hjælp vedr kost. og træning. hjælp vedr kost. og træning.
Hej BB Jeg er 15år gammel.
jeg er 175cm og vejer 53kg.
Mål er bare blive større rent Muskel mæssigt. Jeg har her igår købt 2 kilo protein pulver. Og nu vil jeg gerne igang med at træne seriøst 3-4 gange om ugen. jeg er startet i fitness world her for 2måneder siden hvor jeg bare har trænet løst.
Men nu vil jeg gerne igang med at træne seriøst. Jeg har læst en masse og tænkte på at starte på et program jeg så på getbig.dk
det her.
http://www.getbig.dk/article.php?id=1&3 ... et_program
vil gerne have nogen råd omkring hvad i synes om den idé? da jeg er ny og ikke en tidligere erfaren styrketræner?
også Vedr. kost. som er det jeg mest har spørgsmål til da jeg synes jeg er ved at have meget godt styr på træning. nogen gode råd Evt. hvor meget jeg skal spise for at få større muskler har hørt at man cirka skal spise 1-2 gram protein pr kilo man vejer om dagen. vis det rigtigt hvad så med fedt og kulhydrater.
Ved ikke om mine spørgsmål lyder helt væk. men ville bare gerne have noget hjælp. Eller vis nogen havde et godt træningsprogram til en der er ny i gamet gerne 4 gange om ugen ellers så 3 gange om ugen.
mit største mål er at få en stor markeret overkrop, som nok de fleste vil.
Jeg er som sagt 175 høj og vejer 53kilo jeg regnede ud hvad mit kalorie indtag med træning på 1-3 gange om ugen er: 2150kr kalorier så skulle jeg ikke tage på eller tabe mig. Men som sagt vil jeg jo gerne tage på= altså muskel mæssigt og ikke fedt mæssigt. Men hvormange kalorier oveni i de 2150 kalorier skal jeg så spise jeg vil ikke blive "fed" så er man nød til at spise så man bliver "tyg" også bagefter cutte eller kan man godt bare spise så man blive stor og markeret vis i kan følge min tankegang?
jan 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 12 Svar: 74
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Fotoprofiler: 1 Emner: 159 Svar: 951
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 235 Svar: 992
jan 2009
apr 2008
Ryg biceps: 4 øvelser ryg og 3 øvelser biceps
Ben skulder og mave: 4 øvelser ben, 4 øvelse skulder/nakke og 3 øvelser mave.
Hver øvelse skal indeholde 3 sæt med mellem 8-12 reps.
bare kør det i den rækkefølge.
Spis 1,5 gram protein pr kg kropsvægt om dagen - del det ud over 6 måltider.
Spis hurtige kulhydrater før og efter træning - altså frugt og hvidt brød osv. Drik en shake og spis en banan lige efter træning. Køb evt noget weight gainer hvis du er tynd.
Spørg om råd i det center du træner i.
apr 2008
jan 2009
Cmoz X* tak vil prøve på at få spist de 2700 kalorier om dagen hvad med de dage hvor jeg ikke træner, hvor meget skal jeg spise der? og jeg vil følge det trænings program jeg selve har sat ind synes det er mere overskueligt. Og de 2700 kalorier det er incl protein shake ikke? men hvormange procent af min kost skal bestå af fedt og kulhydrater skal jeg bare koncetrere mig om at få de kalorier eller hvad?
apr 2008
For mere energi spis en banan eller drik kaffe/red bull før træning, og husk at drik massere vand mens du træner.
apr 2008
jan 2009
jan 2009
apr 2008
Men det ser fornuftigt ud, men jeg selv ville køre 3 sæt pr øvelse, og min. 3 øvelser pr muskelgruppe - max. 4 øvelser pr muskelgruppe.
Hvis vi nu siger du tager fx. 15 reps i et sæt, så træner du udholdenhed.
men hvis du tager 8 reps i et sæt træner du mere styrke, og stiger hurtigere i vægt. Jeg selv køre 12-10-8, det første sæt varmer muskelen op og det sidste sæt har jeg allermest vægt på, altså jeg stiger i vægt for hvert sæt jeg tar, du skal fornemme hvor "smadret" du er i muskelen efter du har kørt øvelsen, og derfor kan man spide et ekstre sæt ind så det ser sådan her ud: 12-10-10-8. Du får efterhånden en fornemmelse af hvad du selv synes du får mest ud af.
Hvis nu vi siger du feks spiser 3-4 g protein pr kg kropsvægt vil du tage proteinet på i fedt, altså det vil omdanne sig til fedt.
