754 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Natarbejde - kender du problemet? Natarbejde - kender du problemet?

Jeg arbejder på skiftehold 12 timers vagter
har derfor kun 10-14 vagter om måneden.. med fri perioder imellem.. normalt 2-3 vagter sammenhængende

har på det sidste fået søvnbesvær.. er ikke naturligt træt før ca. 05:00 ... og det er et problem hvis man skal på dagvagt kl. 06:00
min lyst til søvn er ligsom forsvundet..?? når jeg kommer jeg fra en 12 timers nattevagt kan jeg max tvinge mig selv til at ligge i sengen 3 timer.. og så bliver jeg rastløs.. har overvejet at snakke med min læge, men føler det er lidt til grin og komme der ned og sige: hej jeg er træt!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Natarbejde - kender du problemet?
  • #1   27. okt 2010 og er ALTID bombet og ør i hovedet.. men ikke søvnig

• #2   27. okt 2010 Har selv prøvet dét, dog med 8 timers vagter - 4-5 sammenhængende.
    Hvor længe har du haft arbejdet, og hvor længe har du haft problemet?

• #3   27. okt 2010 har arbejded der i 3 år ,,, og har aldrig kunne sove om dagen...

men det først inde for de sidste 3 måneder at jeg er begyndt at føle det som et seriøst problem hvor jeg decideret føler mig Sløj og meget uoplagt

• #4   27. okt 2010 Er det MEGET ensartet arbejde du har haft på det sidste? Eller er der sket nogle ændringer på arbejde? En ny medarbejder el. maskiner eller andet?

• #5   27. okt 2010 tjaeh, nogen kan holde til det, andre kan desværre ikke.. tag det ikke personligt, snakker af erfaring.

• #6   27. okt 2010 martin ... der er kommet nye folk .. men ikke noget der rør mig specielt.. eneste der generer mig i min afdeling er vores "desværre" ukompetente ledelse..

mads h.. præcis smiley , tager det ikke personligt for det er sandt.. eneste fordel i det hele er at jeg er den eneste på holdet der ikke er hvad at gå om kuld når kl er 4

• #7   27. okt 2010 martin .. ensartet .. tjah ... skifter lidt anlæg og aktiverer mig selv med diverse opgaver (ellers ville jeg kede mig ihjel..)

men har eks. en fri periode på 7 dage i træk .. selv der kan jeg ikke få styr på mit søvn mønster

• #8   27. okt 2010 Kunne tænkes at det er nogle ting der trykker dig psykisk (deraf mine spørgsmål), og derfor grunden til dine problemer.
    Men ja - ikke noget vi kan svare på, det bedste er at snakke med en læge, ingen skam i det.

• #9   27. okt 2010 det siger mine kollegaer også...

tager sku ned og får en snak med ham imorgen... synes bare det en mærkelig ting at komme med... det sku lettere med at brækket ben.. eller en lungebetændelse..

• #10   27. okt 2010 Sådan fik jeg det også efter at have arbejdet fast på nathold 5 dage om ugen i næsten 2½ år.. Løsningen var for mig at komme fast på daghold og det har jeg været i 2 år nu...

• #11   28. okt 2010 Du er nu officielt vampyr

• #13   28. okt 2010 jeg møder selv kl 3.30 hver morgen det er ikke helt det samme.
    men jeg har det også sådan at jeg vågner senest kl 4 når jeg har fri..
    kan måske tvinge mig selv til at ligge til kl 6. men så skal jeg altså op.. plejer aå at lave morgenmard og div. for kæresten når hun er her smiley

Kommentér på:
Natarbejde - kender du problemet?

Annonce