1.290 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Panodil piger Panodil piger

Hej Baboom,
Jeg hørte lige i radioavisen, at der bliver flere og flere af de såkaldte panodil piger som bliver indlagt med en forgiftning af smertestillende piller. 1 om dagen, siger tallet nu.
De er alle mellem 12 og 20 år gamle, hvilket jeg synes er meget ungt.

Er jeg den eneste som synes det er fuldstændig grotesk og hører at sådanne tilfælde kan lade sig gøre?
Der er en stigende tendens til bare at sluge en pille hvis man vågner med hovedpine eller bare sluge en pille for at komme igennem dagen.
Jeg synes det er fuldstændig sindsygt!!

De afsluttede med at sige at man overvejer at smertestillende piller skal gøres sværere at få fat i.

Hvad er jeres holdning til det her?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Panodil piger
  • #1   14. feb 2011 Min lillesøster har en veninde som er 13 år gammel og flere gange har prøvet og tage sit liv med penodiler fordi hendes forældre er ligeglad med hende men kommunen vil INTET gøre smiley men jo da jeg startede med mit stress var en penodil ikke unormalt, men nu tager jeg sjældent

• #2   14. feb 2011 Det er frygteligt for veninde, desværre er hun ikke informeret rigtigt.
    Jeg skrev en rapport engang i 10. tror jeg eller 1. g omkring unge og selvmord. Og netop panodil metoden er en rigtig dårlig idé.
    Der skal 165 panodiler til for at slp en 16 årig pige i hjel, og de skal tages over en bestemt periode, og det er en langsom og pinefuld død hvor hendes organer faktisk holder op med at fungere.

Jeg håber du har bedt din lillesøster om at sige til sin veninde at det ikke er vejen frem, og at hun burde, som pige stå nede på kommunen og banke på døren til de vil hører.
    Jeg ved hvordan kommunen er, har selv bøvlet med dem i dette tilfælde. Men håber virkelig at denne veninde får det bedre.

Jeg er til gengæld glad for at hører at du er holdt op. Synes det er så synd at unge mennesker skal igennem det.

• #3   14. feb 2011 Jeg døjer til tider med migræne lignende hovedpiner, og ja, der ryger der altså nogen piller for at komme igennem en dag. Hvis jeg skulle til at købe mine Ipren på recept, så ville jeg da være lidt træt af det.
    Men man kunne jo evt. lave så man skal være 18 for at købe håndkøsmedicin.

Men det er jo svært for forældre at gøre at børn ikke kan få fat i den slags piller, da det jo er nogen piller næsten alle familier ligger inde med. Uanset hvad, hvis de vil have fat i dem, så skal de nok også få fat i dem.

• .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 1 Svar: 119
    #4   14. feb 2011 Jeg tror ikke det er pillerne der er problemet med de piger tror nærmere man skal være mere obs på at se når der er noget galt psykisk... jeg har selv en veninde der var meget tæt på et vellykked selvmordsforsøg med panodil.... og er overbevist om at selvom pillerne havde været svære at få fat i sku hun nok have fået dem....
    men i fleste tilfælde er det jo et råb om hjælp......
    og deruover er jeg selv "afhængig" af panodil og stærkere smertestillende piller for at klare en hverdag... har jeg været sinden jeg var 19, og ville godt nok være godt træt af ddet hvis jeg hele tiden sku til lægen for at få dem. derudover tror jeg der ville være rimelig meget længere kø hos lægerne...

• #5   14. feb 2011 Kim M -> Jeg taler ikke om at man ikke må tage dem når man har migræne. Det lider jeg selv af, men der kan panodil slet ikke gøre noget. Jeg tager piller der kan slå en kat i hjel tror jeg smiley Og jeg HADER at tage dem for jeg bryder mig ikke om at kroppen ikke selv får lov at ordne hvad der er galt.

.. . De fleste tilfælde er det et råb om hjælp?? DET ER ALTID ET RÅB OM HJÆLP. Sig hvad du vil, men det er det. Så kan folk benægte alt de vil, for det er det ALTID.
    Ja hun havde med garanti fået fat i de piller hvis hun ville, men er måske lidt mere til Kims foreslag med at man skal være fyldt 18 for at købe.
    Hvorfor er du afhængig af det? Det er smertestillende piller, de er forholdsvis milde og du bliver imun på et tidspunk og så skal du over til at anvende kodimagnyler, og så videre.

• .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

#6   14. feb 2011 Jeg bliver nød til at tage smertestillende for at kunne klare en hverdag fordi jeg har smerter sjovt nok;)
    jeg ved goddt man bliver immun... men man har ddesværre ikke altid et valg.... syntes os det er en god ide som kim siger med man skal være over 18... syntes der er mange ting i dk man kan købe når man er alt for ung...

• #8   14. feb 2011 .. . Har du overvejet at finde ud af hvor dine smerter kommer fra? Det er ikke normalt at have smerter dagligt. Du forgiftig kroppen bare meget meget stille og roligt.

Camilla Migræne og menssmerter, ja ulideligt!

• .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

#10   14. feb 2011 Dorthe jeg ved godt hvor mine smerter kommer fra men der er ikke noget at gøre for at minske smerterne på andre måder... og så må man tage hvad man kan få.... jeg ved godt det ikke er godt... men det ikke alle der er så heldige at have et valg...

