2.651 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Spændingshovedpine/nakkehovedpine Spændingshovedpine/nakkehovedpine

Hej

Jeg døjer meget med spændingshovedpine/nakkehovedpine og har gjort det de sidste 4-5 år. Efter at have gået ved en fysioterapeut i mere end tre år, begyndte jeg hos en kiropraktor før jul. Hun har senere hen henvist mig til en anden fysioterapeut, og jeg går nu hos både kiropraktor og fys. Dog synes jeg ikke, at det hjælper optimalt. Har dog slet ikke hovedpine så ofte længere, men er stadig meget afhængig af at skulle have behandlinger.

Er der nogen, der har erfaringer med spændingshovedpine eller nakkehovedpine? Tænkte lidt på, om der var nogen, der havde haft samme problem, men har fået det til at forsvinde? Måske nogen, der har erfaringer med om akupunktur eller lignende hjælper?

Efter at have været meget hårdt ramt de sidste par dage, er jeg efterhånden parat til hvad som helst!

På forhånd tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spændingshovedpine/nakkehovedpine
  • #1   9. apr 2010 Det er jo netop dét, vi forsøger at gøre ved både fys og kiropraktor...

• #2   9. apr 2010 Arkupunktur hjælper mange

• #3   9. apr 2010 Thyzon ! - Godt tænkt, hun har jo kun døjet med det i 4-5 år, så hun har nok ikke overvejet hvad det kan være !?

• #4   9. apr 2010 Ja. For høje krav/forventninger til mig selv, som medfører, at jeg spænder i hele ryggen/nakken.. Samtidig er min rygsøjle en smule skæv - dette kan også være en del af grunden, men ikke den primære grund, siger "de kloge".

• #5   9. apr 2010 Thyzon ! - Neeeej, præcis Arne !?!? Hun er jo højst sandsynligt ikke uddannet fys, siden hun nu går til det, så hun har nok ikke den store chance for selv at finde frem til problemet og kurere det .

• #6   9. apr 2010 Rasmus: Kender du til folk med samme problem som mig, hvor akupunktur har hjulpet, eller mener du bare sådan generelt?

• #7   9. apr 2010 Jeg lider tit af det. Grunden til jeg får det, er ofte træk i nakken, hvis jeg ligger forkert om natten (Dårlig hovedpude, ligger skævt etc.) Dårlige stillinger på arbejdet.

Jeg har fået en meget hård seng, og en Dunlopillo hovedpude, med sådan en skumting indeni, så hovedet ligger som det skal. Det har hjulpet mig super meget. Og hvis det alligevel sker, bruger jeg ofte varmecreme, som jeg masserer ind i nakken. Så går det oftest væk. Hvis ikke det gør det, spiser jeg en ipren, så er det helt sikkert det forsvinder - ihvertfald på mig.

• #8   9. apr 2010 Thyzon ! & Dennis S: Det er jo rigtigt hvad daniel siger - jeg har jo ingen chance for at vide, hvad problemet er. Det jeg skrev, som jeg har fået at vide, er jo blot antagelser fra behandlernes side. Det er meget svært for dem at finde frem til en generel årsag, når jeg ikke har været ude for en ulykke eller lignende. Nu har jeg døjet med det så længe, at jeg efterhånden har fået et hav af forskellige forklaringer. smiley

• #9   9. apr 2010 Thyzon ! : Ja, jeg træner. Min fys har lavet træningsprogram til mig..

A perfect circle: Ja, okay.. Jeg har også fået at vide, at jeg hænger for meget i leddene i nakken. Skal derfor forsøge at sove på ryggen (hvilket er fysisk umuligt. smiley )
    Ipren virker sjældent - har også Ibuprofen som er dobbelt så stærke som Ipren. Jeg er åbenbart et håbløst tilfælde. smiley

• #10   9. apr 2010 Hvordan er din generelle holdning ? Jeg går tit og presser mine skuldre sammen, istedet for at trække dem bagud. Det har styrketræning dog så småt hjulpet op på, og min generelle holdning er blevet bedre og er blevet stærkere i min nakke. Det var også en mulighed for dig ? At træne din ryg + nakke.

Der er ikke håbløse tilfælde, kun quittere 8)

Er din seng hård eller blød ? Hvorfor kan du ikke sove på ryggen ?

