Besvimer? Besvimer?
Hej BB
Lige siden jeg kom ind teenager årene, der har jeg døjet med svimmelhed, og har besvimet rigtig tit.
Første gang det skete, var jeg 12 år , og lavede ikke andet end at stå alm. med begge ben placeret på gulvet, men fra det ene sekund til det andet, faldte jeg bagover, og slog mit baghovede rigtig hårdt mod betongulvet s: Blev meget bange self...
Men var kun" væk" i et par sekunder, inden jeg kunne rejse mig langsomt op igen..
Siden har det foregåret meget hyppigt. Et par gange hvert halve år, tit var det dog fordi jeg rejse mig hurtigt op fra liggende stilling til stå position.
I dag er jeg 20 år, og de seneste par år, er det blevet lidt værrere. Jeg besvimer/bliver svimmel et par gange om måneden nu. Jeg når altid at række ud efter noget støtte, eller at ligge mig på jorden/gulvet inden jeg bliver "væk"..
Lige inden jeg besvimer, så sortnes det for øjnene, og en vind/storm lign. lyd høres i mine øre. Og min krop bliver følelsesløs, og falder sammen.
Jeg besvimer hvis jeg har siddet på en stol eller lign og rejser mig op ( rejser mig altid langsomt op) og besvimer hvis jeg rækker ud efter noget på den nederste hylde i en supermarked.
Ja det er blevet så slemt, at jeg ikke en gang kan være med på mit fitness holder længere, fordi jeg ikke kan ligge på en træningsmåtte og rejse mig, uden jeg besvimer igen.
Og har også prøvet det med, at bare gå f.eks på gaden, og så blive svimmel, og tæt på at besvime..
Vil lige sige at jeg har været FLERE gange ved lægen med det, men de siger jeg ikke fejler noget ? Jeg har jern nok i kroppen, og mit blodprocent er fint..
Men i dag skete det igen, og jeg faldte ned af 5 trin på vej op til min lejlighed....
Kan det passe at jegs akl leve med det resten af mit liv ?
Nogle der kan komme med råd og forklaring på min svimmelhed/besvimen?
på forhånd tak
jan 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 38 Svar: 191
feb 2010
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 17 Svar: 3.038
Ja beklager mit korte svar, men ser ikke andre muligheder.
feb 2009
Følger: 37 Følgere: 36 Emner: 7 Svar: 30
Nicolai : Helt ok
feb 2010
Min veninde har lige fået et scanning pga svimmelhed og hovedpine. Dog ikke fået svar endnu.
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 77 Svar: 359
Den "kigger" på din hjerne. hvor det sandsynligvis forgår :-S
jeg er ikk helt 100% sikker på at det lige hedder MRI men jeg tror det
Mvh Emil
feb 2009
feb 2009
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 15 Svar: 131
Jeg har lige siden jeg var 10 år haft svimmelhed besvimet i forbindelse med min mens. Lægerne aner ikke hvorfor det sker. så jeg har lært at leve med det
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 1.654
feb 2009
David : Det med svulst er da meget betryggende s: pyha... Men mit blodtryk er fint siger lægen..
aug 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 59 Svar: 1.101
Han røg til en scanning, og de vurdere at det var små blodpropper der passerede, og derfor besvimede ham. ( han har røget i mange år, så sikkert derfor, er x ryger nu)
Det undrer mig at du ikke er blevet sendt videre i systemet, når du besvimer så ofte .... min far blev sendt videre første gang han henvendte sig.
nov 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 15 Svar: 131
Ellers også lige efter en besvimelse så ring 112 eller vagt læge så det kan blive undersøgt med det samme
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 41 Svar: 1.344
feb 2010
Fordi der findes mange elendige læger i dagens Danmark.
Min mor blev sendt hjem med en besked om at hun skulle tage et varmt bad. Det viste sig så at hun havde alt for højt blodtryk.
Så jeg ville helt sikkert skifte læge, hvis min læge ikke kunne komme med en diagnose.
aug 2007
feb 2009
Mette : Jeg er kun "væk" i 10-15 sekunder ca, og kan godt se noget, men jeg kan ikke bevæge mig, eller høre noget når det sker.
Vil helt klart prøve lægen igen, og hvis hun ikke gør noget ved det, så burde jeg nok skifte.
Dr. Perle : Har fået målt mit blodtryk, og lægen siger at det er fint
feb 2009
Jeg glemte at fortælle til jer alle , at mit stofskrifte er lidt for højt, og at lægen tror at det kan have noget med det at gøre..
Men det syndes jeg bare lyder mærkeligt ???
aug 2007
det kan kun have noget at gøre med dit stofskifte, hvis det er usandsynligt højt. Her snakker vi om så højt at din gennemsnitstemperatur er 1-2 grader over det normale.
feb 2009
Men jeg har nemt ved at tabe mig, det har jeg da fundet ud af hehe.
