1.474 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

CrossTraining og styrketræning CrossTraining og styrketræning

Hej hej.

Jeg skal til min første omgang Crosstraining (intro) i morgen i FitnessWorld. Kan jeg godt stadig træne ryg/biceps/mave idag? Og hvad med fremover? bør man tælle det med som en fullbody-træning, så jeg holder pause både dagen før og efter crosstraining?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CrossTraining og styrketræning
  • #2   10. maj 2011 Det vil sige, at i princippet skal man vælge, om man vil fokusere på styrketræning eller på CrossTraining?

• T.J V
    T.J V Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Emner: 25 Svar: 60
    #3   10. maj 2011 Hey.. Jeh cross træner altid 20 min inden min styrketræning, og så en gang om ugen tage jeg kun crosstræning fuld program i 2 timer.. :´) Sådan fungere det godt for mig.. :´)

• #4   10. maj 2011 T.J V - skal lige forstå det rigtigt .. Så du træner fullbody eksempelvis mandag, crosstraining onsdag og fullbody fredag? Er det forstået korrekt?

• Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.178
    #5   10. maj 2011 Daniel J: Hvad forstår du ved fullbody? Forvirrer mig en smule.
    Hver gang jeg træner, tager jeg også cross træning og cardio, bare for at supplere fedtforbrændingen.
    Men hvis du vil have "hurtige" resultater skal du ikke træne fullbody! Men kan ikke helt finde ud af hvad du mener med fullbody?

Ser mange i fitness centeret som indenfor 2 timer bevæger sig fra læg, til lår, til biceps, til ryg, til skulder og tager bare hele kroppen på meget kort tid. Du træner selvfølgelig de forskellige muskelgrupper, men de bliver slet ikke isoleret nok til at man kan se fremskridt. Det tager i hvert fald lang tid!

• T.J V
    T.J V Tilmeldt:
    jan 2009

#6   10. maj 2011 Hey.. Nej jeg dele alle mine muskelgrupper op, så det passer ud over 5 dage.. Og hver dag af de 5 dage starter jeg med og crosstræne og så styrketræner de muskel grupper jeg har planlagt for den dag.. Og så på den 6 dag fuld Crosstræning i 2 timer.. :´)

Forstår du? :´) Det virker mega godt på mig..

• Mikkel J
    Mikkel J Tilmeldt:
    jun 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 22
    #7   10. maj 2011 Croostraining skal nok sammenlignes med 1x fullbody.

• #8   10. maj 2011 Rasmus B - Med fullbody mener jeg en styrketræningssession, hvor jeg træner hele kroppen, og det tager mig ca 1½-2 timer..

T.J V - Så de 20 minutters crosstraining du tager før hver træning, det er kun øvelser til den muskelgruppe du skal træne bagefter?

• T.J V
    T.J V Tilmeldt:
    jan 2009

#9   11. maj 2011 Ja nemlig. :´) Og så den 6 dag på ugen fuld crosstræning i 2 timer og ikk andet den dag.. :´)

• #10   11. maj 2011 T.J V - Cool nok smiley

Overvejer om jeg, her op til sommer, skal køre fullbody styrketræning mandag og fredag, og crosstraining på hold onsdag .. hvordan lyder det?

• T.J V
    T.J V Tilmeldt:
    jan 2009

#11   11. maj 2011 Det lyder oka.. :´) Hvis det virker godt på dig, så det jo bare det du skal gøre.. :´)

• #12   11. maj 2011 T.J V - Jamen det er jo det smiley Og hvis crosstrainingen står på ben/mave-fokus (som idag), så kan man jo altid gå hen og træne bryst, ryg osv. bagefter smiley

Kommentér på:
CrossTraining og styrketræning

Annonce