585 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

'Food Replacement' 'Food Replacement'

Hej der.
Jeg ved ikke ret meget om fitness, og jeg ved ikke ret meget om vitaminer, protein pulver, og så videre.
Men jeg har haft kigget lidt rundt omkring på nettet, og har læst lidt om dette "Food replacement". Jeg har ikke lige umiddelbart fundet ud af hvad det danske ord for det er, og om det overhovedet er lovligt her i danmark.
Men... Landet ligger sådan, at jeg af personlige årsager har mange problemer med at få spist. Ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg oftest ikke er i stand til det.
Så, jeg har længe tænkt over om der fandtes noget jeg kunne bruge, i stedet for at spise, og faldt så over det der kaldes "food replacement".
Er der nogen, der har erfaringer med det? Eller noget viden? Jeg er godt klar over det højst sanssynligt er sundere for kroppen at spise, men hvis man skal vælge imellem ingenting, eller dette food replacement...?
Er der nogen lov omkring det i danmark? Og kan det være risikabelt, er der nogle former for 'indhold' jeg skal undgå?
Det skal lige siges, at jeg går ikke efter et vægttab, selvom det dog ikke ville gøre noget at jeg tabte mig lidt. Men som standardpunkt, så søger altså bare efter noget der 'holder mig i live', så jeg også har noget energi i kroppen... Ellers føler jeg mig meget let træt og så videre smiley

Bare generel viden omkring emnet ville være dejligt, da jeg egentligt selv ikke ved en disse om det.
Hvis der er andre forslag til ting, der kan bruges i stedet for, er det velkomment. Helst væsker.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  'Food Replacement'
  • #1   5. maj 2011 nupo

babymos

• #2   5. maj 2011 Hmm, Nupo var et alternativt forslag. Er der ellers nogen der har nogle forslag eller noget viden?

• #3   5. maj 2011 Altså det skal jo desværre stadig spises. Det er blot nogle substanser (mos, shake osv), som indeholder vitaminer, kulhydrater, protein osv, så de kan "erstatte" et rigtigt måltid. Selvfølgelig ikke lige så sundt, men som du selv siger, bedre end ingenting

• #4   5. maj 2011 Ja, det er lidt lettere for mig at drikke end at spise... Men lige for tiden kan der sagtens gå 2 dage imellem hvert måltid, og det har været meget få tilfælde i de sidste par måneder, hvor jeg har kunnet spise mere end én gang på en dag... Så alt er næsten sundere end det ;p Inden for de sidste 3½ måned, har jeg 3 gange haft oplevet at der er gået 5 dage hvor jeg intet har spist... Og generelt føler jeg mig ret afkræftet, træt, og er begyndt at få nogle render under øjnene...

Jeg kan se at det der Nupo faktisk er på tilbud i Føtex lige nu, så jeg vil prøve at få købt mig noget og forsøge mig med det..

Kommentér på:
'Food Replacement'

Annonce