1.437 visninger
|
Oprettet:
Vægttab erfaringer? {{forumTopicSubject}}
hejsa... vil hører om der er nogen af jer som har tabt sig meget, og spørge om hvordan i kan holde motivationen? hvordan i har gjort? osv.... håber i vil svare jer der har været igang med kampen
venlig hilsen peter
jan 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 23
apr 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 546
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 7 Svar: 75
For mig gik der gået "sport" i at veje alt jeg spiste og dermed holde øje med hvor meget jeg tabte hver dag og hvor meget jeg kunne øge mit tab ved eks at gå en tur osv
maj 2007
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 747
Min dag ser nogenlunde således ud:
Morgenmad: 1½ dl Havregryn med mælk, ingen sukker, intet andet.
Formiddag: 1 stk frugt.
Middag: fire halve stykker rugbrød med pålæg, leverpostej (150kcal/100g), ost (170kcal/100g), kartoffelspegepølse (160kcal/100g) (max 170 kcal/100g pålæg, så det er de lette versioner af alt pålæg).
Eftermiddag: 1-2 stk frugt.
Aftensmad: Normalt aftensmad, som alle andre spiser, bare en mindre portion.
Men udover dette så har jeg cyklet 2-3 gang om ugen i 1-2 timer ad gangen. Men pulsen skal op, ellers hjælper det ikke meget.
Det kan være rigtig svært en gang i mellem, men jeg har ikke droppet hverken slik, kager eller sodavand, dog sørger jeg for at drikke Cola Zero, da det er det der er færrest kalorier i.
Men generelt er jeg begyndt at gå op i kalorier, og så regne lidt på det, og det har hjulpet mig meget... Men generelt, spise mindre, og røre sig mere. Der er også gået lidt sport i at få nogle kilometer kørt på cyklen, jeg har købt et Garmin 305 GPS-/puls-ur og tracker det på www.endomondo.com , så får man mere motivation ...
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 13 Fotoprofiler: 1 Emner: 57 Svar: 1.073
lyder sgu nice ville jeg også gerne det du har gjort ^^ bare 2 ting ejg ikke kan ^^ din middag der er jeg allerede mæt af at høre det XD og jeg kan ikke cykle -.- (knæ problemer)
jan 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 63 Svar: 123
maj 2007
Kristian M >> Mæt af at høre om min middag ? Det er altså ikke så meget igen, det er fire stykker rugbrød med pålæg. Når det er de store skiver man får (de firkantede), så er det cirka fire halve, når det er de små rugbrød som fx Schulstad laver, så er det fire skiver. Men det er ikke vildt meget.
Men generelt kan man faktisk gøre meget ved bare at stoppe før man bliver rigtig mæt, og spise langsommere: tag mindre portioner, og læg kniv og gaffel helt fra dig mellem hver bid... !
Jeg har problemer med ryggen, derfor cykler jeg i stedet for at løbe, men du kan også gå, så skal man bare gå meget længere tid (for mig cirka det dobbelte), men svømning er noget af det bedste, da du bruger masser af energi, og ikke belaster din krop så meget pga. vandet.
maj 2007
sep 2007
Følger: 16 Følgere: 13 Fotoprofiler: 1 Emner: 57 Svar: 1.073
bare 2 små skiver uden pålæg er rigligt frokost til mig XD
og ja men ska slet ikke lave noget der belaster mit knæ, selv vandtræning gør mit knæ værre :S
apr 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Fotoprofiler: 1 Emner: 46 Svar: 1.870
maj 2007
Men kostomlægning er nok den største del.
Man skal spise mest den første halvdel af dagen, og mindre om aftenen.
Hvis du ikke kan belaste dit knæ kan du måske forbrænde noget ved andre motionsformer, hvor du ikke skal bruge benene. Der burde være nogle muligheder i motionscenteret....
Vægttab erfaringer?