Muskel mave? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Ja, jeg ville høre, hvad den hurtigste vej til en let markeret mave? Vi snakker ikke mande mave, men sådan at man sådan kan syne ens mavemuskler lidt uden at spænde?
Jeg har prøvet alt fra at nedbryde mine mavemuskler med 100 x 6 forskellige maveøvelser hver anden dag til nu, at lave 3 x 8 af 4 øvelser med vægt hver anden dag. Men, jeg synes ikke, at en ændring kan ses? Jeg ved godt, at man ikke kommer legende let til en markeret mave, at det kræver hård træning og tager sin tid, men ja det kunne være, at I måske havde nogle råd?
Jeg har en lav fedtprocent og lever sundt, så det er ikke årsagen
På forhånd mange tak!
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Fotoprofiler: 1 Emner: 216 Svar: 2.025
maj 2007
Følger: 30 Følgere: 28 Fotoprofiler: 1 Emner: 83 Svar: 1.066
Jeg plejer gerne køre maveprogrammet med høj intensitet og masser af øvelser også gerne øvelse, som sådan ikke har den vilde relevans til maven, men igen forbrænder
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 18 Svar: 93
jun 2011
Følger: 24 Følgere: 25 Fotoprofiler: 1 Emner: 75 Svar: 1.246
At tage 100 gentagelser er en overdrivelse.
Ned i dit lokale fitness center, træn cardio 20min til opvarmning. Træn så 4-5 forskellige maveøvelser 25-35 gentagelser x3 sæt, og så 20-30min cardio når du er færdig.
nov 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 102 Svar: 600
Jeg har bare hørt at mindre gentagelser med vægt giver mere, end mange gentagelser, er det forkert? Og, jeg rider fire til fem gange om ugen to heste, så den er prøvet
jan 2008
hvis du dyrker så meget cardio så vil jeg garantere dig det er din kost der er gal
nov 2007
Jeg spiser intet usundt overhovedet, drikker ikke alkohol, og spiser ikke brød, ris, kartofler og pasta.
En gang om ugen holder jeg helt fri, hvor min krop for en slapper, der tillade jeg mig gerne at spise "normalt", altså hvad der nu er lavet til aftensmad, da jeg ellers kun spiser mad, som specielt har lavet til mig. Når jeg har fridag, tænker jeg selvfølgelig over hvilke af det "normale" mad, jeg spiser. Morgenmad og frokost styrer jeg selv. Jeg kan sagtens til arrangementer spise både desserter osv., men lader helst vær', men ikke jeg føler, at jeg kan tillade mig det, så tager jeg dagen hvorpå arrangementet finder sted som min fridag - jeg holder mig dog helst helt fra al det junk, da jeg får det dårligt af det
Det er heller ikke får, at man ikke kan se, at min mave er trænet, jeg vil bare gerne have den mere markeret. Som jeg plejer at sige, så kan man ane de to øverste, som jeg kalder dem, selvom jeg godt ved, at musklerne ikke er delt sådan op - men det er lidt lettere at forklare, synes jeg
Jeg ved bare ikke, hvad jeg skal gøre for, at det ønske går opfyldelse? Jeg laver som sagt 3 x 8 af 5 maveøvelser. Er det galt?
Endnu engang tak
jun 2011
jan 2008
tror bar du mangler tålmodighed
nov 2007
nov 2007
Du har ikke lige nogle gode råd, som du vil fyre af?
jun 2011
Hvor lang tid har du trænet på maven? en uge?
nov 2007
Nej dog ikke. Med vægte har jeg gjort i tre uger, men forinden har jeg gjort det længere tid, men der var det uden vægte, hvor jeg bare blev ved i uendeligheder.
jun 2011
nov 2007
Øh jo? Hvis du vil have større og derved mere markeret mavemuskler, laver du øvelserne med vægte.
jan 2008
jun 2011
Det er ikke et must at skulle bruge vægte for at få en trænet mave.
Den eneste form for vægt man har brug for til mave er den hvor man sidder med knæene i jorden og trækker vægten ned mens man bøjer sig.
jan 2008
en muskel i maven er ikke anderledes end en muskel i arm eller bryst.. man starter med at træne mave uden vægte, men når det bliver for let at tage 8 mavebøjninger, skal man så bare tage 20 i stedet ?:P
selvfølgelig skal man ikke det.. en muskel er en muskel og skal trænes ens, mellem 5 og 12 reps er helt fint - også til maven. bliver det for let så tag en vægt bag hovedet og kør igen mellem 5 -12 reps..
jeg har trænet i mange år, min bror har trænet endnu længere, han studere idræt på 3 år på uni, og er uddannet fitness instruktør og kettlebell instruktør.. så kan trtådstarter selv bedømme, hvem hun vil lytte til
nov 2007
Åh gud! Tak
Jeg kan dog ikke have vægten bag hovedet, da jeg har dårligt håndled, så jeg støtter den på hovedet/lidt bag hovedet, er er vel fint nok ikke?
Jeg prøvede med vægt på brystet, men jeg kunne simpelthen ikke holde det til sidst. Jeg fik ondt i armene og i brystet, da vægten var så tung, så det gik jeg fra igen. Mon ikke også, at det funger?
jun 2011
jan 2008
Hvad jeg prøver at forklare dig er blot, facts er facts, og en muskel er en muskel og skal trænes ens. i starten er alm mavebøjning osv fint, men med tiden bliver det for let, og derfor skal man øge vægten og holde sig til max 12 reps.
bliver lige nødt til at spørge, nu du har så meget forstand på træning, er du så også en af dem der mener man må træne mave hver dag ?;)
kunne ikke lade være
jan 2008
forstår ikke hvordan det kan være hårdt for armene at have den ved brystet, du skal jo kun lige støtte vægten
jan 2008
Måske du skulle læse og lytte lidt til nogle der ved hvad de laver, og tage det til dig så kunne det være du også en dag kan bænke mere end 30 kg
jun 2011
Nogle siger du må træne maven hver dag ja. Jeg træner dog kun maven hver anden dag.
jan 2008
det er ligemeget hvad alle andre siger, jeg spørger om DU mener man må hver dag eller ej
men siden dine billeder er så gamle. så lad os se nogle nye bileder. vil gerne se din udvikling de seneste 4 måneder.
nov 2007
Mange tak
Okay ja, det var dårligt beskrevet, haha. Jeg kan ikke have vægten bag nakken, da jeg får ondt i hånsordet af at holde seks kilo sådan. Så jeg holder den i stedet over hovedet/lidt bag til løftet fra hovedet, mon ikke det går? Jeg kan mærke det trække i maven, så mon ikke, at det funger?
Med hensyn til at holde det på brystet, så fik jeg igen ondt i håndleddet (min fejl - beskrivelsen før), og jeg kunne ikke hvile den på brystet, da det simpelthen gjorde ondt i patterne lige ud sagt, haha. 15 kilo er meget vægt på brustent
maj 2012
Følger: 1 Svar: 34
http://news.bodylab.dk/artikler/592-flad-mave-sadan-far-du-sixpack
Muskel mave?