mobiltelefoner ringer.
Hvad er der sket med den simple og efter min mening psykologisk mere sunde livstil børn havde for blot 10 år siden.
Jeg føler at ved at forældrene tillader deres børn at udvikle sig på denne måde, så frarøver de dem deres barndom, som jo burde være fri for bekymringer, men det ovenbeskrevne illustrerer jo tydeligt at de unge er fikseret og koncentreret om deres udsende og accept alt for tidligt....
Forresten, hvad skal børn omkring 10-års alderen med en skide mobiltelefon ?
mar 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 394 Svar: 2.148
Den passivitet er mig alt for bekendt
jeg er yngre end dig??
mar 2007
Jeg kan da huske da jeg var i den alder var det dejligt uden nogle bekymringer, man gjorde bare som man havde lyst....
mar 2007
Problemet er mest udbredt i større byer, mens de på landet går op i hvilken traktor deres far køre, men det er stadig chokerende. og hun sagde også at det var i meget lave aldre at børn blev bekendte med disse ting..
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 218 Svar: 1.451
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 10 Emner: 4 Svar: 965
mar 2007
jeg er enig, når jeg får børn bliver jeg da også nødt til at følge med, for ellers bliver barnet mobbet og lider mere end det ville ved blot at følge med...
Fortæller dog blot at jeg er frustreret over at man ikke har noget valg nærmest.....
jan 2007
får han en tid han skal være hjemme,og kommer han for sent,blir tiden bare kortere næste gang han skal være ude.. jeg vil ikke nægte ham de ting han vil have,men så må de sgu gøre noget for det selv.
mar 2007
apr 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 19
jan 2007
jun 2007
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
Men nu det gider jeg sku ikke mere selv om jeg gerne ville være mere aktiv.
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 5 Svar: 32
Undskyld jeg sådan blander mig
Men ku ik lade være da jeg selv har en lille bror..
Ka godt følge jer med at det ændre sig voldsomt men husk på som i os selv siger at hvis de gør det modsatte at de "moderne børn" vil det joo være endnu være..
Min egen lillebror går i normalt tøj..
Ik modetøj men heller ik grim tøj. Og han har ingen problemer med det. Og har resten af hans venner heller så vidt jeg ved..
Meen ved os at når jeg får børn egang så vil jeg da os godt de ser godt ud i tøjet. Og har da heller ik nogen imod hvis de har noget extra pænt/mode tøj på til konfirmationer og lign.
Så man ik tror de kommer fra en komplet fattig famillie..
For det vil jeg da være meget træt af..
mar 2007
I odense er det en smule for vildt.
Jeg kan ikke sige noget om hvordan jeg vil gøre nu, men når jeg står i situationen, vil det helt klart være noget jeg vil tænke meget over, og ikke bare følge strømmen tankeløst
maj 2007
Skrev det nok os forkert
Men det jeg mente var at de jo nok vil tænke om forældrene har problemer eller lign.
maj 2007
Måske derfor. Men der hvor vi bor lige nu er det ik så vildt men der hvor vi boede før var det vildt..
Alt sku være helt nyt eller var man yt !
Derfor vi ik havde den vildt store venner omgangs kreds for vores mor have ik råd til at det pjat..
mar 2007
Børn VOKSER, det er vel ingen hemmelighed. Man skifter bukser til dem MEGET oftere end ved voksne, og med DIESEL og andre mærker bliver selv en middelklassefamilie sku fattig med det tøjbudget.... for ikke at snakke om sko, osv.
Tøj behøver ikke være sløset bare fordi det er en smule billigere....
maj 2007
Meen stadig synes jeg ik det er lige meget hva de går i..
Ville være meget træt af hvis mit barn gi rundt i en 8 farvet bluse hvor farvene var bla. lyserød og blå og såda..
maj 2007
Følger: 1 Emner: 47 Svar: 223
mar 2007
hvilket samtidig styrker børns kreative evner..
DE skal have lov til fantasi og at kunne tænke frit !
alt det kommer jo væk med denne kultur
dagens danmark (ungdom)