838 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
16 Svar
Overvægt og motivaion Overvægt og motivaion
Hej folkens.
Jeg vil gerne høre hvordan i (overvægtige) har grebet det an at skulle tabe sig, når man er alene om det!
Hvad gjorde du, hvordan var din dag, hvad intog du o.lign. Jeg vil rigtig gerne hører fra jer.
Mvh.
0 synes godt om
feb 2007
Følger: 16 Følgere: 14 Emner: 119 Svar: 2.522
hver gang jeg havde lyst til noget usundt tænkte jeg bare på at det ville være dumt for jeg ville sgu gerne på ferie og nu var jeg ved at spare op. og så kom det bare stille og roligt af sig selv, idag mangler jeg ikke ret meget for at være nede på min ønskede vægt, så nu kan jeg tillade mig at tage afsted for de sidste par kilo skal nok nå at komme af. det der har motiveret mig er den "gulerod" der venter for enden
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 10
Det er svært at forklare, hvordan man får motivationen. Men en start er at begynde at tænke sig om gøre noget for det, for når de første kilo ryger og folk kan se forandringen og giver respons. Så får man gjesten til at gøre noget ud af det.
Jeg har selv tabt mig 50 kg alene gennem motion og kostomlægning.
Idag arbejder jeg, som centerleder i et motionscenter "helseform.dk", hvor jeg til august/september skal starte et slankehold, hvor jeg skal være den motiverende del og fortælle om min vægttab og succes:)
feb 2007
feb 2007
det er virkelig flot at du har tabt så meget, hvor lang tid har du brugt på det? personligt brugte jeg 8 uger på at smide de første 10 kg, derefter gik det lidt langsommere men stadig fremad
apr 2007
Følgere: 8 Emner: 181 Svar: 1.010
Men mit "mål" som dit ang. ferie, der er mit at jeg gerne vil blive gravid. Vi har ikke forsøgt, men jeg vil simpelthen ikke være overvægtig også skulle være gravid sammetid.
Har nogen evt. lyst til at hjælpe mig, skrive hvad de intog - altså sådan jeg kan relisere det herefter.?
feb 2007
Her til vinter skal jeg have fjernet overskydende hud!
Jeg satte små mål 10 kg fra f.eks. januar til marts. Også skulle det bare holdes!
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 130 Svar: 1.794
apr 2007
Jeg er ikke stor fan af at skulle i et motionscenter blandt alle de der pumber fanatikerer og dem der bare ikke må være tyndere.
feb 2007
det er også sådan jeg har gjort med at lægge små mål, og så har jeg som sidste mål at jeg skal nå min ønskevægt senest til oktober
feb 2007
det er aldrig en skam at gå i motions center men hvis du gerne vil slippe for dem så gå derned om formiddagen (hvis du har mulighed for det) der er som regel ikke ret mange mennesker ihvertfald ikke i det center jeg kommer
feb 2007
Ja, men man skal nemlig ikke sætte sig for store mål for så går det galt, fordi der kan være så lang vej igen at man giver op, hvis det lige står stille i en periode.
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 20
kunsten for dig er at motionere meget og forbrænde flere kalorier end du optager. Du kan regne dit ligevægts indtag ud ( søg på ovenstående sider ), hvilket betyder du finder ud af hvor mange kalorier du må indtage uden at stige eller falde i vægt. Og det er så her du gerne skulle ligge i underskud.
Så er spørgsmålet bare hvad du må spise. Personligt spiser jeg ALDRIG hvidt brød, og holder mig generelt fra produkter der indeholder hvedemel, sukker m.m. Pizza, durum, kage.. osv osv.. Men læs lidt på de sider under "KOST". Det er spændende læsning, og det får virkelig en til at tænke en ekstra gang når man spiser noget.
Hvor der er vilje, er der vej ! Så hvis du virkelig gerne vil tabe dig så skal du osse nok klare det.
apr 2007
jul 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Svar: 29
men begynd og spis flere gange om dagen. helst 6 som minumum. ha morgen mad og to hoved måltider. og ellers små mellemåltider. også hold dig fra alt usundt. tænk over hva du spiser. få fedt stoffer fra de sunde steder. olie, mandler osv. skær ned på kulhydrater. pasta,ris og brod. og få flere proteiner.
også lav masser motion. uden det skal være meget fysisk hårdt. da fedt forbrændings området er ved en relativ lav puls.
og lav evt motion to gange om dagen. en gang inden morgen mad. og engang om eftermiddagen eller aften.
jul 2007
Følger: 1 Fotoprofiler: 1 Svar: 29
og jeg laver lav cardio. løb, cross maskiner osv.
men overhoved ik høj intens, har virket fint på mig. fedtprocenten er godt på vej ned af. og ses tydeligt.
feb 2007
Overvægt og motivaion