{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægttab erfaringer?
  • Torben B
    Torben B Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 23
    #1   14. sep 2011 Kig dig selv i spejlet og sig til dig selv at du er tyk, bliv sur over det, og løb så en tur for at komme af med den vrede smiley

• #2   14. sep 2011 Kig på tykke mennesker og sig til dig selv at sådan vil du fandme ikke se ud.

• #3   14. sep 2011 http://www.madital.dk

For mig gik der gået "sport" i at veje alt jeg spiste og dermed holde øje med hvor meget jeg tabte hver dag og hvor meget jeg kunne øge mit tab ved eks at gå en tur osv

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 2 Emner: 2 Svar: 747
    #4   14. sep 2011 Jeg har selv tabt mig 12 kg på tre måneder (102 -> 90 kg)

Min dag ser nogenlunde således ud:

Morgenmad: 1½ dl Havregryn med mælk, ingen sukker, intet andet.

Formiddag: 1 stk frugt.

Middag: fire halve stykker rugbrød med pålæg, leverpostej (150kcal/100g), ost (170kcal/100g), kartoffelspegepølse (160kcal/100g) (max 170 kcal/100g pålæg, så det er de lette versioner af alt pålæg).

Eftermiddag: 1-2 stk frugt.

Aftensmad: Normalt aftensmad, som alle andre spiser, bare en mindre portion.

Men udover dette så har jeg cyklet 2-3 gang om ugen i 1-2 timer ad gangen. Men pulsen skal op, ellers hjælper det ikke meget.

Det kan være rigtig svært en gang i mellem, men jeg har ikke droppet hverken slik, kager eller sodavand, dog sørger jeg for at drikke Cola Zero, da det er det der er færrest kalorier i.

Men generelt er jeg begyndt at gå op i kalorier, og så regne lidt på det, og det har hjulpet mig meget... Men generelt, spise mindre, og røre sig mere. Der er også gået lidt sport i at få nogle kilometer kørt på cyklen, jeg har købt et Garmin 305 GPS-/puls-ur og tracker det på www.endomondo.com , så får man mere motivation ... smiley

• #5   14. sep 2011 Brian D
    lyder sgu nice ville jeg også gerne det du har gjort ^^ bare 2 ting ejg ikke kan ^^ din middag der er jeg allerede mæt af at høre det XD og jeg kan ikke cykle -.- (knæ problemer)

• #6   14. sep 2011 Brian: tusinde tak... det var et flot svar smiley

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#7   14. sep 2011 Peter M >> Det var så lidt.

Kristian M >> Mæt af at høre om min middag ? Det er altså ikke så meget igen, det er fire stykker rugbrød med pålæg. Når det er de store skiver man får (de firkantede), så er det cirka fire halve, når det er de små rugbrød som fx Schulstad laver, så er det fire skiver. Men det er ikke vildt meget.

Men generelt kan man faktisk gøre meget ved bare at stoppe før man bliver rigtig mæt, og spise langsommere: tag mindre portioner, og læg kniv og gaffel helt fra dig mellem hver bid... !

Jeg har problemer med ryggen, derfor cykler jeg i stedet for at løbe, men du kan også gå, så skal man bare gå meget længere tid (for mig cirka det dobbelte), men svømning er noget af det bedste, da du bruger masser af energi, og ikke belaster din krop så meget pga. vandet.

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#8   14. sep 2011 Før jeg begyndte spiste jeg hver dag i kantinen på arbejde, det er rigtig godt, og også sund mad, men jeg spiste for meget, så derfor tager jeg madpakke med, når der så ikke er mere, så er det slut !

• #9   14. sep 2011 brian D
    bare 2 små skiver uden pålæg er rigligt frokost til mig XD
    og ja men ska slet ikke lave noget der belaster mit knæ, selv vandtræning gør mit knæ værre :S

• #10   14. sep 2011 Jeg har tabt mig fra godt 90 til 64 kg på et år og det har jeg udelukkende gjort ved at tælle kalorier.. Jeg vedligeholder vægten ved fortsat at holde kalorieregnskab og det fortsætter jeg med et par år endnu indtil jeg er 100 % sikker på at jeg kan administrere mit madindtag uden kalorietælning.. Problemet er for mig at hvis jeg ikke vejer min mad og indtaster det i den online kalorietabel www.madlog.dk spiser jeg simpelthen for lidt af frygt for at miste kontrollen og tage på igen..

• Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

#11   14. sep 2011 kristian M >> Det lyder ikke af meget, som frokost. En eller anden form for motion skal der nok til hvis man skal tabe sig over kortere tid.
    Men kostomlægning er nok den største del.

Man skal spise mest den første halvdel af dagen, og mindre om aftenen.

Hvis du ikke kan belaste dit knæ kan du måske forbrænde noget ved andre motionsformer, hvor du ikke skal bruge benene. Der burde være nogle muligheder i motionscenteret....

Kommentér på:
Vægttab erfaringer?

Annonce