{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.594 visninger | Oprettet:

Ondt i øjnene - Øjensmerter :'( {{forumTopicSubject}}

Jeg har gået med briller siden jeg var 4 år, og derefter kontaktlinser fra da jeg var 13 år – og nu er jeg 18 år. Jeg har +5,25 på begge øjne og ingen bygningsfejl.
Jeg har haft linser fra Louis Nielsen. Der har aldrig været problemer før for ca. 1½ år siden.

Start: Ondt i øjne i en mild grad – vi troede jeg sad for meget ved min lille pc. Det holdte jeg så op med, og det forsvandt kort i et stykke tid, men vendte derefter tilbage ved et kort influenzaforløb. Da influenzaen så var forsvundet gik det igen væk i et stykke tid og kom så tilbage ved en influenza mere ca. 1 uge senere. Siden er det kommet og gået, først i perioder med svingninger, hvor det sådan var hvert 20. minut jeg mærkede til det. I hele det lange forløb har jeg benyttet mig af mine linser, dvs. jeg ikke har gået uden dem.
I perioden, har jeg haft det så underligt og grimt, at jeg har lagt mig til at sove hver dag, jeg er kommet hjem fra skole og er derefter vågnet op uden det er gået væk, men hvor det bare stadig er der i en lidt mildere grad. I starten synes jeg lidt af smerterne forsvandt, når jeg fik noget at spise, men det var nok bare mig. Inden alt dette med smerterne trådte frem (tror det var inden) havde jeg synsbesvær. Og når jeg gik i Herning Centret f.eks. og kiggede ned ad Gangen følte jeg, at jeg nærmest svævede lidt, og kunne ikke se tydeligt. Jeg fik da en mildere styrke og så var det ellers fint for en stund.

Gjorde noget ved det: Da smerterne virkelig blev slemme, slemme og jeg græd meget pga. det, havde lavt psyke osv., var det allerførste jeg gjorde, at gå til min læge. Jeg fortalte det som det var, og at jeg var nervøs for at der var noget med mig. Jeg fortalte også, at jeg sommetider mærkede smerter i mit kranie/min hovedskal – hvor jeg har haft hul i hovedet som barn, og nu har et kæmpe ar efter det, men at jeg ikke vidste, om det havde noget med det at gøre. Det var ikke noget – lægen sagde blot, at det var arvæv, og at jeg skulle gå til min optiker og få dem til at kigge på mine øjne. De skulle så tjekke om jeg havde røde øjne, og om væsken i mine øjne var fin osv., og hvis ikke de fandt noget, skulle jeg komme igen… LÆG MÆRKE TIL DETTE
Jeg gik til optiker, og der var ikke noget med mine øjne. Jeg spurgte, hvad der så kunne forklare smerten og hun mente, at jeg havde ondt i mine øjne, fordi jeg skulle have læsebriller. Hun fortalte, at jeg så fint med linserne langt væk men kunne godt bruge mere styrke tæt på – faktisk kunne jeg trænge til flerstyrkeglas – men det kan man jo ikke lave i linser. Jeg troede hende ikke – og det viste sig, at min øjenlæge heller ikke troede hende.

Da jeg havde været der hos min optiker, blev jeg forhastet puttet ind oppe hos øjenlæge Susanne Madsen. Hun havde knap tid til mig, og fortalte at hun kun koncentrerede sig om linser ved voksne. Hmm. Min styrke var vist fin konstaterede hun, men så derved også at mine øjne var hævet, og mente at jeg skulle have nogle der sad bedre på mine øjn – disse sad altså for stramt. Tilmed skulle jeg ikke gå med linserne i så lang tid pr. dag som jeg gjorde, og skulle derfor ha’ aflastningsbriller for ellers ville jeg ende med ikke at kunne bruge linser mere, jeg havde altså ingen sygdom i mine øjne – HER ER JEG SÅ NU!! Kan jo ikke bruge linser mere nu.