• #11   14. feb 2011 Okay, jamen min mor døjer med sin ryg. Har du et link eller noget til det??

• #12   14. feb 2011 .. . Desværre lever jeg efter et princip der hedder: du kan hvad du vil! Så jeg kan ikke følge dig

• .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

#13   14. feb 2011 dorthe det er os fint og leve efter... men du ved nok ikke mere end diverse læger og kan umuligt sætte sig ind i min situation... så...

• #15   14. feb 2011 Nej jeg kan absolut ikke sætte mig ind i din situation. jeg kan kun sætte mig ind af, at der må findes en løsning.
    Der skulle også 11 læger til at sige at et barn ikke havde slugt et batteri, men efter døden tog de langt om længe et røntgen.. hmm hov hvad var det?

Jeg ved kun at jeg selv har været meget syg altså i sindet. Og det eneste min psykolog kunne fortælle var at der fandtes psykiatere som kun kan finde ud af at udskrive piller.
    Det nægtede jeg, og fandt andre alternativer og er i dag rask. UDEN piller.

Jeg synes bare det er synd fordi jeg ser hvad min egen mor hun kæmper med.

• .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

#16   14. feb 2011 jeg har været i behandling på hospitalet i flere år... min læge har konsulteret forskellige læger fra forskellige steder i verden til en konferance for at finde en løsning, og har gået hos andre end ham.. ikke alt kan løses med positive tanker desvæære selvom det lyder meget godt det hele... så skal man lige huske det ikke er alt og alle det fungere på.. og ja jeg forgifter måske min krop på den ene og den anden måde... men kan garantere dig for hvis du havde mine smerter havde du gjort det samme.... selvom du hader piller... for jeg har været på præcist samme måde...

• #17   14. feb 2011 WHY GIVE A FUCK!

• #18   14. feb 2011 .. . Det er jeg sku ked af at hører. Men det undre mig bare stadig med de smerter du siger du har som ingen kan finde ud af hvad er. At der "kun" skal panodiler til.
    Håber alligevel du kommer af med det.

• #19   14. feb 2011 Spiser sq sjældent piller, og 9/10 gange er de total unødvendige!
    Og helt ærlig. Folk der er dumme nok til Stadigvæk, at prøve og tage deres liv med panodiler er jo f***ing dumme, og fortjener sq det lort de udsætter dem selv for!!! Hårdt sagt, ja, men nu har det været fremme Så mange år, at du brækker dig før du dør, så forstår ikke hvorfor folk ikke er blevet klogere?! Måske man skulle hjælpe dem lidt på vej, eller lave en selvmordsanvisning?
    Vil man så inderligt dø, så er commercielle produkter sq nok ikke vejen frem.

Og når alt det så er sagt, så er det sq sørgeligt man ikke søger hjælp istedet.

• #20   14. feb 2011 BOPPELOP -> problemet er jo netop at selvmord er et røb om hjælp. De vil jo ikke dø, men de bliver da godt skuffet når de vokser op og er velfungerende hvis deres nyre så ikke virker på grund af deres teenage lort.

• .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

#21   14. feb 2011 Jeg siger ikke at folk ikke ved hvad det er... jeg siger der ikke er noget at gøre ved det... der er en stor forskel..

• .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

#22   14. feb 2011 og tager også andet en panodil... tager panodil sammen med andre smertestillende..

• #23   14. feb 2011 .. . Fy føj smiley Ønsker dig det absolut bedste.

• .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

#24   14. feb 2011 tusind tak;)

• #25   15. feb 2011 Ninna J --> Jeg er fuldstændig enig med dig i din mening med pille misbrug.
    Det er ikke i orden og kroppen ødelægges langsomt.
    Med hensyn til selvmord så er der ingen undskyldning og jeg vil mene at man virkelig ikke har lyst til at begå selvmord hvis man propper sig med smertestillende piller. Det er rigtig svært at dø af og du dør meget langsomt og smertefuldt.

• #26   15. feb 2011 I mange tilfælde er det jo slet Ikke selvmord de vil opnå, men nærmere opmærksomhed og en form for råb om hjælp, dem der virkelig vil begå selvmord gør det sku så de dør af det .

Min søster har gjort det to gange, og det er forfærdeligt at opleve.

• #27   15. feb 2011 Det lyder forfærdeligt det med din søster.

• #28   23. mar 2011 Det er et råb om hjælp og IKKE for at få opmærksomhed!!

• #29   25. mar 2011 ninna J

din fucking klovn :| forsøg på selvmord er et råb om hjælp, ikke at æde piller...

• #30   26. mar 2011 Men hvis man er psykisk syg, så er det nogen gange den nemmeste måde at råbe om hjælp på.. Det er en svær verden det her, og mange mangler hjælp til deres smerte, så tit føre de den psykiske smerte ud til det fysiske..

• .. .
    .. . Tilmeldt:
    jul 2010

#31   28. mar 2011 Man kan selvfølgelig ikke sætte sig ind i hvorfor folk prøver at begå selvmord eller bruger pillerne som et råb efter hjælp... kan kun forestille mig man kan sætte sig ind i det når man har været i situationen... men man skal sku passe på med at dømme folk for at gøre disse handlinger for man kan aldrig vide hvad der ligger til grund for det... og du kan ikke vide hvilke forfærdelige ting disse mennesker kan have været ude for...

Kommentér på:
Panodil piger

Annonce