• #11   9. apr 2010 Jeg går nok lidt mere foroverbøjet. Og har fået at vide, at mine skuldre har tendens til at blive trukket op til ørene - ofte hvis jeg er blandt mennesker jeg ikke kender, er nervøs, stresset mv...

Jeg har fået træningsprogram af min fys, hvor jeg skal lave en masse øvelser for ryg/nakke. Synes også det har hjulpet - ved ikke, om det direkte er styrketræningen, eller en blanding af både fys, kiropraktor og træning.

Min seng er ret blød - kan det have noget at sige?
    Jeg kan simpelthen ikke falde i søvn på ryggen. Når jeg bliver træt nok vælter jeg automatisk over på siden.

• #12   9. apr 2010 Thyzon !: Ja, det kan du selvfølgelig have ret i. smiley Jeg synes efterhånden bare jeg har forsøgt alt. Min nuværende fys mener, at meget af det stammer fra noget psykisk - altså for høje krav til mig selv osv.. Så jeg tror jeg skal have undersøgt nærmere omkring akupunktur - det hjælper vel egentlig også folk der er stressede.

• #13   9. apr 2010 Den rigtige FYR: Og hvor kom løsningen så fra, hvis man må spørge?

• #14   9. apr 2010 Nu kan jeg ikke komme med råd, jeg ved er rigtige. Kun hvordan de personligt har påvirket mig. Når jeg ligger for blødt, føler jeg , jeg ligger mere vægt i madrassen, end hvis den er hård. Det lyder mærkeligt og kan godt forstå , hvis ikke du forstår mig. Men det er sent, og jeg er halv træt smiley

Anyway, en del af mine spændinger forsvandt, da jeg fik en hårdere madras, samt den ergonomiske hovedpude, dog betrukket med dun. Åh den er god.

• #15   9. apr 2010 Haha Thyzon , jeg tænkte også bare lige - whaaaat 8)

Men ja. Dog er det lidt svært at vænne sig til i starten, men når man har , kan man ikke leve uden. Det der med en normal, er jo ret skidt. Det ødelægger jo ens nakke helt vildt

• #16   9. apr 2010 A Perfect Circle *: Det kunne være, man skulle overveje det med madrassen. smiley Tak for dine råd! Jeg har fået stof til eftertanke.

Thyzon !: Ja, jeg må forsøge. Men tror nu jeg skal have vendt emnet akupunktur med min fys på onsdag.

• #17   9. apr 2010 Så lidt Charlotte. Men kig også lige efter den Dunlopillo pude, med det der ergonomiske skum, betrukket med dun. Det er ALLE pengene værd.

• #18   9. apr 2010 A perfect circle: Det vil jeg lige gøre. smiley Jeg har nemlig også sådan en skumgummi-satan, der er formet efter nakken - men den er da bare alt for hård.. Så nu må vi se. smiley Tak.

• #19   10. apr 2010 Meget privat at skrive om spændingshovedpiner ...... Vi må hellere oprette en lukket gruppe, så andre ikke kan læse om vores meget hemmelige problemer... Christ!

• #20   10. apr 2010 Peter K: Tak for dit indlæg smiley Det lyder som noget, jeg har hørt før. smiley Jeg er ret sikker på, at jeg har en eller anden dårlig vane, men jeg har bare endnu ikke kunnet finde frem til det præcise - andet end at mit hoved "hænger" i leddene (en dårlig vane jeg synes, er meget, meget svær at komme til livs!)

• #21   10. apr 2010 Ja, jeg er i hvert fald overbevist om, at massage ikke er vejen frem for mit vedkommende længere. Gik hos min tidligere fys i mere end tre år, og han behandlede udelukkende med massage - og det hjalp kun, hvis jeg fik min. én behandling om ugen. Så nu må jeg gå andre veje, tror jeg. smiley

• #22   11. apr 2010 Ann K : Når jeg får det sådan , kan jeg ikke løbe nogen som helst steder. Får kvalme og i sjældne tilfælde opkastninger. Panodiler virker ikke - heller ikke kodimagnyl. Får smertestillende på recept - virker heller ikke :S Men lægerne siger også, at hvis det er spændingshovedpine, så virker smertestillende ikke (i hvert fald meget sjældent.) smiley

• molotow l
    molotow l Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 1 Emner: 78 Svar: 445
    #23   11. apr 2010 spændings hovedpine kan man få morfin for.:)

Kommentér på:
Spændingshovedpine/nakkehovedpine

Annonce