Skrevet videre
Efter at have gået uden linser i nogen tid, gik jeg ind til Thiele i Herning Centret, hvor de havde en linse ekspert med 14 års erfaring.
Han arbejdede med mig, men fandt heller aldrig ud af, hvad der var galt med mine øjne.
Det eneste han kunne konstatere ved at kigge på mig, var at jeg havde ar i mine hornhinder, hvilket kunne betyde at mine linser havde gnavet mig = (jeg sætter aldrig mine ben i Louis Nielsen igen).
Det var ikke så mærkeligt, at han ikke fandt ud af noget, når jeg nu, ca. 1 år efter stadig har smerter i mine øjne - og IKKE går med linser.
Siden jeg afsluttede tjekkene hos Tommy, har jeg ikke brugt linser - og smerterne er stadig ikke gået væk smiley
Jeg døjer med det dag ud og dag ind, og det er belastende uden lige.
Når jeg trykker på mine øjne gør det ondt i mine hornhinder, mærkes det til, og det er utroligt ømt, men det lindrer også, når jeg trykker derind.
Det føles som om mit hoved er ved at springe indimellem og jeg er ofte svimmel.

Smerten (beskrivelse):
Symptomer: Koncentrationsbesvær, ondt i øjnene (styrefunktionen), gør efter tid ondt at have linserne i.

Har tænkt på om det kan være samsynsproblemer.
Altså hvor øjnene ikke arbejder ret godt sammen.

Hvis nogen har en anelse, om hvad det kan være, vil jeg rigtig gerne høre fra jer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ondt i øjnene - Øjensmerter :'(
  • #1   17. aug 2010 Hvilken type linser er det? 1-dags, hvor man smider dem ud om aftenen eller dem, man kan have i uafbrudt i en måned?

• #2   17. aug 2010 Har oplevet noget af det samme som dig. Har tidligere været kunde hos Louis Nielsen. Men efter jeg havde haft "hul" i øjnene 4-6 gange, skiftede jeg optikker. Har senere fundet ud af at Louis Nielsen er det største fusker firma man kan opstøve. Man får det der er tættest på den str. man skal bruge som de har i deres sortiment. HVORDAN KAN MAN TILLADE DET?!! Men er tydligvis skide lige glad med folk.

Men efter optikker skifte har jeg ikke de store problemer mere.

• #3   17. aug 2010 Mr Wandel
    Det lyder meget simpelt - vil jeg prøve.
    Havde du også ondt ind i tindingerne og bag øjnene?

Det bette egern
    Det var 1 dags. Hm.
    Men prøvede også med døgnlinser, som er hårde linser og det hjalp heller ikke.
    Og inde ved Thiele prøvede jeg med nogle virkelig kvalitetslinser, som gled meget flot på øjet og ikke gnavede men det hjalp heller ikke.
    Men tror heller ikke det er linserne, da det ikke er gået væk endnu jo.

Suppe Hue
    Ja de er fusker ad helved til.
    Sætter aldrig mine ben der mere.
    Hvis jeg nogensinde skal have linser igen, bliver det hos Thiele.

• #4   17. aug 2010 suppe Hue???
    Hvordan havde du "hul" i øjneene?
    Fordi dine linser gnavede dig?

• #5   17. aug 2010 Det SARS!!

• #6   17. aug 2010 Paw O
    Tag dig sammen.
    Skriv kun her, hvis du har noget seriøst at sige!!!!!!!!

• #7   17. aug 2010 Havde hul i hornhinden. Og det var fordi de var for små, men når man så var inde for at få dem til at se på det. Så smed de altid linsen ud, og gav mig en ny. Selv om den gamle selvfølgelig ikke fejlede noget.... Min bare. Var hos en øjnlæge i Roskilde som bare rystede på hovedet da han så navnet Louis Nielsen og sagde: endnu en af dem. Det siger bare en del om det firma.

Nu har jeg en lille lokal optikker i Holbæk. Og har aldrig haft nævneværdige problemer siden jeg skiftede.

