Mulig skinnebensbetændelse - behandling? {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg tror jeg har fået skinnebensbetændelse, jeg er Soldat, så løber og går rigtig meget og ofte med mange kilo på ryggen, så der er relativt stor belastning på mine ben.
Jeg forstår ikke helt hvordan jeg har fået skaden, for som jeg syntes jeg kan læse mig frem til, skyldes det overbelastning, forkerte sko eller "forkert" løbeunderlag. Jeg har i lang tid trænet styrke og motionstræning, gået lange ture med rygsæk og sådan generelt fået opbygget en fornuftig krop og muskulatur.
Mine løbesko er købt efter en løbestils analyse og støvlerne jeg bruger i Forsvaret er egne indkøbte, jeg har haft dem i 2 år og aldrig haft problemer med dem før, det er igen kvalitets støvler med nogle ordentlige såler.
Jeg har været lidt usikker på hvad skaden skyldtes eller om det ER skinnebensbetændelse, symptomerne minder rigtig meget om det jeg kan læse mig frem til.
Mit problem er jeg søger videre inde ved Forsvaret, og har derfor været nødsaget til at bide smerten i mig og gennemføre diverse tests, trods min skade kan jeg stadig klare 3000 meter på en Coopertest, max point i coretest, osv. Jeg står og skal på FELTII, hvor jeg ved vi virkelig bliver presset, max kilo på ryggen og mange kilometre i benene, jeg vil og skal klare turen og har påsken her til at komme mig så godt over skaden som overhovedet muligt, er der noget der kan anbefales?
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 101
Man kan få noget laserbehandling, det skal jeg ikke kunne sige om det hjælper. Men ellers er der kun én ting = PAUSE.
Har døjet med det i mange år og jeg spiller fodbold, men vil ikke holde 4-6 måneders pause. Så - til trods for det ikke er særlig sundt iknow - når jeg spiller fodbold, tager jeg Ipren. 200MG (2 stk.). Så kan jeg slet slet ikke mærke det. Og jeg døjer KRAFTIGT med det. Så 2 stk af dem er nok til at det slet ikke mærkes.
maj 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Fotoprofiler: 1 Emner: 83 Svar: 1.066
Det er bare svært at holde pause, som soldat......
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 101
maj 2007
Ellers må jeg i matas, mon ikke de har et eller andet gøjl.
aug 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 10 Svar: 1.656
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 29 Svar: 79
mar 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 35
Du skal IKKE købe de billige men nogle der virkelig virkelig sidder stramt - de skal være besværlige at få på og af. Jeg bruger selv nogen af mærket "falke". Bruger normalt størrelse 45 i sko, men disse sokker har jeg købt i en str 39-40 - så har de den nødvendige stramhed. Du skal have strømperne på 24/7 hvis du løber hver dag - ellers så skal du have dem på 24 timer efter du har afsluttet løb.
maj 2007
Mulig skinnebensbetændelse - behandling?