Men altså, må jo smutte til læge igen.. Det ikke rart.
feb 2009
JA, det er MEGET ubehageligt
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Fotoprofiler: 1 Emner: 140 Svar: 330
jan 2009
Følger: 14 Følgere: 14 Fotoprofiler: 1 Emner: 12 Svar: 390
lægerne ville heller ikke tjekke mig igennem og lige ved min sygdom der kan man ikke måle noget på mig når jeg er vågnet op.
men vil virkelig råde dig til at tage til lægen og banke i bordet. kan også have noget med din balancenerve af gøre.
har du kørekort?
feb 2009
Var egentlig ikke planen, ville have ventet til sidst på ugen, men i morges faldt jeg sammen igen, og ramte mit hoved ind i bordet ( komisk havde det nok set ud hehe)
Da jeg fik det bedre, så rejste jeg mig op igen, men så blev jeg svimmel igen, plus at jeg fik ekstremt kvalme, og at jeg blev pludselig meget træt ??? s: s:
Jeg bestilte en taxa, og tog direkte til lægen, hvor jeg havde fået en aflyst tid.
... Lægen tog mig ikke seriøst ( det var tydeligt, at hun ikke gjorde det)
hun skrev en masse på et papir, og målte mit blodtryk, selvom jeg HAVDE sagt til hende at mit tryk var fint, og havde allerede fået det målt for en måned siden..
Hun sagde at mit blodtryk var en anelse højere, og at det er "typisk" for tynde piger, at blive svimmel ? HELT ÆRLIGT altså !!! Jeg vil have et svar, og får det aldrig.
Jeg sagde. at jeg ikke vil have det sådan mere, og at der må være mere galt, de må undersøge lidt bedre.
Efter jeg sagde det, så sagde hun at hun vil snakke med min læge ( hun er lægestuderene) og så ringe igen i morgen..
Øhhhh, tak ? - tror jeg ?? Hvis de nævner noget med blodtryk igen, så bliver jeg gal s:
Undskyld mit udbrud, men hvad syndes i ? Syndes bestemt ikke, at jeg bliver taget seriøst nok.. s:
jan 2009
jeg kæmpede med læger fra jeg var 13 til jeg blev 19 for at blive undersøgt, men ingen troede på mig.
så bank rigtig meget i bordet fordi noget bliver de nød til at gøre ved det.
hvis du evt siger du er rigtig meget svimmel så skal de sende dig videre til ørelæge som tjekker din balancenerve.
feb 2009
Min chef siger, at hun måske tror at det er en form for elepsi ? Eller Kan have noget at gøre med min p-stav jeg har i armen ? Men ved ikke helt...
Vil lige sige, at jeg altid har haft en dårlig balance, da jeg gik til ridning der havde jeg nogle gange svært ved at holde balansen, også selvom jeg har gået til det i 10 år hehehe.
jan 2009
men i hvert fald ville jeg sører for at få tjekket balance nerven når du i forvejen ved at den ikke er super.
du har vel ikke haft p-stav i armen siden du var 12? men den kan selvfølgelig godt være med til at forværre tingene.
feb 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 2.485
og hvis din læge siger der ikke er noget galt, så gå til en anden læge... Hvis du mener der virkeligt er noget galt, så gå til en tredje læge, eller en speciallæge...
Baboom? aaaarh!
feb 2009
Rene : Forventer skam ingen, men ville være dejligt med råd til hvad man kunne gøre. Og så KUNNE det jo være, at der var andre, som havde det samme som jeg
jan 2009
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 118
Det sortner for mine øjne virkeligt meget, jeg kan slet ikke se noget, alle lyde bliver meget lave, ligesom om jeg har høreværn på, også får jeg en sindsyg kvalme, og sveder... Jeg skal bare ned og sidde eller ligge, så kommer mit syn og hørelse tilbage, det er så ubehageligt..
2 af gange var nede på togstationen om morgenen, hvor der bare står en million mennesker - Det er så flovt.
feb 2009
Katrine H : JA det er dælme ikke rart
jan 2009
men synes helt klart du skal få det undersøgt godt. tag evt din mor eller en anden person med.
feb 2009
På mandag har de sat en halv time af, hvor jeg skal have undersøgt mit hjerte imens jeg er fysisk og stille tilstand... Tage nogle prøver, samt tage en masse diagnoder på mit bryst...
Pyha.. Glæder jeg mig ikke til
jul 2010
Følger: 1 Svar: 119
Bare vær glad for din læge gider hjælpe dig for mine gider ikke...
jul 2010
Følger: 1 Svar: 119
feb 2009
Tak for dit var
jan 2009
men lad dem ikke stoppe ved hjertet som .... også skriver så kan det være mange ting som den kan være gal med ikke kun hjertet.
jeg har selv været hele turen igennem med hovede osv.
feb 2009
Og den ligger fint...
Det er jo gode nyheder, at mit hjerte fungere fint... Kan ikke være mere glad.
MEn må indrømme, at jeg er godt træt af, at jeg måske i sidste ende må leve med mine besvimelser s:.... suk..
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 77 Svar: 359
Emil
Besvimer?