• #8   17. aug 2010 Det lyder jo lidt skræmmende, hvis optikerne ikke tager deres job alvorligt og er ligeglade med folks øjne.. Jeg begyndte selv at bruge linser for ca. 10 mdr siden, da jeg er blevet mere og mere nærsynet med tiden.. Har altid haft en bygningsfejl, men har aldrig vænnet mig til briller og synes heller ikke det klæder mig... Så nu bruger jeg 1-dags linser til bygningsfejl og nærsynethed... Jeg har dog abonnement hos Profil Optik..
    Håber da at man finder ud af hvad der er med dine øjne, for det lyder da ret irriterende, og det må uden tvivl gå ud over din livskvalitet...

• #9   17. aug 2010 Suppe Hue.
    Okay. Havde du også ondt i dine øjne som jeg beskriver?

• #10   17. aug 2010 Det bette egern

Det går alt for meget ud over min livskvalitet smiley
    Det er utrolig hårdt.
    I starten græd jeg utrolig meget både da jeg kom hjem fra skole og i skolen da jeg snakkede i tlf med min mor osv.
    Og til sidst kunne jeg bare ikke holde det ud mere, så ville til øjenlæge, men hun fandt ikke ud af noget.
    Så nu ved jeg ikke, hvad jeg skal gøre.

Om morgenen er det lige som om jeg ikke har sovet, fordi mine øjne stadig er skide tørre og irritable.

• #11   17. aug 2010 Har du fået målt hornhindens bue? Altså hvor flad den er?

Jeg havde også problem med linser - fik fra Synoptik, men efter nogle år, kunne jeg ikke bruge dem mere pga. smerter og irritation.

For nogle år siden gik jeg så til min lokale optiker, der fortalte at min hornhinde var fladere end "normalt". Det betyder at det kun er få mærker linser jeg kan bruge.
    Startede med månedslinser, der var lavet "fladere", men efter en seriøs hornhindebetændelse på begge øjne, blev jeg frarådet at bruge månedslinser igen, da bakterierne aldrig kan renses helt af, anset hvor grundig man er.

Jeg fik så nogle 1-dags-linser, som er mindre end normalt. Det betyder at de kan sidde i øjet uden at nå derud hvor de generer. Nu kan jeg bruge linser igen.
    Har også bygningsfejl og linserne er tilpasset dette.

Min erfaring er at mange bare "glemmer" at tjekke for den slags og kun for bygningsfejl og styrke...

• #12   17. aug 2010 Sgu nok ikke lige så slemt som du har det. Jeg lider oz af migræne, så det gør det jo ikke meget bedre.

Jeg har stadig afmærkninger efter de linser fra LN, og de vil nok ikke forsvinde. Men har heller ikke problemer med det i dag.

Men alt andet lige, så lad være med at gå uden briller. Du skal ikke stresse dine øjne mere end højst nødvendigt.

• #13   17. aug 2010 Maria
    Tror ham manden Tommy som er linse ekspert på sit 14. år har tjekket mig for om min bue er flad eller hvad den er smiley

• #14   17. aug 2010 Suppe Hue
    Kan ikke gå med briller - jeg ligner jo en idiot smiley
    Har overvejet at prøve linserne igen, men er bange for det.

• #15   18. aug 2010 Tja, det troede jeg jo også han var, ham jeg kom op til i første omgang og fik linser. Ham der går under titlen "øjenlæge". Men det var han så ikke...

Kunne ikke se om du havde skrevet det nogen steder, men nævnte bare min erfaring.

• #16   18. aug 2010 Ja og mange tak Maria.

• #17   18. aug 2010 Lars S
    ødelægger ikke mit syn.
    har ingen symptomer på at jeg ødelægger det.
    for det eneste der sker ved at jeg ikke har briller er at mine øjne "kobler fra" indimellem - får hverken mere hovedpine af ikke at bruge briller end jeg gør når jeg bruger briller.
    Og jo, jeg har fine briller men det er glas med +5,25 og de kan ikke laves tyndere end de er nu smiley

• #18   18. aug 2010 Lars S
    Har været til øjenlæge, men skal nok igen.

