Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Fjerne tag på carport 2.000 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad skal jeg drikke efter træning ?
  • #1   7. nov 2010 vand

• #2   7. nov 2010 kakao

• christopher n
    christopher n Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 128
    #3   7. nov 2010 kakao !

• christopher n
    christopher n Tilmeldt:
    okt 2010

#4   7. nov 2010 haha lige 6 sec hurtigere smiley

• #5   7. nov 2010 Tim B og christopher N
    Hvorfor skal han drikke kakao?

• #6   7. nov 2010 Fordi det er bedre end ingenting.

der er åbenbart noget odiøst ved protein pulver der gør at han ikke kan indtage det........det er et mysterie

• peter N
    peter N Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 230 Svar: 550
    #7   7. nov 2010 altså bare mathilde kakao eks ? ;D

• christopher n
    christopher n Tilmeldt:
    okt 2010

#8   7. nov 2010 yes

• #9   7. nov 2010 Ja, men cocio smager bedst smiley

• peter N
    peter N Tilmeldt:
    aug 2007

#10   7. nov 2010 hvad indeholder kakao da ? smiley

• #11   7. nov 2010 Blackic E
    Så du vil altså mene at en halv liter kakao er godt efter træning?

• #12   7. nov 2010 mikkel .
    10 gram sukker pr 100mL

• #13   7. nov 2010 David det var vidst ikke det jeg skrev (-;

Jeg skrev det var bedre end ingenting. Hvilket jeg naturligvis fastholder

• peter N
    peter N Tilmeldt:
    aug 2007

#14   7. nov 2010 men hvorfor skulle kakao være godt ?

• #15   7. nov 2010 Man kan jo som så mange gange før henvise til denne artikel:
    http://www.bodybuilding.dk/artikler/kost-kosttilskud/drik-kakaomaelk-faa-store-muskler.html

Konklusionen er ganske god (hvis vi ser bort fra bodylab reklamen):

Er kakaomælk det ideelle?
    Selve konceptet i at tilføre kroppen protein + kulhydrat lige efter træning har længe været kendt som stimulerende for muskelvækst, men skal det netop være kakaomælk der indtages? Nej, absolut ikke! Kakaomælk er da ganske udmærket, men er langt fra det ideelle.

Problemet med kakaomælk er nemlig, at det indeholder langsomt optagelige mælkeprotein (80 % kasein og 20 % valle) hvilket ikke er den ideelle proteinkilde lige efter træning. Kulhydraterne som findes i kakaomælk består primært af rent bordsukker (en liter Mathilde Kakaomælk indeholder ca. 100 gram sukker) hvilket heller ikke kan betegnes som ideelt for sportsfolk (eller andre for den sags skyld) at indtage i rigelige mængder.

Bedre alternativer?
    Det ideelle at indtage efter træning er et mix af hurtigt optageligt protein samt sunde og hurtige kulhydrater. Bodylab Whey 80 og Whey 95 består begge af 100 % ren valleprotein hvilket optages meget hurtigt af kroppen. Som kulhydratkilde anbefaler vi et par bananer, nogle håndfulde rosiner eller andre hurtigt optagelige kulhydrater. Bodylab Carbs kan også anvendes.

• .The Man .
    .The Man . Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 49
    #16   7. nov 2010 en iskold Tuborg fra kassen hvor duggen den stille og roligt render ned af...!

• #17   7. nov 2010 You're yet to know .
    Tun eller æg? måske ikke lige et alternativ til hvad man kan drikke, men mere hvad man kan spise smiley

• #18   7. nov 2010 .The Man .

hah, lige mine ord! gjorde jeg hver gang jeg havde været oppe og træne med en af mine gode venner, no wonder vi aldrig kom ret langt med den træning

• #19   7. nov 2010 You are there to know:
    Vrøvl. Kvaliteten af artiklerne fejler ikke noget. Du kan jo prøve at påvise fejl i det skrevne.

Det giver naturligvis ikke mening, da det skrevne er ganske rigtigt.

• Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 79
    #20   7. nov 2010 Tror en mere relevant ting at fokusere på vil være din kost. Spis rigtigt og du har ikke brug for proteinpulver eller kakao xD

Men for at svare på dit spørgsmål vil appelsin juice blandet op med chia frø nok ikke være en dårlig ide smiley

• #21   7. nov 2010 Peter P

Det kommer an på hvordan man ser på det.

Jeg kan ikke nå at indtage alt det protein, som er idéelt for mig når jeg træner, derfor bliver jeg nødt til at bruge proteinpulver som et kostTILSKUD! - læs, det erstatter ikke maden, men supplere.

• Peter P
    Peter P Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 79
    #22   7. nov 2010 @Lasse

Ja ok, hvis man gerne vil være ordentlig stor, så hjælper det selvfølgelig med proteinpulver.
    Jeg er bare selv typen der går meget mere op i at være stærk (Normalt tonet) fremfor at være pumpet, derfor jeg har et lidt andet syn på tingene smiley

• #23   7. nov 2010 You're yet to know .

Ja? - Jeg siger da heller ikke andet. Dog kan man ligeså godt inddrage tunen og div. andre ting i sin kost. - jeg kan simpelthen bare ikke nå at æde så meget proteinindholdigt, derfor supplere jeg med proteinpulver - og det skader sgu ikke.

• #24   7. nov 2010 You're yet to know .

Det er jeg helt enig med dig i!

Hellere naturlige produkter end ting der er kommet ud fra en masseproduktion på en fabrik.

Ligesom min Gamle matematiklære altid sige:
    - Hellere ryg hash eller andre naturlige produkter end speed og alt det andet lort.
    (self. skal man holde sig fra det hele)

• #25   7. nov 2010 You're yet to know .
    Hvor tror du lige at proteinpulver kommer fra?

• #26   7. nov 2010 You're yet to know .
    Proteinpulver kommer ligeså meget fra en fabrik som kyllingebryst

• #27   7. nov 2010 You're yet to know .
    Faktisk ja... Har du nogensinde prøvet at læse på bagsiden af en pakke kyllingebryst?

• #28   7. nov 2010 You`re yet to know.

Du bliver ved med at postulere at protein pulver er et "unaturligt produkt". Er du klar over hvordan det produceres?

Det kunne være intressant at se hvad du lever af i løbet af en uge , når du nu er så opmærksom på tilsætnings stoffer.........enough said

• #29   7. nov 2010 You're yet to know .
    hvad du skal holde øje med? Ja sådan cirka ALT udover protein

• #30   8. nov 2010 Der findes stort set (i dag) ikke et produkt som ikke er behandlet, med mindre du handler økologisk eller biodynamisk. Mælk, frugt, kød, you name it.

I øvrigt kan du købe økologisk ærte protein hvis du er bange for tilsætnings stoffer (-;

Kommentér på:
hvad skal jeg drikke efter træning ?

Annonce