1.091 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Chris B
Chris B
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7

Tro i på det? Tro i på det?

Hej jeg vil gerne købe sådan en her vandflaske
(link fjernet)

Men nu kommer der store spørgsmål om det virker??

De skriver jo om det "Bobble er en lækker vandflaske, som filtrerer vandet, mens du drikker. Et udskifteligt kulfilter i flaskehalsen fjerner klor og organiske stoffer fra postevandet, og omdanner det til klart, blødt vand, der smager af vand fra kilden"

Men 1 ting er hvad de skriver men passer det?

Også tænkte jeg wiki ved alt så jeg søgte på wiki aktivt kul.

også kom det her frem
http://da.wikipedia.org/wiki/Vand

Men da jeg ikke er den store fysikere forstår jeg ikke helt hvad der står, så hvis der er nogle som ved om kullet renser vandet eller ej.

MvH Chris

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tro i på det?
  • Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 140
    #1   13. sep 2011 Det passer ikke en skid. Det der sker er at vandet bliver iltet, og derved føles det vildt "blødt" at få ind i munden.
    Spar pengene.

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    sep 2011

#2   13. sep 2011 Btw, så "vand fra kilden" og vand fra hanen er der ikke forskel på. Vandet fra kilden kommer fra grundvandet, vandet i vandhanen kommer fra grundvandet.

Forskellen er bare, at i det sekund vandet fra kilden kommer i kontakt med en plastflaske med etiket på, så sker der en kemisk reaktion som ingen kan forklare, som gør at det koster 370% så meget som vand fra hanen.

• #3   13. sep 2011 Desuden er der strengere krav på vand fra hanen end på flaske smiley

• #4   13. sep 2011 "Forskellen er bare, at i det sekund vandet fra kilden kommer i kontakt med en plastflaske med etiket på, så sker der en kemisk reaktion som ingen kan forklare, som gør at det koster 370% så meget som vand fra hanen."

Hahahaha godt skrevet smiley

• Chris B
    Chris B Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7
    #5   13. sep 2011 lolwut:

Ja vand på flaske koster mere, men det kommer jo også an på folks livstil om de vil købe det eller ej, jeg forstår personligt ikke folk som går ned og køber en flaske Kildevæld hver dag og ender med at bruge ca 7200.kr om året på det, så hvis man er en som gør det kan det jo godt betale sig at købe sådan en bobble vandflaske, også viser det også at man går op i miljøet da det plast som er brugt til at lave det er genbrugs plast.

Også er der heller ikke BPA i som er i rigtig mange flasker/vandflasker.

Snakkede med nogle om det, og det virker.

• Søren P
    Søren P Tilmeldt:
    sep 2011

#6   13. sep 2011 Nu er det sådan at jeg er Universitetsstuderende, og har haft et 6mdr projekt om vand i biokemi.
    Og der er INGEN forskel på de 2 slags vand. Og dog, der er mindre kalk i vandet fra kilden, i modsætning til grundvandet, som er renset gennem de forskellige jordlag og derved absorberer betydeligt større mængder kalk, end de højtliggende "grundvands"-kilder som er der kildevandet bliver tappet fra.
    Så i bund og grund er der ingen forskel. Ikke betydelig forskel i hvertfald smiley
    Så det er 110% spildte penge.

Kommentér på:
Tro i på det?

Annonce