Overbelastning af menisken Overbelastning af menisken
Ja jeg er begyndt at løbe en smule efter min graviditet .
Hver gang jeg løber eller bare går en tur med barnevognen , hæver mine knæ op så de er på str. med mine lår og får mange smerter i begge knæ ..
Var så ved lægen den anden dag og fik den besked at jeg har overbelastet menisken i begge knæ pga alle de kg (20 kg) jeg pludselig tog på under min graviditet .
Jeg deltog i IFORM løbet i lørdags selvom jeg dog fik af vide at det ville min læge langt fra anbefale mig .
Da jeg havde løbet 3 ud af 5 km , begyndte mit knæ at sige "knæk" hver gang jeg gik eller løb .
Har nu haft store smerter i begge knæ lige siden .
Har næsten ikke kunne stå op i dag .
Har taget 2 parmol og 1 ipren (staves?) af 2 gange ..
Det har ikke virket endnu .
Andre der har prøvet at skade menisken ?
Eller nogen der har en idé om hvad jeg skal gøre ?
På forhånd tak ! Og undskyld hvis det blev lidt langt ..
Ninna
apr 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 110
Men nok bagklogskab.
Jeg ville noget ringe til en fysioterapeut imorgen, og fortælle dem om hvordan og hvorledes, det kan være at de eventuelt kan gi' dig nogle tip og øvelser.
Om ikke andet kan de ihvertfald nok hjælpe dig væsentligt mere end BaBoom kan
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 67
Tænkte at der måske var nogen imellem som dyrkede lidt sport .
apr 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 110
Umiddelbart ville du nok få mest ud af at ringe til en prof imorgen, så får du heller ikke alt muligt skrammel med herinde fra, af folk der engang har læst om en gut der hørte fra en onkels kæreste at hun havde en far der engang havde ødelagt menisken og havde hørt at man bare skulle smører det ind i karrysalve og hænge med hovedet ned af i 36 timer..
med andre ord, du får ordentlige informationer
maj 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 67
Jeg må ringe til en prof i morgen ..
Tak for det i hvert fald .
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Fotoprofiler: 1 Emner: 21 Svar: 365
Overbelastning af menisken