Du vil i hvert måltid max kunne optage 30 gram protein, uden det sætter sig som fedt. Husk at du aldrig må føle dig sulten, spis altid når du er sulten.
Det er godt at spise et stykke frugt inden træning, og efter træning er det fornuftigt at drikke en shake og spise et stykke frugt.
Det ville være godt hvis du kunne få en ven med på din idé om at træne, så i kan presse hinanden til lige at løfte vægten et par ekstra gange, og evt hjælpe med at løfte vægten hvis det sidste rep er for tungt, jeg selv har fået et godt udbytte ud af at træne sammen med venner, så vi kan præsse hinanden.
apr 2008
Du kan måske også få dem til at hjælpe dig med et kostpogram.
jan 2009
Og ja jeg har også nogle venner som træner i centeret hvor jeg også træner som jeg kendte i forvejen, men de er ikke så "seriøse" eller hvordan man kan sige det de træner ikke faste dage men nogle gange træner jeg med en ven men jeg vil gerne træne faste dage, da jeg har arb. så Venner må komme med de dage vis du kan følge mig.
og ja ved godt jeg træner udholdenhed i mange gentagelser men det program jeg kører det kører hårdt i første uge med få gentagelser også omvendt i ugen efter ved ikke så meget om det læste det bare på siden og synes det lød meget fornuftigt nok har fået det anbefalet af min skolelærer som selv havde været på det. men ellers vis du har en nogle øvelser som kunne komme ind på træningsprogramet lytter jeg meget gerne skal selvfølgelig ikke overtræne men som du selv siger kan man godt træne 3-4 øverlser pr muskel gruppe og har selv prøvet det og synes også det var lidt tyndt så vil meget gerne have 1 øvelse eller 2 mere pr muskel gruppe vis det var.
og hvorlang tid skal jeg bulke/ ligge i kalorie overskud? og skal jeg så cutte bagefter eller hvad lyder planen på
apr 2008
Kender godt det med at ens venner træner lidt useriøst, men hvis du træner på faste tidspunkter kan det være du møder andre der træner samtidig, og du vil naturligt komme i snak med dem, og så evt kør samme øvelser som de gør.
Du spiser bare løs det næste halve år, siden du er så tynd som du er -(ikke noget ondt ment i det, er egentlig ret misundelig) - vil du hurtigt kunne se resultater, og du bliver naturligt hurtigt markeret.
Du behøver ikke at bekymre dig om at cutte endnu overhovedet, bare se at få opbygget noget masse.
Hvis jeg var dig ville jeg bulke det næste års tid, og hvis du ikke rigtigt synes du tager på i vægt, så spis noget mere og evt køb noget weight gainer - det indeholder en masse kcal, som får dig til at tage mere masse på end normalt proteinpulver.
Men du kan se på din krop hvordan det udvikler sig, hvis vi siger du har fået opbygget en del masse, og ikke har fået sul på kroppen behøver du jo slet ikke cutte.
jan 2009
apr 2008
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBBentoverTriExt.html
Men ellers søg lidt rundt her inde, der er rigtig mange øvelser, du kan evt køre Liggende extensions/fransk press med håndvægte, hvis du gør det i forvejen, så prøv med vægtstang, men kan godt følge dig i at det er lidt svært at finde balancen i starten.
Eftersom du lige er begyndt med at træne, så gør nogle øvelser du føler dig godt tilpads ved, og derefter prøv med nogle andre øvelser efterhånden, du skulle jo gerne helst finde en eller anden form for velbehag ved at træne.
Men snup et kig herinde der er rigtig mange gode basisøvelser, men sørg for at løfte korrekt da man nemt kan ødelægge sine skuldrer og ryg hvis man ikke passer på, spørg evt rundt i centeret om de lige vil holde øje med om du tager øvelsen rigtigt. Husk at køre reps'ne langsomt og jævnt, istedet for bare at knalde massere af vægt på og køre super hurtigt, altså få kg og kør reps'ne langsomt.
Nå her er linket:) :
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html
apr 2008
Selvom der måske er et par videoer med triceps øvelser hvor de bevæger overarmene med løsvægte eller med kapel, så lad være med at begå den samme fejl som dem - sørg for at holde overarmene helt stille med mindre du kører triceps dip osv. Håber ikke det er alt for forvirrende, ellers så spørg.
apr 2008
http://www.bodybuilding.dk/
jan 2009
jan 2009
apr 2008
jan 2009
jan 2009