• #19   18. aug 2010 nej det minder slet ikke om det
    har mest bare ondt ind i mine tindinger og mit hoved er tungt og er svimmel

• #20   18. aug 2010 har jeg også tænkt på, men det kan jo ikke passe at man har migræne konstant. det kommer mere i anfald jo.

• #21   18. aug 2010 det kan også være spændingshovedpine.
    det kan være SÅ meget.

• ...
    ... Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 395
    #22   18. aug 2010 Har ikke lige læst det hele igennem.
    Men det kan være hvis du ikke får nok luft til dine øjne, hvilket vil sige, at du ikke har linserne nok ude.. smiley

Håber det kan hjælpe. Har selv prøvet det mange gange.

• ...
    ... Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 395
    #23   18. aug 2010 Jeg fik fra min læge en recept på noget salve, jeg skulle putte i øjet. Det virkede ret godt.

• #24   18. aug 2010 Synes det virker underligt de ikke tager det "mere" seriøst.. Jeg går selv med kontaktlinser, så ved hvordan det er at have ondt i øjnene.. En af mine kammerater er næsten blind den dag i dag, fordi de ikke kunne se fejl på hans øjne.. trykket i øjnene var steget, og han er blevet opereret for det flere gange.. Dog vil jeg ikke lave en skræmme kampagne til dig hehe... Mener vist ikke "grøn stær" som det hedder, er så udbredt.. Men man skal jo altid være lidt påpasselig.. Og det man holder mest af, er vel sine øjne..

God bedring til dig smiley

• #25   18. aug 2010 Jeg tror Lars er inde på noget af det rigtige.. Migræne

• heine j
    heine j Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 106 Svar: 443
    #27   18. aug 2010 tror nu ikkke briller ser dumt ud til dig hvis man fandt et flot par.men når du bruger briller gør det så også ondt.ved hvis jeg ikke har mine på et stykke tid får jeg også ondt.briller er faktisk tit kønt til et ansigt. tror vist også du er lidt selvkritisk

• #28   18. aug 2010 Claus G
    Ved ikke om jeg decideret har tendens til at skele, men hvis man f.eks. kigger på billeder af mig, kan man se, at mit højre øje sidder mere til højre når jeg kigger ligeud. Det er som om jeg er lidt beløjet faktisk smiley
    Men det vil jeg da helt sikkert lige prøve at teste mig selv for, og så vil jeg da prøve at gøre det du råder mig til.
    Du er godt nok klog - hvor ved du sådan noget fra?

Heine J
    Ja, jeg er meget selvkritisk, men jeg ligner seriøst pis med mine briller, men det er ikke derfor, jeg ikke går med dem, det er simpelt hen fordi der er så meget styrke i dem så jeg føler at jeg svæver rundt.
    OG det er selvfølgelig også hos Louis Nielsen jeg fik dem. Hm.
    Så giver man 2500 kr. for et par faktisk meget fine briller og så føler man ikke at de passer en mht. styrke - hvorfor man går ind og får tjekket om det er den rigtige styrke, hvilket de selvfølgelig siger det er, da de nødigt vil til at skulle betale et par nye briller, fordi styrken er forkert,
    KÆFT noget fusk

• heine j
    heine j Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 106 Svar: 443
    #30   19. aug 2010 det kunne jo godt være du ikke kunne tåle lincer. du må da have svært ved at se hvis du ikke bruger noget med den styrke.du kan få en gratis synsprøve ved en alm optikker så kan man tage sine briller med så kan de måle hvad styrke de har og se om den styrke passer til dig.men hvis du spørger andre tror jeg nu heller ikke de syntes det er grimt. men ved selv hvor svært det er og vænde sig til.

Kommentér på:
Ondt i øjnene - Øjensmerter :'(

Annonce